Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Wymiana chłodnicy, układ nie odpowietrza się

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 mar 2016, 22:51

codewarrior pisze:sprawdziłem właśnie to zwieranie i wskazówka wędruje grzecznie do samego końca zegara, także właśnie zamawiam czujnik i jak tylko przyjdzie, wymienię go (co będzie wymagało znowu spuszczenia całego płynu, nie zdążę go tam tak szybko podmienić) to napiszę, jak to z tą temperaturą do odpowietrzania jest naprawdę o ile termostat puści odpowiednio xD
Nie przesadzaj. Przygotuj sobie czujnik z nowym oringiem. Wyjmij stary czujnik i włóż szybko nowy. Jak zrobisz to sprawnie to wyleci trochę płynu. Jeśli jednak nie chcesz tego robić na szybko wyjmij czujnik a wtedy zleci może 0,5 litra płynu. Stary czujnik warto przeczyścić. U siebie tak miałem że po kilku latach na czujniku zrobił się osad i zaczął źle wskazywać. Przeczyściłem i temperatura wzrosła.

krzysiek_626
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 26 lut 2016, 15:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: krzysiek_626 » 07 mar 2016, 16:29

Podepnę się troszkę pod temat,

Czyli jeśli u mnie odpowietrza się przy 110-115 stopniach to coś nie tak ?
Chłodnica jest nowa(lepszy jakościowo zamiennik nie china czy podobne) węże trójniki wszystko okay, pompa wody nowa, termostat nowy 87stopni płyn do chłodnic "Dynagel"

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 mar 2016, 16:48

Ale czy faktycznie jest 115 stopni? Moim zdaniem trochę dużo. Chyba przy 98 już drugi bieg wentylatora pracuje. Chyba że masz problem z termostatem.

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 07 mar 2016, 17:41

Mnie tutaj śmierdzi czujnikiem szarym na zegary i pokazuje Bóg wie jaką temperaturę :)

Jak nawet chłodnica nowa i te zamienniki termostaty nowe to od razu w 90% nie padają :-o :-o :-o

U siebie dzisiaj wymieniłem wreszcie termostat na nowy oryginał i teraz wszystko gra jak należy. Temp. ciut przed 90 a jak deptam to trzyma równe 90 i wszystko gorące.

krzysiek_626
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 26 lut 2016, 15:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: krzysiek_626 » 07 mar 2016, 18:32

Ale słuchajcie jest tak tylko na początku, spróbuje opisać po całości

Masz racje wentylatory pracują, nie wiem który bieg ale dość głośno, gdy wlaczaja sie deptam troche mocniej zeby osiagnac powyzej 100stopni z 90 do 110+ idzie dość szybko wtedy gdy odpowietrzam. Zmienialem termostat, zmienialem chlodnice i zawsze po rozbieraniu ukladu pierwsza jazda odpowietrzanie jest 110-115stopni dojdzie do tych granic i potem spada do 90.

Potem normalnie tak jak pisze drugi kolega 87 caly czas bez problemow a jak deptam to równe 90.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 mar 2016, 20:37

Kup szary czujnik EPS

Dziś akurat jezdziłem z podpietym vagiem, niebieski czujnik jeszcze ori i pokazuje 87,5 stopnia
Na licznik EPS dokładnie tak samo wskazuje

Obrazek

codewarrior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39

Post autor: codewarrior » 09 mar 2016, 23:58

Dobra Panowie :) relacja z prac nad chłodzeniem u mnie - wymieniłem czujnik szary (rzeczywiście dało radę w miarę szybko to zrobić, bez spuszczania całego układu ;D ), w końcu zaczął pokazywać jakąś konkretną temperaturę, konkretnie powyżej 70-75 st.C. zastanawiam się, czy przy zapie... szybkiej jeździe po obwodnicy (130-160 km/h) to powinno wszystko się rozgrzać do tych 90 st.C czy jeszcze jakoś inaczej go zmęczyć, żeby podbić mu wyżej temperaturę?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 mar 2016, 07:20

Nawet jadąć 100 km / h osiągnie swoja temperature po kilkunastu kilometrach spokojnej jazdy.

Jakiej firmy czujnik zamontowałeś :?:

codewarrior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39

Post autor: codewarrior » 10 mar 2016, 08:54

VEMO (kupowałem w dość konkretnym podobno sklepie). Może to zegary? ktoś wie, jaki rezystor podłączyć zamiast czujnika, żeby sprawdzić ten licznik?

EDIT: korzystając z multimetru z termoparą, zmierzyłem temperaturę w wężu idącym do nagrzewnicy, po zagrzaniu silnika najmocniej jak mi się tylko udało. Wydaje się, że zegar po wymianie szarego czujnika pokazuje dobrą temperaturę :/ sprawdziłem też czy dolny wąż jest ciepły przy tych 70-75 stopniach - jest zimny, więc podejrzewam, że termostat nie otworzył się w zbyt niskiej temperaturze. Dla kogoś są znajome takie objawy?

W poniedziałek pożyczę od kolegi komputer z kabelkiem i sprawdzę jakie są odczyty z czujników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl