Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] coupe - problemy z podciśnieniem

Wszystko co tyczy się silników V6
kkrawat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 sie 2016, 14:25

[B4 2.8 AAH] coupe - problemy z podciśnieniem

Post autor: kkrawat » 10 mar 2018, 23:56

cześć

Cały czas dochodzę do idealnego stanu w mojej odbudowywanej coupe quattro 2.8

Jeżdżę nią mało ale pali mi smoczyca w mieście 18-20l... do tego nie mam blokady mostu..

Mój trop padł na podciśnienia..

1. wężyk wychodzący z przepustnicy nie był wpięty w tłumik szmerów - naprawione
2. podciśnienie skracania kolektorów - działa OK

ale problem jest w zaworkach ciśnieniowych /zółto-czarnych/ przy grodzi i na przewodzie od serwa do kolektora. Co i jak powinno być do nich podłączone ??

Teraz mam tak: zaworek przy grodzi podłączony do sztywnego przewodu który idzie gdzieś w błotnik a z drugiej strony /czarne wyjscie/ podciśnienie do klimatronika i /zolte wyjscie/ zmostkowane przewody od blokady dyfra i przewód z zaworka od serwa do kolektora.

Ale ten przewód który idzie gdzieś w błotnik /podejrzewam że do akumulatora ciśnienia/ jest zaślepiony - i wygląda na fabryczne żaślepienie chyba że mój mechanik był taki sprytny...

czy tak to ma być???
His - audi coupe 2.8Q
Her - Alfa Romeo Giulietta 1.4TB

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 mar 2018, 09:31

Porób daj zdjęcia będzie łatwiej. Ale spalanie takie w mieści jest osiągalne w tym silniku

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 mar 2018, 23:37

nieeee to za dużo, takie spalanie nie jest normalne. A co mówi komputer? Jakieś błędy? Może jakaś sonda stoi ?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 mar 2018, 06:08

Adam 15L ten silnik osiąga w mieście spalanie według producenta wiec jak pisałem takie spalanie jest możliwe bo składa się wiele czynników jeszcze AAH lubi łyknąć w mieście a szczególnie jak ktoś ma ciężką nogę.

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 16 mar 2018, 18:32

Potwierdzam słowa kolegi wyżej że potrafi tyle spalić w mieście a jak jest jeszcze quattro tym bardziej ;-) Kiedyś nawet udało mi się osiągnąć spalanie rzędu 25 litrów po mieście ale LPG rotfl

Awatar użytkownika
lukabrazzi34
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 18 mar 2018, 19:08

Post autor: lukabrazzi34 » 18 mar 2018, 19:45

Miałem taki problem paliło 25 l w mieście benzynki. Wymieniłem dwie sondy bo stały. spalanie spadło do 16 l. rotfl

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 11 kwie 2018, 15:21

Panowie ja od kiedy kupiłem moje AAH długo zmagałem się z nie do końca sprawnym silnikiem ale mimo to jechał. Do pracy miałem 5km w jedną stronę czasem miasto. Ogólnie jazda normalna a nie dziadkowata i krótkie częste trasy co nie optymalizuje spalania ale mimo to tylko kilka razy przekroczyłem granicę 12,5l/100km. Normalnie było 11 z groszami, jeśli trafiła się trasa dłuższa to spalanie spadało poniżej 10l. Mówię tu o spalaniu z wyliczeń od tankowania do tankowania a nie chwilowym czy liczonym z komputera.
Zatem 18-20l to dużo za dużo :)

[ Dodano: 2018-04-11, 15:21 ]
by osiągnąć 18-20 w mieście trzebaby na prawdę jeździć używając 1,2 i 3 biegu i do oporu :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 kwie 2018, 15:30

Pamiętaj że miasto miastu nie rowne

Też mogę powiedzieć że moje ABT w mieście pali 7litrow i to będzie prawda bo miasto to tylko kilka ulic mało ruchu nawet świateł nie ma ;-)

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 13 kwie 2018, 22:42

paquito88 pisze:ale mimo to tylko kilka razy przekroczyłem granicę 12,5l/100km. Normalnie było 11 z groszami, jeśli trafiła się trasa dłuższa to spalanie spadało poniżej 10l. Mówię tu o spalaniu z wyliczeń od tankowania do tankowania a nie chwilowym czy liczonym z komputera.
Zatem 18-20l to dużo za dużo :)

[ Dodano: 2018-04-11, 15:21 ]
by osiągnąć 18-20 w mieście trzebaby na prawdę jeździć używając 1,2 i 3 biegu i do oporu :)
Jak ja bym chciał kiedyś dojść do takich wyników w spalaniu rotfl

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 14 kwie 2018, 00:14

Jasne że tak ale akurat Rzeszów to odrobinę więcej niż kilka ulic ale też żadna milionowa metropolia. Ale jak wszędzie czasami są korki. Ponadto krótkie codzienne podjazdy do pracy i silnik nie był w 100 % sprawny bo to było przed remontem. Oczywiście gdybym pałował na 2 do odcięcia i nie używał.wyzszych biegów (bo jak wiadomo albo i nie, na 2 można osiągnąć 120km/h) to też spalanie byłoby wyższe ale jeśli jeździ się z głową rowniez korzystając z potencjału tego silnika to można osiągnąć rozsądne spalanie

kkrawat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 sie 2016, 14:25

Post autor: kkrawat » 16 maja 2018, 15:39

Po dłuższej przerwie wracam do tematu..

wymieniłem pompe paliwa bo strasznie buczła i mnie wkurzała /była nowa Engitech ale dźwięk jaki wydawała był fatalny/, do tego wymieniłem na nowy MEYLE czujnik temperatury 2pinowy - spalanie spadło w mieście do 14-15l..

Nie mogę połączyć się VAGiem z ECU i nie wiem czy sondy pracują i tu upatruje jeszcze możliwości zejścia w spalaniu..

Zauważyłem natomiast inny dziwny objaw - jak auto jest mocno rozgrzane to jest słabsze i ciężej zapala - trzeba je pokręcić ze 3-4 sekundy...Może podpowiecie co to może być bo VAG mi nic nie powie..
His - audi coupe 2.8Q
Her - Alfa Romeo Giulietta 1.4TB

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 maja 2018, 16:34

Sondy i czujnik temperatury można sprawdzić multimetrem.

kkrawat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 sie 2016, 14:25

Post autor: kkrawat » 16 maja 2018, 16:54

czujnik już poszedł nowy więc myślę że będzie ok

sondy multimetrem jak sprawdzić ? powinno napiecie się zmieniąć? od 0,1v do 1v ?
His - audi coupe 2.8Q
Her - Alfa Romeo Giulietta 1.4TB

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 maja 2018, 17:11

kkrawat pisze:sondy multimetrem jak sprawdzić ? powinno napiecie się zmieniąć? od 0,1v do 1v ?
Tak podpinasz do przewodu sygnałowego (ten czarny pojedynczy) bez rozpinania go. Napięcie powinno zmieniać przynajmniej o 0,6V-0,7V. Dobrze by było zobaczyć podczas jazdy ale wtedy zwykły miernik może nie nadążyć za zmianami napięcia.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 28 maja 2018, 11:56

Tak a propos spalania AAH w B4

oto moja historia z tego roku. pomiędzy lutym a kwietniem był robiony duży remont silnika więc dlatego nie ma wpisów. Widać różnicę przed i po remoncie :)
W kwietniowym tankowaniu jest trasa Rzeszów - Wa-wa poza tym wszystko w okolicy, którkie podjazdy i zazwyczaj trasy do miasta ok 20km i po mieście więc mieszane trasy.

W tankowaniu z 11 maja jest trasa powrotna Wa-wa - Rzeszów i poza tym rejon Rzeszowa opisany wyżej. tankowanie z 28 maja to już sam rejon Rzeszowa bez żadnej trasy dłuższej.
Zaznaczam, że nie pałuję auta jak głupi alel ubię przycisnąć, czasem się pościgać jeśli są ku temu warunki więc mój styl jazdy określiłbym jako mieszany i trasy również mieszane, trochę miasta, trochę poza miastem.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga