Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,8 AAH+sekwencja] Awaria AAH-uszkodzone tłoki+uszczelka

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 14 kwie 2010, 13:40

Jaress pisze: Pierścienie oczywiście trafiły te droższe (82,5*1,2+1,5+2mm) cena 52zł za komplet z GOETZE.
Tu niby wynika z Twojej wypowiedzi ,że bierzesz dobre ,markowe części, czyli masz kasę, jeden silnik, zaraz może drugi i remont/y itp. a co chwilę wyjeżdżasz i martwisz się co z gazem?! jak ma być dobrze to pomiń kwestię gazu póki co. Jak doprowadzisz wszystko na cacy to wtedy ew. pomyśl o podtlenku

Jaress
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 08 kwie 2010, 09:17
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Jaress » 14 kwie 2010, 15:30

No z kasą u mnie nie jest za dobrze, ale mam części po cenie, więc kupuje lepsze, ewentualnie tarcze sprzęgła kupuje tańszą z HARTa 154zł-myślę że wytrzyma.
Czy jeśli panewki na korbowodach są jak nowe, mam się dobierać do panewek głównych, żeby je sprawdzić, bo słyszałem że środkowa panewka czasami się zacierała po włożeniu nieodpowiedniego filtra oleju, teraz montuje filtr oleju MANN 930/21.
Instalacja gazowa po dotarciu będzie użytkowana bo w końcu jeszcze ją spłacam.
Dzięki za wypowiedzi i proszę jeszcze.

michalwielun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:24
Lokalizacja: wielun

Post autor: michalwielun » 14 kwie 2010, 17:16

kolego silnik AAH dobrze rokujący kosztuje wiecej jak dobrze rokujący ACK niedaleko mnie facet sprzedaje angliki za cale audi A4 B5 2.8 30V quattro na automacie chcial 3600zl skrzynia byla padnieta a auto ladne na 16 kołach tak ze za 2000zl silnik ACK z osprzetem to nie żaden wyczyn poszukaj a znajdziesz co do tarczy sprzegła lepiej znajdz ladną używke z luka albo sachsa bo może sie okazać ze ten hart nie pożyje za długo kolega założył sprzegło firmy statim i wytrzymalo cale 10tys km oby z hartem nie było podobnie

[ Dodano: 2010-04-14, 17:27 ]
do adasia lee bez specjalnego szukania 1 wejście na allegro http://moto.allegro.pl/item984153135_au ... mplet.html

Jaress
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 08 kwie 2010, 09:17
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Jaress » 15 kwie 2010, 23:02

Znalazłem chyba <mikolaj> <mikolaj> przyczynę awarii, a dokładnie dmuchniętej uszczelki, poczerniały wtrysk (nad czystym tłokiem) jako jeden z całej szóstki, reszta świeżo żółte, w serwisie chcą za takie coś śmieszne 700złm:-> :->


Trwa remont, głowice i blok sprawdzone, tłoki pozostają stare, za jednym razem sprawdzam podzespoły, jak alternator czy rozrusznik, na co mogę zwrócić szczególną uwagę a żeby uniknąć przedmuchów na uszczelce głowy, rozumiem że walnięty lub lejący wtrysk benzyny
nie jest tego powodem??? Jak mam sprawdzić ten wtrysk?
Czy użycie 2 szpilek głowicy do wyciągania silnika dyskwalifikuje je do następnego wkręcenia, dodam że były raz używane.?
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 10:57 przez Jaress, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 18 kwie 2010, 10:57

Jaress pisze:Znalazłem chyba <mikolaj> <mikolaj> przyczynę awarii, a dokładnie dmuchniętej uszczelki, poczerniały wtrysk (nad czystym tłokiem)
Wydaje mi się, że jest odwrotnie.

Jaress
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 08 kwie 2010, 09:17
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Jaress » 18 kwie 2010, 11:04

Tłok był umyty więc chyba leje ten wtrysk, a może to coś ze sterowaniem, i komputer gazu odczytuje złe sekwencje benzyny i doprawia wszystko razy dwa, jak to gaz.
Czy to możliwe?
Podanie mniejszej ilości gazu powoduje wyższą temp spalania, przez co grzeje się to wszystko bardziej i pada ta uszczelka, dziwnym przypadkiem wydmuchało ją pod tym wtryskiem poczerniałym.

[ Dodano: 2010-05-26, 11:46 ]
Silnik został rozkręcony na części pierwsze ( no prawie wszystko) już wyremontowany spoczywa w komorze silnika, i czeka na jutrzejsze pierwsze odpalenie.
Trochę to wszystko trwało z przyczyn wyższych ( jak np. długa nieobecność mojego mechanika) ale dałem rady w 90% sam.
W silniku zostały wymienione następujące części:
Pierścienie - 6 kompletów 315zł
Uszczelki głowicy elringa - 2szt 110zł
Uszcz, kolek. ss. 2szt 24zł
Hydropopychacze - 16szt 210zł
Tarcza sprzęgła (LUK)- 303 zł
Łożysko sprzęgła (LUK) 60zł
Zimering na wał od strony sprzęgła - 45zł
Przewody wysokiego napięcia (BREMI) - 6szt 210zł
Świece (NGK) - 6szt 90zł
Filtr oleju z zaworem zwrotnym Mann "W 930/21" - 30zł
Naprawa głowic - 250zł
Filtr paliwa - 50zł
Filtr powietrza - 30zł
Uszczelka pod taką pokrywkę która znajduje się pod kolek. ss. pomiędzy głowicami w kształcie owala - serwis 37zł
Podkładka znajdująca się na końcu wałka rozrządu pomiędzy kołem zębatym wałka a śrubą
w kształcie romba z trzema dziurami ( na której zakłada się blokadę do ustawienia rozrządu - serwis 16,5 zł.
Wtryski zostały wyczyszczone myjką ciśnieniową z ultradźwiękami - 200zł
Czujnik ciśnienia do dodatkowych zegarów - 0zł
Dodatkowy czujnik temp. oleju umieszczony w głowicy obok czujnika Halla - 16zł
Alternator i rozrusznik wyczyszczone i sprawdzone- powinny starczyć na około 100tyś - 0zł
Zmiana oleju w sprężarce klimy z mineralnego na półsyntetyczny- 30zł
Kolektor ssący został częściowo wypolerowany - 100zł
Nowe śrubki, silikony i parę potrzebnych rzeczy - 100zł
Olej mobil 10w/40 + płyny 180zł
Uszczelki miski - 2szt 50zł

Wszystkie części mogą kosztować zależnie od hurtownika do 15% więcej.


[ Dodano: 2010-05-26, 11:53 ]
Dzięki wszystkim klubowiczom za pomoc w szczegółach o których wspominałem w tym temacie. Bez niektórych odpowiedzi na pewno bym miał ciężej.

[ Dodano: 2010-05-26, 12:18 ]
Spostrzeżenia (wady które mogły spowodować awarie):
1. Podkładka na wałku rozrządu była wyrobiona co mogło spowodować złe ustawienie
rozrządu.
2. Nieodpowiedni filtr oleju (bardzo ważne) filtr oleju bez zaworu zwrotnego powoduje brak
smarowania silnika na wyższych obrotach.
3. Z użyte pierścienie ( kompresja dobra, ale spowodowana spalaniem oleju który zalepia
szczeliny i przyrząd do pomiaru sprężania oszukuje nas.
4. Zabrudzone wtryski (wtrysk wydający się na zepsuty okazał się dobry, ale inny był trochę przytkany).
5. Może słabo dokręcone głowice. Tym razem będę je dociągał po przejechaniu 1000km,
nową gwiazdką i innym kluczem dynamometrycznym -do pewności.
6. Zbyt mocno zabrudzone kanały z odmy w miejscu gdzie wchodzą do przepustnicy.

[ Dodano: 2010-05-28, 11:14 ]
Po wielogodzinnych pracach silnik zagadał, i się zapowiada wszystko dobrze.

[ Dodano: 2012-01-26, 13:42 ]
A odcinka obrotów (przerywanie pracy silnika przy obrotach od 5500 do 6000) jak się okazało to tylko źle z kalibrowany obrotomierz-zaniża, a nie źle ustawiony rozrząd. Porównałem wskazania z klimatronika i się okazało że prędkość zawyża o 6km/h, obroty 400obr, temp wody zaniża o 10 stopni, wskaźnik paliwa waha się jak chce.

Po remoncie zrobione 25tyś km i wszystko gra w silniczku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga