Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Wyciek paliwa od strony rozrządu

Radzio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2008, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B4 1.9 TDI 1Z] Wyciek paliwa od strony rozrządu

Post autor: Radzio1 » 13 gru 2010, 13:06

Witam. Mam problem, cieknie mi paliwo od strony rozrządu po dłuższej jeździe cały rozrząd jest mokry, ściągnąłem osłonę rozrządu oraz blachę do której mocuje się osłonę żeby był widać skąd to cieknie, na moje oko leci z pompy paliwa ale z ośki, czy miał ktoś może taki problem.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 gru 2010, 22:02

daj zdjęcie to coś pomożemy ;-)

Radzio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2008, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Radzio1 » 14 gru 2010, 12:01

Zrobiłem zdjęcie i zaznaczyłem na czerwono miejsce które jest ciągle mokre od paliwa. Niestety po tym kole idzie też na pasek rozrządu wiec po dłuższej jeździe mam mokry cały rozrząd.


Obrazek

Awatar użytkownika
betek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 10 lip 2007, 20:41
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: betek83 » 14 gru 2010, 20:12

czegoś takiego nie spotkałem ale mam delikatny luz na tym trzpieniu który zaznaczyłeś
i mechanik mówił zeby go zlikwidować trzeba wymienić tuleki w pompie...
więc myślę ze u Ciebie to będzie podobna sprawa...
jesli dobrze pamietam to pompiarze liczą sobię ok 300 pln ta taką usługę
proponuję Ci szybko to zrobić, bo ropa na pasku rozrządu nie wróży nic dobrego
pozdrawiam
A'trakcyjna U'dana D'ynamiczna I'ntrygująca... po prostu AUDI.

My fire truck

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 gru 2010, 20:38

wydaje mi się że trzeba by zdjąć koło i zobaczyć ,pewnie jakiś oring puścił :roll: mam pompę akurat w garażu ale nie zaglądałem do niej jak tam jest dokładnie :-/prawdę mówiąc to jeszcze się nie spotkałem żeby tamtędy ciekło :-/ a napewno tędy cieknie?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 14 gru 2010, 21:23

jedno jest pewne gdzieś jest wyciek więc moim zdaniem zybciej bedzie wyciągnąć pompe na stół niż spędziś jeszcze tydzień czasu na gdybaniu.
Jeżeli sam potrafisz zrzucić rozrząd a potem złozyc do kupy to juz masz zaoszczędzone ok 150zł w warsztacie koszty samego uszczelnienia pompy zejda duzo niżej.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 14 gru 2010, 21:40

sprawdź luz poprzeczny na kole jeśli mały lub żaden to
po taniości zacząć od wymiana o-ringu ( sam kosztuje 30pln+ wymiana) uszczelniającego wałek napędowy od strony koła pasowego Obrazek powinno załatwić sprawę
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

Radzio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2008, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Radzio1 » 14 gru 2010, 22:49

Przekopałem każde forum i nie znalazłem nigdzie takiego wycieku więc też byłem zdziwiony, dzwoniłem dzisiaj do pompiarza jeśli sam wyjmę pompę to zrobi mi to w jeden dzień ale muszę się z nim umówić tydzień wcześniej. Dowiedziałem się też że takie coś mogło się stać przez nadmiernie naciągnięty pasek rozrządu i za uszczelnienie całej pompy woła od 200zł jeśli będzie musiał wymienić też łożysko to w 300zł powinienem się zmieścić. tylko że muszę pompę zawieźć około 30 kilometrów. No ale jak za taką cenę to chyba warto bo gość jest podobno bardzo dobrym fachowcem.

[ Dodano: 2010-12-14, 22:58 ]
Kolego Vision widzę że masz w podpisie uszczelnianie pomp ile orientacyjnie wziąłbyś za taką naprawę.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 15 gru 2010, 16:35

za uszczelnienie z materiałem ok 150( robocizna to 100pln)
film zapożyczony
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

Radzio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2008, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Radzio1 » 15 gru 2010, 17:49

Jednak nie dałem rady dzisiaj wyciągnąć pompy jutro dokończę, zapomniałem że pożyczyłem koledze ściągacz i nie miałem jak ściągnąć koła z pompy. sprawdzałem luz jeszcze raz i luzu nie ma góra dół, natomiast jest luz do środka i na zewnątrz kwestia 5mm czy taki luz jest normalny? według mnie ośka nie powinna tak chodzić. A co to tego filmiku to chyba ekstremalny przypadek.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 15 gru 2010, 18:59

to masz w normie , a wzdłużny zawsze jest
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

SzczypekRacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2010, 07:28
Lokalizacja: SRC

Post autor: SzczypekRacek » 15 gru 2010, 21:30

Mi za uszczelnienie swisnal 350 zl;/ warto?? Okolice Raciborza na slasku..
Audi 80 1.9 tdi DAS AUTO

Radzio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2008, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Radzio1 » 16 gru 2010, 19:19

dzisiaj rano zawiozłem pompę i jakąś godzinę temu zadzwonili że pompa jest gotowa. Koszt naprawy całe 60zł jestem bardzo mile zaskoczony, tak jak sugerował kolega Vision wymienili mi tylko uszczelniacz. Dziękuję za pomoc teraz tylko poskładać do kupy

[ Dodano: 2010-12-18, 12:38 ]
Witam koledzy jeszcze was trochę pomęcze, wczoraj złożyłem wszystko do kupy i ku mojemu zdziwieniu odpalił bez problemu więc wziąłem się za ustawienie kąta wtrysku po rozgrzaniu było około 40 więc przestawiłem na 50-51, z ciekawości poszedłem dzisiaj rano odpalić klekota i odpalił ale nie tak jak bym chciał: chwile nierówno chodził ale dosłownie 3 sekundy, dodam że przed zdjęciem pompy odpalał normalnie. Przed naprawą sprawdziłem kąt wtrysku i było 60 czy ta różnica 10 jednostek miałby takie duże znaczenie?

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 18 gru 2010, 13:46

ustaw kąt wtrysku przy rozgrzanym silniku wtedy powinno być oki :)

Radzio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2008, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Radzio1 » 18 gru 2010, 14:00

chyba nie przeczytałeś dokładnie posta
po rozgrzaniu było około 40 więc przestawiłem na 50-51

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga