Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Eksploatacja - wymiana uszczelek pokryw zaworów

Wszystko co tyczy się silników V6
Pawog2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 13 lut 2008, 20:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pawog2 » 13 wrz 2008, 19:20

FranoF1 pisze:Zadam może głupie pytanie, czy trzeba spuszczać olej?
do czego??

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 13 wrz 2008, 19:34

Pawog2 pisze:
FranoF1 pisze:Zadam może głupie pytanie, czy trzeba spuszczać olej?
do czego??
By wymienic uszczelke pod pokrywą zaworów. :roll:

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 13 wrz 2008, 19:38

dzięki bartek18150 za odpowiedź. dokręce najpierw te dwie śridkowe o 1/4 obrotu, a potem te dwie skrajne tez o tyle samo. za wymianę uszczelki wolę sam się nie brać :-) a czy mogę dokręcić tylko te śruby od strony filtra powietrza, czy jak już się dokręca to wyszystkie? zależy mi na dociągnięciu jednej o 1/2 obrotu właściwie, a przy pozostałych jest sucho :roll:

Pawog2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 13 lut 2008, 20:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pawog2 » 13 wrz 2008, 19:40

jeszcze nie wiem, bo na razie zmieniłem plany, na razie zakupiłem cały górny set i będę uszczelniał całą górę na nowo więc jeszcze nie zacząłem. Poczekajmy na znawców tematu. Choć wydaje mi się, że przydałoby się spuścić olej.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 14 wrz 2008, 10:41

FranoF1 pisze:Zadam może głupie pytanie, czy trzeba spuszczać olej?
FranoF1 pisze: By wymienic uszczelke pod pokrywą zaworów. :roll:
Gdy wymieniamy uszczelkę/uszczelki pod pokrywą zaworów nie ma potrzeby spuszczania oleju.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 14 wrz 2008, 11:26

ponczo, wielkie dzieki za odp. :-)

Poproszę autora tematu o punkt dla tego Pana :-)

Pawog2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 13 lut 2008, 20:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pawog2 » 14 wrz 2008, 12:28

FranoF1 pisze:Poproszę autora tematu o punkt dla tego Pana :-)
rzecz jasna, się robi...

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 wrz 2008, 12:36

Pawog2 pisze:FranoF1 napisał/a:
Poproszę autora tematu o punkt dla tego Pana
rzecz jasna, się robi...
to ja w takim razie również poproszę autora tematu o dodanie punktów dla Oofol oraz bartek18150 :-)

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 14 wrz 2008, 18:13

grze pisze: czy jak już się dokręca to wyszystkie? zależy mi na dociągnięciu jednej o 1/2 obrotu właściwie, a przy pozostałych jest sucho

Wlasciwie nie widze przeciwskazan by dokrecac wylacznie od strony filtra, wystarczy bys pamietal o tym ze zawsze najpierw srodkowa i kolejno odchodzic od srodka do zewnatrz. Najlepiej wykaonaj ta operacje na zimnym silniku. Co do tego dokrecania to na dlugo ono nie pomoze, tak i tak bedziesz musial wymienic ta uszczelke, jej koszt to okolo 20zl i plus jakas masa uszczelniajaca. Gdybys sie zdecydowal na wymiane to chetnie CI wyjasnie co i jak :->

FranoF1
Nie ma potrzeby spuszczac oleju do wymiany uszczelki, byle bys nie bral sie za to zaraz po zgaszeniu silnika, wtedy olej jest rozchlapany i bedziesz mial wiecej oleju na deklu itp. przezco gozej bedzie odtluscic powiezchnie ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 wrz 2008, 18:26

bartek18150, bardzo byłbym zainteresowany instrukcją jak to zrobić więc jeśli by CI to nie sprawiło problemu, to chętnie poczytam jak to się robi. Wczoraj oglądałem tą uczczelkę i ona nawet więcej niż się poci w jednym miejscu więc i tak mnie czeka wymiana :-( Co dziwne kilka tysięcy km temu auto miało zmieniony pasek rozrządu więc uszczelka ta chyba została wymieniona ale pewności nie mam :roll: Rozrząd zmieniał poprzedni właściciel, którym był taki dalszy znajomy. Jak gościa spotkam, to się popytam ale generalnie rzadko go widuję. Uszczelnić to miejsce bym chciał jeszcze z innego powodu - to jedyne pocące się miejsce w silniku, a chciałbym zmienić olej na pólsyntetyczny - od 2005 r. wlewany był mineralny. Auto ma obecnie 184kkm wg licznika. W ciągu ostatniego 1,5 roku przejachało zaledwie kilka kkm. Co o takiej zmianie oleju sądzisz? jedni mi polecają inni odradzają i tak się zastanawiam :roll:

Pawog2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 13 lut 2008, 20:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pawog2 » 14 wrz 2008, 18:44

Przy przebiegach rzędu prawie 200kkm już można, a nawet powinno się lać półsyntetyk. Zużycie poszczególnych elementów silnika jest już spore, a olej mineralny zbyt rzadki, żeby wszystko działało nadal cicho i nie było wycieków np. przez zawory lub pierścienie które na pewno nie są już pierwszej świeżości.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 wrz 2008, 18:53

Pawog2, dzięki, że dodałeś punkciki chłopakom :-D
Pawog2 pisze:Przy przebiegach rzędu prawie 200kkm już można, a nawet powinno się lać półsyntetyk. Zużycie poszczególnych elementów silnika jest już spore, a olej mineralny zbyt rzadki, żeby wszystko działało nadal cicho i nie było wycieków np. przez zawory lub pierścienie które na pewno nie są już pierwszej świeżości.
wiem, że powinno się lać półsyntetyk ale u mnie ktoś nalał minerala w 2005 roku :-( a mineral jest gęstszy
a z tym rzadkim olejem chodziło Ci chyba o pełen syntetyk? :-)
ja chce zmienić z minerala na półsyntetyk, a nie z pełnego- na półsyntetyk :-/

Pawog2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 13 lut 2008, 20:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pawog2 » 14 wrz 2008, 19:13

grze pisze:Pawog2, dzięki, że dodałeś punkciki chłopakom :-D
no problemo

grze pisze:a mineral jest gęstszy
a z tym rzadkim olejem chodziło Ci chyba o pełen syntetyk? :-)
dokładnie, pomerdało mi się.

U Ciebie problem może być taki, że skoro ktoś nalał bardzo gęstego oleju to może chciał przed sprzedażą ukryć grę zaworów, czy jakieś inne dźwięki których silnik wydawać nie powinien, bo domyślam się, że ten minerał to za kadencji poprzedniego właściciela był zalany.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 wrz 2008, 19:24

Pawog2 pisze:domyślam się, że ten minerał to za kadencji poprzedniego właściciela był zalany.
on twierdzi, że od 2005 roku auto jeździło na minerale. to znajomy - zarzekał się, że auto jest dobre. ostatnio nim poprostu mniej jeździł bo zmienił robote i dostał auto służbowe więc Audiczka przestała mu być potrzebna i przez ostatni rok jeździła głównie w weekendy. sprawdzałem silnik na wiele sposobów. w sumie silnik chodzi jak zegarek poza tym, że troche dużo pali ale to pewnie źle ustawiony zapłon. już go różni znawcy oglądali i każdemu się podobał. jeżdzę nim już trzy miesiące i nie stwierdziłem większych wad.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 14 wrz 2008, 21:21

grze, Z tym olejem to tak roznie bywa, czasem po takiej zmianie moga sie rozne cuda dziac z silnikiem, a to wycieki a to branie oleju itp. Olej im bardziej syntetyczny tym wieksze ma wlasciwosci "myjace" silnik. Ale skoro twierdzisz ze silnik wyglada i sprawuje sie doskonale, to mozesz pokusic sie o taka wymiane.
Jezeli bylby to moj silnik, to po zmianie oleju na pulsyntetyk zrobilbym jakies 4-5 tysiecy i zmienil ponownie filt oleju, poniewaz silnik zostanie wyplukany i nieco syfu moze sie w filtrze zebrac, a filtr nie sa to az tak straszne pieniadze <ok>

Wiec powracajac do uszczelki:
by zrobic sobie dostep, odkrec obudawe filtra i przewody podlaczone do niego, duzo roboty z tym nie ma. Nstepnie odkrec przewod odpowietrzajacy komore silnika, czyli odme ( to jest od strony kabiny w kopule zaworow ;-) ) Nastepnie sciagnij pasek od alternatora i gorna czesc oslony paska rozrzadu. I teraz mozesz juz przystapic do okrecania kopuly. Rozpocznij to luzujac kolejno szpilki ( kierunek raczej nie ma znaczenia). Gdy juz masz sciagnieta kopule, wytrzyj ja dokladnie z oleju, poczym sprawdz droznosc siatki odmy, czy jest przeznia swobodny przeplyw, jezeli nie to wyczysc dokladnie. Teraz mozesz przystapic do ogledzin powiezchni glowicy, czyli zwruc uwage czy nie ma tam zadnych wzerow, uszkodzen mechanicznych, pozostalosci uszczelki itp. Pozostalosci uszczelki usun delikatnie skrobakiem lub nozykiem, jezeli zaowazysz jakies niepokojace, drobne ryski usun je drobniutkim papierkiem nasaczonym lekko w oleju. Nastepnie podobne ogledziny przeprowadz na kopule, w mejscu gdzie byla uszczelka. Gdy juz wszystko masz wyczyszczone, przejdz do odtluszczania powierzchni, uzyj do tego szmatki nasaczonej np w benzynie ekstarkcyjnej, spirytusie (kiedys nie mialem czym to uzylem nawet plynu do mucia szyb :-P ) Gdzy juz odtluscisz, na sucha powiezchnie naluz mase uszczelniajaca ( w sklepie Ci doradza), lecz taka ilosc by po docisnieciu nie wyplynela ona spod uszczelki, ta czynnosc przeprowadz na glowicy oraz deklu. Nastepnie naluz na glowice uszczelke oraz jej elemety (pulksiezyce) ukladajac je w odpowiednie miejsca. Potem zakladasz kopule, oraz dwa plaskowniki na szpilki, wazne jest tez by owe plaskowniki nie odwracac i zamieniac stronami. Dokrecajac nakretki zaczynaj od srodkowej (jak na rysunku. Potem zakladasz wszystkie zdemontowane elemety i pozostawiasz na noc bez odpalania by masa uszczelniajaca spokojnie zaschla <ok> Nizej na rysunku masz schemat dokrecania, i wazne bys nic nie robil na sile <ok>

Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2012, 15:15 przez bartek18150, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga