Nie przesadzaj. Przygotuj sobie czujnik z nowym oringiem. Wyjmij stary czujnik i włóż szybko nowy. Jak zrobisz to sprawnie to wyleci trochę płynu. Jeśli jednak nie chcesz tego robić na szybko wyjmij czujnik a wtedy zleci może 0,5 litra płynu. Stary czujnik warto przeczyścić. U siebie tak miałem że po kilku latach na czujniku zrobił się osad i zaczął źle wskazywać. Przeczyściłem i temperatura wzrosła.codewarrior pisze:sprawdziłem właśnie to zwieranie i wskazówka wędruje grzecznie do samego końca zegara, także właśnie zamawiam czujnik i jak tylko przyjdzie, wymienię go (co będzie wymagało znowu spuszczenia całego płynu, nie zdążę go tam tak szybko podmienić) to napiszę, jak to z tą temperaturą do odpowietrzania jest naprawdę o ile termostat puści odpowiednio xD
[B4 1.9 1Z] Wymiana chłodnicy, układ nie odpowietrza się
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lut 2016, 15:36
- Lokalizacja: Małopolska
Mnie tutaj śmierdzi czujnikiem szarym na zegary i pokazuje Bóg wie jaką temperaturę
Jak nawet chłodnica nowa i te zamienniki termostaty nowe to od razu w 90% nie padają :-o :-o :-o
U siebie dzisiaj wymieniłem wreszcie termostat na nowy oryginał i teraz wszystko gra jak należy. Temp. ciut przed 90 a jak deptam to trzyma równe 90 i wszystko gorące.
Jak nawet chłodnica nowa i te zamienniki termostaty nowe to od razu w 90% nie padają :-o :-o :-o
U siebie dzisiaj wymieniłem wreszcie termostat na nowy oryginał i teraz wszystko gra jak należy. Temp. ciut przed 90 a jak deptam to trzyma równe 90 i wszystko gorące.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lut 2016, 15:36
- Lokalizacja: Małopolska
Ale słuchajcie jest tak tylko na początku, spróbuje opisać po całości
Masz racje wentylatory pracują, nie wiem który bieg ale dość głośno, gdy wlaczaja sie deptam troche mocniej zeby osiagnac powyzej 100stopni z 90 do 110+ idzie dość szybko wtedy gdy odpowietrzam. Zmienialem termostat, zmienialem chlodnice i zawsze po rozbieraniu ukladu pierwsza jazda odpowietrzanie jest 110-115stopni dojdzie do tych granic i potem spada do 90.
Potem normalnie tak jak pisze drugi kolega 87 caly czas bez problemow a jak deptam to równe 90.
Masz racje wentylatory pracują, nie wiem który bieg ale dość głośno, gdy wlaczaja sie deptam troche mocniej zeby osiagnac powyzej 100stopni z 90 do 110+ idzie dość szybko wtedy gdy odpowietrzam. Zmienialem termostat, zmienialem chlodnice i zawsze po rozbieraniu ukladu pierwsza jazda odpowietrzanie jest 110-115stopni dojdzie do tych granic i potem spada do 90.
Potem normalnie tak jak pisze drugi kolega 87 caly czas bez problemow a jak deptam to równe 90.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39
Dobra Panowie relacja z prac nad chłodzeniem u mnie - wymieniłem czujnik szary (rzeczywiście dało radę w miarę szybko to zrobić, bez spuszczania całego układu ;D ), w końcu zaczął pokazywać jakąś konkretną temperaturę, konkretnie powyżej 70-75 st.C. zastanawiam się, czy przy zapie... szybkiej jeździe po obwodnicy (130-160 km/h) to powinno wszystko się rozgrzać do tych 90 st.C czy jeszcze jakoś inaczej go zmęczyć, żeby podbić mu wyżej temperaturę?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 01 gru 2015, 09:39
VEMO (kupowałem w dość konkretnym podobno sklepie). Może to zegary? ktoś wie, jaki rezystor podłączyć zamiast czujnika, żeby sprawdzić ten licznik?
EDIT: korzystając z multimetru z termoparą, zmierzyłem temperaturę w wężu idącym do nagrzewnicy, po zagrzaniu silnika najmocniej jak mi się tylko udało. Wydaje się, że zegar po wymianie szarego czujnika pokazuje dobrą temperaturę sprawdziłem też czy dolny wąż jest ciepły przy tych 70-75 stopniach - jest zimny, więc podejrzewam, że termostat nie otworzył się w zbyt niskiej temperaturze. Dla kogoś są znajome takie objawy?
W poniedziałek pożyczę od kolegi komputer z kabelkiem i sprawdzę jakie są odczyty z czujników.
EDIT: korzystając z multimetru z termoparą, zmierzyłem temperaturę w wężu idącym do nagrzewnicy, po zagrzaniu silnika najmocniej jak mi się tylko udało. Wydaje się, że zegar po wymianie szarego czujnika pokazuje dobrą temperaturę sprawdziłem też czy dolny wąż jest ciepły przy tych 70-75 stopniach - jest zimny, więc podejrzewam, że termostat nie otworzył się w zbyt niskiej temperaturze. Dla kogoś są znajome takie objawy?
W poniedziałek pożyczę od kolegi komputer z kabelkiem i sprawdzę jakie są odczyty z czujników.