Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 1.9 TDI 1Z] Wymiana popychaczy zaworow

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

[B4 1.9 TDI 1Z] Wymiana popychaczy zaworow

Post autor: joan.casrex » 08 sty 2008, 16:22

Prosze o rade.czy do wymiany popychaczy trzeba zdjac glowice?Koles co ma merola mowil mi ze wystarczy zdjac pokrywe zaworow i walek i wyjac zawory.pot
em wyjac stare i zalozyc nowe szklanki. Czy to prawda?Podobno te zawory leciutko wychodza?Zbieram sie do wymiany i potrzebuje inf. dokladnie jak to sie robi.Dajcie jakis cynk[/code]

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 08 sty 2008, 17:24

Da sie wymienić bez zdejmowania głowicy, koleś od merola dobrze Ci powiedział. Jak wyjmiesz wałek i zawory to i wyjmiesz popychacze. Pewnie Ci stukają ze chcesz je zmieniać, jeśli tak to sprawdź aby napewno to nie widna filtra oleju, bo jak bedzie bez zaworu i nie bedzie trzymał ciśnienia to bedą stukać popychacze. Chyba ze zemiansz je z innego podu, ale jak trafiłem z przyczyną to warto spradzić, moze sie okazać ze robota nie bedzie wcale potrzebna. <ok>

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 08 sty 2008, 17:44

ja mam filtrona juz trzeci raz 525/1 krotki.Nie wiem czy ma zawor?Prosze wyjasnij.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 08 sty 2008, 17:56

ja mam filtrona juz trzeci raz 525/1 krotki.Nie wiem czy ma zawor?Prosze wyjasnij.
no to filtr masz dobry nie najlepszej firmy ale taki jak powinien być z zaworem
a na jakim oleju kolega jeździ :?:

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 08 sty 2008, 18:18

i tu zaczynaja sie schody.samochodem jezdzil moj brat i lal mineralny,ale zawsze na czas.jak jezdzil to tak nie stukalo,ale jak zimny to stuka,jak sie rozgrzeje to mniej

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 08 sty 2008, 18:45

Zalej raz półsyntetykiem i zobaczysz czy coś sie nie zmieni.

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 08 sty 2008, 19:16

a jakby wlac taki wyciszacz popychaczy liqui Moly-podobno to dobre.Tak na sprawdzenie czy to popychacze?jak myslicie?

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 08 sty 2008, 23:51

Zmień olej na półsyntetyk,żaden wynalazek mu nie pomoże jak smarowanie nie takie. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 09 sty 2008, 09:35

Tymi wynalazkami liqud moly to można podziałac w toalecie zamiast środków typu kret, do auta raczej ja nie wlewałbym sie takich rzeczy bo albo dadzą tak mało ze nie zauwarzysz albo jeszcze pogorsza. Zmień olej i zobaczysz co sie stanie.

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 09 sty 2008, 18:06

ok.ale niech ktos sprostuje bo znajomy ktory wymienil szklanki powiedzial ze samochod po wymianie lepiej sie zbiera.Czy to prawda?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 09 sty 2008, 18:13

Teroretycznie możliwe, z racji mniejszego cisnienia z powodu niedomknietego zaworu, również moze zwiekszyć sie spalanie ale to musiał mieć bardzo wywalone te popychacze ze aż była odczuwalna róznica. <ok>

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 02 lut 2015, 16:53

Witam,

odświeżam temat.
Sprawa jak kolega wyżej napisał silnik pracuje dość twardo jak jest zimny. Po jego uruchomieniu gazując na wyższe obroty trzęsło budą i o mało nie gaśnie. Po diagnozie pompiarz polecił wymianę zaworów hydraulicznych. Po wizycie u mechanik stwierdził ,że są do wymiany "szklanki" . Rozumiem ,że jest to dość dużo robocizny skoro trzeba dostać się do głowicy, czy polecacie w takim razie jeszcze jakieś zabiegi ?

Do autka lany jest olej półsyntetyk Liqui Moly 10W40.

Dla ciekawostki wrzucam również analizę autka

http://zapodaj.net/b33d447c2794d.jpg.html
http://zapodaj.net/bef5361ba1538.jpg.html
http://zapodaj.net/606dd4c424e28.jpg.html

Pozdrawiam i proszę o porady, Autko skończyło w kwietniu 2014 dopiero 18 lat

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 lut 2015, 19:04

ja bym obstawił zawor w pompie olejowej i podwiesza hydraulike po przygazowaniu na zimnym :-)

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 02 lut 2015, 19:21

Tak strasznie dużo roboty nie ma, blokujemy rozrząd lub ustawiamy na znaki, zdejmujemy pokrywę zaworów, zdejmujemy pasek, a następnie wałek. Wrzucamy nowe popychacze i składamy. ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lut 2015, 20:03

TheSorrow pisze:silnik pracuje dość twardo jak jest zimny. Po jego uruchomieniu gazując na wyższe obroty trzęsło budą i o mało nie gaśnie
A ja się zapytam ,w jakim celu wprowadzasz na wysokie obroty zimny silnik :?: gdzie przy obecnych temp.olej jest dość gesty i nie płynie tak jak latem :roll: Co ten test ma Ci dać :?: Wprowadzenie zimnego silnika ,zimą ,na wysokie obroty ,może tylko "podwiesić hydraulike " i tyle :roll: więc takich bezsensownych testów nie robimy
TheSorrow pisze:Dla ciekawostki wrzucam również analizę autka
To nie żadna "analiza " tylko jakieś kpiny :roll: Ten "program diagnostyczny " ,to jakiś żart :roll: nawet oznaczenia sterownika nie odczytuje,co zrobi praktycznie kazdy darmowy i ogólnie dostępny program ,typu polski vag ,czy vcds . Chłopki z forum by zrobili bardziej wartościowe logi .Jedyne co tu jest przydatne ,to temperatura paliwa .No i pomiar ciśnienia spreżania,ale tego akurat nie robił program ...reszta do niczego nie przydatna i nic nie mówi . "kąt wyprzedzenia zapłonu 4,8 " :roll: i co to ma być :?: wartość w blokach pomiarowych ,czy nastawach podstawowych :?: interpretował to ktoś :?: czy tak se tylko odczytał i wydrukował na papierku :?: bo mnie to kompletnie nic nie mówi... i od razu diagnoza "szklanki do wymiany " ....a jak po wymianie nic się nie zmieni ,to co :?: zwrócą kasę :?: czy w tym chorym kraju ktoś w ogóle odpowiada za to co mówi i robi :?: Czy tylko kasa się liczy i nie ważne czy się ma rację czy nie ,tylko trzeba wymienić żeby zarobić

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl