Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] Zaślepiony EGR i urwany wężyk od ATM

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 cze 2013, 21:15

win386 pisze: Ręką udaje mi się ją wysunąć pare mm używając dużej siły,
No i prawidłowo
win386 pisze:Czy to normalne, czy sztangę powinno się wysunąć całą ciągnąc mocno ręką ?
Normalne ...klapka wg ,ma być szczelnie zamknięta ...po tylu latach wskazane nawet żeby ją mocniej dociągnąć ,podciągając ciągło gruszki ...szczególnie w przypadku T2 z boscha ,który to zwykle cierpi na niedobór doładowania ,szczególnie w dolnej parti obrotów ...Przejedż się z odpiętym wężykiem z gruszki ...komp powinien złapać wtedy awaryjny z przeładowania ...jak nie łapie ,to niedobrze ,bo znaczy to, że cisnienie gdzieś ucieka 8-)

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 07 cze 2013, 21:35

Rozumiem, postaram się dociągnąć to cięgienko, tam jest nakrętka 10, jak dobrze pamiętam. Tylko w którą stronę ?

Sądzę, że masz na myśli dolną partię obrotów w rejonie 1800 RPM na trzecim biegu...w moim przypadku, trzeba się uzrobić w cierpliwość by doczekać się uruchomienia doładowania z T2.

Póki co niestety nie mam kompletnie możliwości podłączenia się do VAG, także nie chciałbym narobić błędów w komputerze. Muszę sobie kabel zrobić, albo jakiś kupić, bo jeden za nic w świecie nie chciał zadziałać z VAG Com 3112.
MUNIOR pisze: ...Przejedż się z odpiętym wężykiem z gruszki ...komp powinien złapać wtedy awaryjny z przeładowania ...jak nie łapie ,to niedobrze ,bo znaczy to, że cisnienie gdzieś ucieka 8-)
Przejechałem się i ciągnął nieco słabiej, ale błędów nie wywaliło.
Gdzie może być nieszczelność w przypadku wyciągnięcia wężyka z gruszki ?

paweleq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: paweleq » 30 sie 2016, 14:20

Panowie,

Proszę o proadę.. własnie przed chwilą zabrałem się za zaślepianie EGR i niestety ukręciłem jedną śrubę przy odkręcaniu (na zdjęciu zielona ramka numer 2). Czy mogę zaślepić EGR w miejscu zaznaczonym niebieską ramką nr 3 ? Wydaje mi się, że tak ale na wszelki wypadek wolę skonsultować to ze specjalistami żeby sobie jeszcze większego bagna nie narobić :)


Obrazek

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 30 sie 2016, 14:24

nr 3 to ja mam zrobione, tu i na kolektorze wyd. tak samo zaslepione, chodzi o oodciecie EGR od spalin, działaj,

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sie 2016, 15:38

paweleq pisze:Czy mogę zaślepić EGR w miejscu zaznaczonym niebieską ramką nr 3 ?
Powinieneś zaślepić tylko w miejscu nr 3 ...zaślepianie w miejscu nr 2 jest nie potrzebne

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 30 sie 2016, 16:13

E tam może być i tak nic się nie stanie a pewniej że szczelnie :)

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 30 sie 2016, 20:56

Skoro urwana jest w miejscu nr.2 śruba ,to i tak musisz założyć zaślepkę przy kolektorze wydechowym .Po pewnym czasie wystąpi tam rozszczelnienie i spaliny będą walić pod maskę. Tak więc w twoim przypadku zaślepka przy kolektorze wydechowym i w miejscu nr.3 .

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 sie 2016, 23:48

Kupić mozna porządną zaslepkę 4mm na kolektor wydechowy , plus na dolotowy 1 lub 1,5 mm i skręcić wszystko ładnie , a cały egr wywalić.

Obrazek


Obrazek

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 31 sie 2016, 09:04

Można i tak .Bo w ten oto sposób Krzyśku auto stanie się lżejsze o jakieś 0,5 kg , co zdecydowanie podniesie jego osiągi. okok

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 31 sie 2016, 10:59

Krzysiek 84 pisze:Kupić mozna porządną zaslepkę 4mm na kolektor wydechowy , plus na dolotowy 1 lub 1,5 mm i skręcić wszystko ładnie , a cały egr wywalić.
A ile taka przyjemność i gdzie to można kupić? 8-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 sie 2016, 12:52

win386 pisze:A ile taka przyjemność i gdzie to można kupić? 8-)
Tu 2 konkretne po 4 mm z uszczelkami
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... ia-egr-tdi


lub napisac do nich i poprosić o skompletowanie zaslepek odpowiedniej grubości , podać do jakiego auta i która zaslepka będzie na wydechowym umieszczona i na dolotowym , żeby dobrali odpowiedni rozstaw otworów.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 10 lip 2017, 14:39

[url=http://images78.fotosik.pl/855/88933a777f3b84ad.jpg]Obrazek[/URL][/quote]

pozwoliłem sobie pożyczyć fotkę od kolegi paweleq za co z góry przepraszam jeśli to plagiat , ale użyty do celów wyjaśnienia sprawy .

panowie szybkie pytanko o ten zaślepiony wężyk na kolanku np do pomiaru ciśnienia turbo zawsze będzie zaślepiony? , u mnie jest podłączony i leci w okolice akumulatora a raczej pod aku ,dalej nie sprawdzałem z braku czasu , no chyba ze pierburg z klimą tak ma , z góry dzięki za info czy tak ma być czy ktoś sobie samowolkę strzelił ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lip 2017, 20:45

jarowlkp pisze:panowie szybkie pytanko o ten zaślepiony wężyk na kolanku np do pomiaru ciśnienia turbo zawsze będzie zaślepiony? , u mnie jest podłączony i leci w okolice akumulatora a raczej pod aku
Pewnie ktoś podłączył tędy cisnienie dolotu do kompa ,u góry zawsze mniej oleju w węzyku się zbiera ,niż tak jak jest podłaczone ori z IC ....sam tak mam podłączone ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl