[B3 SB] Zwiekszenie doladowania turbiny w 1,6 TD sb + LDA
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lut 2008, 11:55
- Lokalizacja: Wrocław
[B3 SB] Zwiekszenie doladowania turbiny w 1,6 TD sb + LDA
Witam.
Zafascynowany lekturą tego forum chciałem zapytać jak zwiększyć doładowanie turbiny w silniku SB 1,6 TD. Tzn - chodzi mi o to gdzie to można wyregulować i jak to zrobić (mile widziane zdjęcia co i jak po kolei). Chcę w swoim Audiku ustawić pin LDA w ta agresywniejszą stronę i do tego wyregulować tak turbinę, żeby auto jak najmniej dymiło podczas przyśpieszania. Nie ukrywam że będę dążył do tego, żeby wyregulować to tak, aby autko paliło w miarę rozsądnie przy lepszych osiągach.
Wiem, że na forum jest dużo postów na ten temat, ale przydałaby się instrukcja krok po kroku jak regulować turbinę w silniku SB (nie używając dodatkowych wynalazków).
proszę o pomoc
I z góry dziękuję za zainteresowanie.
Pozdrawiam.
Zafascynowany lekturą tego forum chciałem zapytać jak zwiększyć doładowanie turbiny w silniku SB 1,6 TD. Tzn - chodzi mi o to gdzie to można wyregulować i jak to zrobić (mile widziane zdjęcia co i jak po kolei). Chcę w swoim Audiku ustawić pin LDA w ta agresywniejszą stronę i do tego wyregulować tak turbinę, żeby auto jak najmniej dymiło podczas przyśpieszania. Nie ukrywam że będę dążył do tego, żeby wyregulować to tak, aby autko paliło w miarę rozsądnie przy lepszych osiągach.
Wiem, że na forum jest dużo postów na ten temat, ale przydałaby się instrukcja krok po kroku jak regulować turbinę w silniku SB (nie używając dodatkowych wynalazków).
proszę o pomoc
I z góry dziękuję za zainteresowanie.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 11:23 przez roofmaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Podniesienie ciśnienia turbiny jest proste i sprowadza się do opużnienia działania zaworu upustowego ale zależy jaką masz turbinę bo z racji różnic w budowie turbosprężarek rożnie się to robi w różnych turbinach .W kk14 np.wkręca się śrubę w gruszce kluczem imbusowym .W innych najczęściej reguluje się skracając lub wydłużając sztangę zaworu upustowego.Polecam zaopatrzyć się w manometr żeby nie przesadzić ze zbyt dużym ciśnieniem
A co masz na mysli ? bo tam nie potrzeba żadnych dodatkowych wynalazków ,no chyba że myślisz o manometrze ale bez tego nawet się za to nie zabieraj...roofmaniak pisze:nie używając dodatkowych wynalazków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lut 2008, 11:55
- Lokalizacja: Wrocław
Dawka:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Ciśnienie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=234430
Tu jest pokazane z MBC
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Ciśnienie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=234430
Tu jest pokazane z MBC
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Tak wygląda k14:
Strzałką zaznaczona gruszka od WG a w niej śruba na imbus.
EDIT:
Co do boost pina to w swoim przypadku usunąłem całkowicie podkładkę oraz będę musiał jeszcze "słoneczko" wkręcić bo pin nie chce zejść do samego końca (albo turbo daje tak niskie ciśnienie, ale to dopiero zobaczę jak manometr zamontuje). Ale jeśli Tobie pin będzie schodził do samego końca to nie kręć słoneczkiem. Tym reguluje się wstępne napięcie sprężyny.
Strzałką zaznaczona gruszka od WG a w niej śruba na imbus.
EDIT:
Co do boost pina to w swoim przypadku usunąłem całkowicie podkładkę oraz będę musiał jeszcze "słoneczko" wkręcić bo pin nie chce zejść do samego końca (albo turbo daje tak niskie ciśnienie, ale to dopiero zobaczę jak manometr zamontuje). Ale jeśli Tobie pin będzie schodził do samego końca to nie kręć słoneczkiem. Tym reguluje się wstępne napięcie sprężyny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lut 2008, 11:55
- Lokalizacja: Wrocław
o dzięki wielkie, już zaraz sobie przestudiuje jak wygląda sprawa z tym zaworkiem MBC. A czy ktoś z was ustawił sobie tak optymalnie parametry turbosprężarki i LDA, tak żeby autko lepiej się zbierało i normalnie paliło w granicach 7l/100km??
ciekawy jestem czy tak się da ustawić, czy też po zwiększeniu dawki (LDA) i większym ciśnieniu turbiny, auto automatycznie będzie paliło więcej?
ciekawy jestem czy tak się da ustawić, czy też po zwiększeniu dawki (LDA) i większym ciśnieniu turbiny, auto automatycznie będzie paliło więcej?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
LDA nie zwiększa stricte dawki paliwa. Przejrzyj tą animację:
http://faq.piranha-net.de/index.php?id=26&node=11:
Przekręcenie pina w agresywniejszą stronę i umożliwienie niższego jego zejścia spowoduje, że więcej paliwa będzie dostarczane w górnym zakresie obrotów, w ruchu miejskim raczej nie odczuje zwiększenia spalania.
Samo zwiększenie ciśnienia doładowania niewiele da. Nie jedząc a jedynie oddychając nie będziesz miał siły, nie Trzeba umiejętnie regulować ilość paliwa i ciśnienie turba tak, aby samochód miał jak największą moc i jak najmniej dymił. Kiedyś dojdziesz do etapu, gdzie zaczniesz modyfikować pompę paliwa bo zauważysz, że powyżej ~3500obr/min zaczyna być cięta dawka paliwa. Zrobisz sobie gov moda. A później złapiesz bagcyla i dojdzie dynamiczne ustawianie kąta wtrysku (advanced timming mod), pompa 9-10mm itp itd.
Pamiętaj, że 1.6td ma lichawą uszczelkę pod głowicą i w zapędach przy zwiększaniu mocy może Ci ją wypluć. Ale i na to są sposoby a mianowicie metalowa uszczelka od AAZ (1.9td).
Do tego, aby silnik był długowieczny trzeba o niego odpowiednio zadbać: olej i filtry na czas wymieniane (olej mineralny wrogiem turbiny!) i nigdy na zimnym nie gazuj.
Ja kręcę silnik nie po to aby gazować nim non-stop i ścigać się ze wszystkim, co ma 4 koła. Kręcę by mieć moc aby wyprzedzać tiry na drodzę, którą codziennie pokonuję oraz aby pokazać burakom w swoich wiejskich GTI czy tudzież TDi, że stary klekot a może. Wkońcu TDemon :mrgreen: A spalania w moim przypadku mieści się w granicy 6l (trasa mieszana, często stoję w korkach oraz niekiedy daję silnikowi "przepalić" się. Pamiętaj, wszystko co robisz, rób z głową. To Twój samochód i jak o niego zadbasz takiego będziesz mieć.
http://faq.piranha-net.de/index.php?id=26&node=11:
Przekręcenie pina w agresywniejszą stronę i umożliwienie niższego jego zejścia spowoduje, że więcej paliwa będzie dostarczane w górnym zakresie obrotów, w ruchu miejskim raczej nie odczuje zwiększenia spalania.
Samo zwiększenie ciśnienia doładowania niewiele da. Nie jedząc a jedynie oddychając nie będziesz miał siły, nie Trzeba umiejętnie regulować ilość paliwa i ciśnienie turba tak, aby samochód miał jak największą moc i jak najmniej dymił. Kiedyś dojdziesz do etapu, gdzie zaczniesz modyfikować pompę paliwa bo zauważysz, że powyżej ~3500obr/min zaczyna być cięta dawka paliwa. Zrobisz sobie gov moda. A później złapiesz bagcyla i dojdzie dynamiczne ustawianie kąta wtrysku (advanced timming mod), pompa 9-10mm itp itd.
Pamiętaj, że 1.6td ma lichawą uszczelkę pod głowicą i w zapędach przy zwiększaniu mocy może Ci ją wypluć. Ale i na to są sposoby a mianowicie metalowa uszczelka od AAZ (1.9td).
Do tego, aby silnik był długowieczny trzeba o niego odpowiednio zadbać: olej i filtry na czas wymieniane (olej mineralny wrogiem turbiny!) i nigdy na zimnym nie gazuj.
Ja kręcę silnik nie po to aby gazować nim non-stop i ścigać się ze wszystkim, co ma 4 koła. Kręcę by mieć moc aby wyprzedzać tiry na drodzę, którą codziennie pokonuję oraz aby pokazać burakom w swoich wiejskich GTI czy tudzież TDi, że stary klekot a może. Wkońcu TDemon :mrgreen: A spalania w moim przypadku mieści się w granicy 6l (trasa mieszana, często stoję w korkach oraz niekiedy daję silnikowi "przepalić" się. Pamiętaj, wszystko co robisz, rób z głową. To Twój samochód i jak o niego zadbasz takiego będziesz mieć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lut 2008, 11:55
- Lokalizacja: Wrocław
ja ogólnie jeżdżę bardzo spokojnie, nie ścigam się moja audiczką. Chce właśnie wyregulować tak silnik, żeby mieć trochę więcej mocy przy wyprzedzaniu, tylko na tym mi zależy.
Hehe zobaczymy jak zrobię mody z LDA i turbiną , czy jeszcze coś pozniej bedę robił - może się wkręcę... hehe
pozdrawiam i Wesołych Świąt
Hehe zobaczymy jak zrobię mody z LDA i turbiną , czy jeszcze coś pozniej bedę robił - może się wkręcę... hehe
pozdrawiam i Wesołych Świąt
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 13:03 przez roofmaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Jak tylko chcesz mieć moc przy wyprzedzaniu to: zakładaj obrotek (jeśli nie masz) + pin boost + dawka paliwa + ciśnienie doładowania + gov mod. Wszystkie operacje są proste i szybkie i nie wymagają praktycznie żadnego wkładu finansowego. A spokojnie 100KM i 200NM będziesz miał jak nie więcej i nie odczujesz, zwiększonego spalania a nawet może spaść o pół litra (przy założeniu, że dynamika jazdy nie ulegnie zmianie, poprostu mniej gazu będziesz naciskał).
1.6 TD to bardzo wdzięczny silnik, który lubi wysokie obroty.
1.6 TD to bardzo wdzięczny silnik, który lubi wysokie obroty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lut 2008, 11:55
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lut 2008, 11:55
- Lokalizacja: Wrocław
sprawdź to... w zależności od modelu inaczej się je reguluje (łatwiej lub trudniej)roofmaniak pisze:A turbine mam garetta t2
po1: zamów wskaźnik doładowania (ja mam TAKI )
po2: obrotomierz jeśli chcesz robić govModa( zdjęcie ograniczenia obrotów )
po3: wklej fotke swojej turbiny (t2, k04, k14... ???)
po4: tu masz filmik pokazujący 1.6TD ze zmieniona turbiną i wtryskami: )