[B4 1.9 TDI 1Z] Wymiana popychaczy zaworow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
Witam,
zadzwoniłem dzisiaj do Mechanika, bo auto miało być na zeszłą środę... Jest po wymianie oleju i szklanek , pracuje ciszej ( : . Wybacz munior ,ale kolega mnie zwiódł z tymi wtryskami, pompiarz stwierdził po "diagnozie" ,że pompa jest przesterowana ,ale nie wtryski ",że co ja pier***e "także niebawem będę mógł wracać do domu.
Jak bym wrócił i dojechał bez auta ? Trochę kłopotliwa sprawa ,ale zapamiętam na przyszłość. Dzięki.
zadzwoniłem dzisiaj do Mechanika, bo auto miało być na zeszłą środę... Jest po wymianie oleju i szklanek , pracuje ciszej ( : . Wybacz munior ,ale kolega mnie zwiódł z tymi wtryskami, pompiarz stwierdził po "diagnozie" ,że pompa jest przesterowana ,ale nie wtryski ",że co ja pier***e "także niebawem będę mógł wracać do domu.
Jezeli jakims cudem nie oddales tego auta do tych "fachowcow" to odezwij sie do mnie. Z wroclawia do mnie nie masz daleko takze ajkby co to sluze pomoca :->
Jak bym wrócił i dojechał bez auta ? Trochę kłopotliwa sprawa ,ale zapamiętam na przyszłość. Dzięki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Hehe :mrgreen: mówiłem że tekst o "wtryskach przestawionych na zbyt dużą dawkę " nie mógł być wypowiedziany przez kogoś ,kto się wtryskami zajmuje na codzień ...bo takiego durnego tekstu ,raczej by ktoś taki nie wypowiedział :roll: Za to często podobne bzdury ,wygadują osoby ,które nie mają zielonego pojęcia o tym,o czym mówią :roll: Mówiąc o "przesterowanej pompie ,miał zapewne na mysli zbyt wczesny kąt wtrysku,albo zbyt dużą dawkę ,i to oczywiście się zgadza ,bo zbyt wczesny kąt wtrysku ,powoduje ''twardą " klekoczącą pracę 8-)TheSorrow pisze:Wybacz munior ,ale kolega mnie zwiódł z tymi wtryskami, pompiarz stwierdził po "diagnozie" ,że pompa jest przesterowana ,ale nie wtryski ",że co ja pier***e
920 PLN dla pompiarza, 865 dla mechanika ,a autem trzęsie jak 9 w skali Richtera, miazga : / . Niestety wasze prognozy się sprawdziły ,a ja nie mogę wracać do domu... zobaczymy co powiedzą , właśnie sie do nich wybieram. Mam nadzieję ,że dla auta nic nie będzie jak nim się przejadę w takim stanie :?:
Po odbiorze Auto jeździło w porządku, dopiero jak zostawiłem je na noc i odpaliłem z rana to zauważyłem dość poważne wibracje/trzęsienie w środku, troszeczkę porównywalne jak gdyby w aucie był padnięty dwumas ,tylko ,że my takowego nie posiadamy...
Po odbiorze Auto jeździło w porządku, dopiero jak zostawiłem je na noc i odpaliłem z rana to zauważyłem dość poważne wibracje/trzęsienie w środku, troszeczkę porównywalne jak gdyby w aucie był padnięty dwumas ,tylko ,że my takowego nie posiadamy...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak czytam o takich kwotach ,szczególnie dla tego pierwszego ,bo ten ,żeby nie wiem co z tą pompą robił ,to się zbytnie nie napracował ,o czym wie kazdy kto wymieniał uszczelki w pompie , to myślę sobie tylko jedno ....zdzierstwo i pazerność nie mają granic :roll: ale cóż...jeden się złapie za głowę i kupi drugą pompę ,albo zrobi to samo za połowę tej kwoty gdzie indziej ,a inny płacze i płaci Za taką kwotę ,można kupić przynajmniej dwie uzywki z gwarancją ...i nawet gdyby się rozciekły ,to można sobie uszczelnić za mniej niż połowę tej kwoty :roll: i mamy trzy pompy ,możemy zawsze jedną lub dwie sprzedać i jeszcze nam zostanie ...ładowanie kwoty 920 zł w pompę wartą realnie ok.połowę tej kwoty ,jest delikatnie rzecz mówiąc nierozsądne :roll:TheSorrow pisze:920 PLN dla pompiarza, 865 dla mechanika
Po zagrzaniu nie "talepie" ,lecz nadal śłychać twardą pracę silnika, auto mam 3 lata ,więc wiem jak powinno pracować.hudy pisze:Po zagrzaniu też telepie czy tylko po odpaleniu zimnego? Może to tylko wina świec, zapowietrzonego układu paliwowego lub kąta wtrysku.
Jak do tej pory jeździł normalnie a teraz są takie objawy i po całonocnym postoju to ja bym stawiał na jeden z tych powodów.
Pompa była przesterowana, została uszczelniona, zostały wymienione tulejki i ustawiony kąt wtrysku , też się złapałem za głowę , była mowa o 650 PLN ,a nie 920... nic nie poradzę , auta nie zabiorę póki wszystkiego nie zrobią jak należy... czyste chamstwo oddać popsute auto po 3 tygodniach i skasować taką kwotę...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedyne co można ''przesterować " w takiej pompie ,to dawkę paliwa ,przestawiając nastawnik ....wszelkie inne "przesterowania '' i regulacje tej pompy , to bajki ,sprzedawane "zielonym " w temacie włascicielom .Tak samo jak śmiać mi się chce ,jak ktoś nazywa tą pompę "elektroniczną " :mrgreen: ....gdzie z elektroniki ,to ona posiada tylko termistor ,jako czujnik temp.paliwa ...cała reszta to mechanika i element sterujący ,czyli nastawnik ,działający na zasadzie płynnie działającego elektromagnesu ,który z bardzo dużą dokładnoscią ,steruje pierścieniem dozatoraTheSorrow pisze:Pompa była przesterowana,
Wszystko ładnie ,pięknie ...ale konkretnie jaką wartość kąta wtrysku ustawiono :?: Bo to zasadnicza sprawa ,skoro dzieje się to <ok>TheSorrow pisze:została uszczelniona, zostały wymienione tulejki i ustawiony kąt wtrysku
Było poprosić o pokazanie ustawionej wartości statycznego kąta wtrysku w nastawach podstawowych ....zawsze też można zobaczyć w logu dynamicznym ,czy kąt wtrysku jest przestawiany jak nalezy podczas jazdy .O ile to oczywiście nowsze auto ,z możliwością pełnej diagnostykiTheSorrow pisze:Po zagrzaniu nie "talepie" ,lecz nadal śłychać twardą pracę silnika
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Przemek najpierw niech ustawią kąt wtrysku jak radzi Mariusz. Następnie sprawdź świece i czy nie masz pęcherzy powietrza w przewodach bo przez to może szarpać po odpaleniu. A na koniec podaj adresy tych "mechaników" by ostrzec innych użytkowników by trzymali się od nich z daleka. No chyba że ktoś nie ma co z pieniędzmi robić.
Nadal szukają przyczyny wibracji i złej pracy silnika, pompiarz twierdzi ,że zrobił wszystko jak należy oraz co do niego należy i jest to wina hydrauliki w aucie ,która została źle zrobiona przez mechanika.
Mechanik nic nie mówi ,bo nie odbiera telefonu od wczoraj.
Mechanik nic nie mówi ,bo nie odbiera telefonu od wczoraj.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 21:07 przez PrzemekPrze, łącznie zmieniany 1 raz.
Kąt wtrysku był ustawiany przy robieniu pompy, mechanik mnie zapewniał ,że ustawił rozrząd przy wymianie szklanek jak należy ,a ciśnienie oleju zapewniali mnie w obu warsztatach ,że jest w porządku. Dzisiaj o 12 ma zadzwonić mechanik po wymianie pompy oleju. Oczywiście ,że za jakiekolwiek kolejne usługi po wymianie szklanek nie mam zamiaru mu płacić... Straciłem przez nich tyle czasu, kasy i nerwów...hudy pisze:Przemek niech ten pompiarz sprawdzi ustawienie rozrządu, kąt wtrysku i nie zaszkodzi ciśnienie oleju.
edit.: po wymianie pompy oleju auto wchodzi w jeszcze większe drgania ,gaśnie i jest zbyt wielkie ciśnienie oleju.
Koledzy pomóżcie ,bo już sam mechanik nie wie co jest nie tak. Tata od początku obstawiał ,że z zaworami jest coś nie tak. Możliwe ,że to poduszka pod silnikiem bądź coś z głowicą ?