No ale jak dam filtr ten czaja FL02 to on jest jakby z odstojnikiem, czyli olej będzie szedł na dno filtra, a do atmosfery pójdzie w sumie powietrze, no niech będzie z jakimiś resztkami mgiełki olejowej.
No ale dobra, dopytam bo nie kumam do końca. Przecież jak mi będzie "dmuchać" spod pokryw powietrze to gdzieś i tak muszę zrobić "ujcie". Jak wchodzi to i wyjść musi :lol: Mam dać z powrotem do dolotu?
A tak w ogóle to by będziemy się żyłować, żeby być eko, a USA i ChRL walą tyle bąków do atmosfery co reszta świata.
[AAH] co to za wąż z pokrywy zaworów?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To się nazywa oil catch tank (OCT) http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... lla-searchPatrique pisze:Ktoś z forum robił takie cosik tj. oczyszczanie odmy do ponownej recyrkulacji.
Kiedyś ktoś na forum opisywał jak zrobił z rowerowego bidonu.
Tylko odpływ oleju z takiego zbiorniczka do skrzyni korbowej może być trudny do wykonania bo gdzieś trzeba by dziurę wywiercić na odpływ. Albo wysoko umieścić aby mogło spływać pokrywą zaworów.
Zazwyczaj ten łapacz oleju tak się podłącza że opory idą na spalenie. Jak puścisz pod silnik to może czasami ten toksyczny smród dostawać się do kabiny.johnybravo pisze:No ale dobra, dopytam bo nie kumam do końca. Przecież jak mi będzie "dmuchać" spod pokryw powietrze to gdzieś i tak muszę zrobić "ujcie". Jak wchodzi to i wyjść musi :lol: Mam dać z powrotem do dolotu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
No czytam, czytam, czytam. Na forum golfa w silnikach TDI jest spory wątek.... o tym ustrojstwie.
A może z innej beczki. Jak "zmierzyć" czy są ZA DUŻE przedmuchy z dołu > odma > dolot? I gdzie w AAH jest ten magiczny "łącznik" dołu silnika z górą? Nie ma żadnej rurki, węża - jakiś kanał w bloku czy jak?
Silnik od kiedy mam auto (ok 30 000 km, remont głowic zaraz po kupnie, nie wymienione prowadnice zaworów) żre ok 0,5 L/1000 km oleju. Kompresja po remoncie praktycznie po 12,7 bara, spaliny idealne, cieknie olej spod misy, teraz dekle zaworów, ale nie tyle żeby 0,5 L wyciekło.
Na innym forum jest sporo o tym, jak w silniku ACK w 100 C4 odma potrafi się zatkać i wywalić tu i tam olej. Ezektor (mam automat) mam nowy z ASO (znaczy ma już 2 lata), odmy raczej drożne.
Jaki jest test na te przedmuchy? Dla testów chcę właśnie uwolnić wyjścia z dekli zaworów, bo w dolocie olej jest.
A może z innej beczki. Jak "zmierzyć" czy są ZA DUŻE przedmuchy z dołu > odma > dolot? I gdzie w AAH jest ten magiczny "łącznik" dołu silnika z górą? Nie ma żadnej rurki, węża - jakiś kanał w bloku czy jak?
Silnik od kiedy mam auto (ok 30 000 km, remont głowic zaraz po kupnie, nie wymienione prowadnice zaworów) żre ok 0,5 L/1000 km oleju. Kompresja po remoncie praktycznie po 12,7 bara, spaliny idealne, cieknie olej spod misy, teraz dekle zaworów, ale nie tyle żeby 0,5 L wyciekło.
Na innym forum jest sporo o tym, jak w silniku ACK w 100 C4 odma potrafi się zatkać i wywalić tu i tam olej. Ezektor (mam automat) mam nowy z ASO (znaczy ma już 2 lata), odmy raczej drożne.
Jaki jest test na te przedmuchy? Dla testów chcę właśnie uwolnić wyjścia z dekli zaworów, bo w dolocie olej jest.