Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 AAH] Grające zawory

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

[80 B4 AAH] Grające zawory

Post autor: yankes2.8 » 23 wrz 2009, 10:54

Mam taki mały problemik otóż przy spokojnej jeździe tak przy 3000obr. zawory lekko pogrywają (cyk, cyk, cyk....). Jak przyśpieszam to przestają. Co może być tego przyczyną ? Zaznaczam że tak samo jest na LPG jak i na benzynie.

moonwalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 23 wrz 2009, 08:45

Post autor: moonwalker » 23 wrz 2009, 10:58

sprawdz poziom oleju

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3208
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 23 wrz 2009, 11:05

Dokładnie, na 100% masz stan poniżej połowy na bagnecie, dolej oliwy i stuki ucichną. Kontroluj sytuację w silniku, bo olej to ważna rzecz.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 23 wrz 2009, 12:51

Albo słabe jakościowo paliwo zmień stacje i zobaczysz.

Nypel1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 12 wrz 2009, 15:28
Lokalizacja: wlkp.Złotów/Lipka

Post autor: Nypel1 » 23 wrz 2009, 13:23

dolej olej,chyba że po krótkim czasie jeżdzenia znowu Zaczną stukać to będzie znaczyło że łyka Ci olej(w audi to norma,mało oleju i zawory walą)

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 01 paź 2009, 12:01

No więc, olej jest na maxa, paliwo z 2 markowych stacji a zoworki nadal lekko cykają przy pewnych obrotach (jak pisałem wyżej).
Co dalej ?

I pytanie do fachowców : Co właściwie jest powodem cykania zaworów z technicznego punktu widzenia (jakieś za wczesne/późne spalanie, luzy, sruzy itp.) ? Może jak poznam powód to sam coś wydedukuję.

Nypel1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 12 wrz 2009, 15:28
Lokalizacja: wlkp.Złotów/Lipka

Post autor: Nypel1 » 02 paź 2009, 20:37

to napewno masz popychacze zaworów do wymiany, u mnie dwa były takie lużne że dziwie się że sie nierozsypały,jak to naprawisz to napisz jaka była tego przyczyna ale na 99% to będzie to ;-)

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Re: [80 B4 AAH] Grające zawory

Post autor: leopard » 03 paź 2009, 00:38

yankes2.8 pisze:Mam taki mały problemik otóż przy spokojnej jeździe tak przy 3000obr. zawory lekko pogrywają (cyk, cyk, cyk....). Jak przyśpieszam to przestają. Co może być tego przyczyną ? Zaznaczam że tak samo jest na LPG jak i na benzynie.
według mnie cisnienie oleju ale jedno pytanie na jakim jeżdzisz oleju jakimś badziewiu czy firmowym ? i drugie to pólsyntetyk czy mineral bo to ma duże znaczenie ...wiesz jak się sprawdza luz popychaczy ? zdejmij pokrywe zaworów i po kolei sprawdż luz popychaczy bo po wymianie na nowe u mechanika może być jeszcze gorzej i to nie żart jeśli masz jakieś pytania to napisz domnie

Awatar użytkownika
scott
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:15
Lokalizacja: KROSNO

Post autor: scott » 03 paź 2009, 19:58

ciśnienie oleju zbyt małe lub zawieszona szklanka na którymś zaworze. masz hydrauliczne podstawianie zaworów więc wyciąg szklanki i sprawdz je czy któraś sie nie zawiesiła. powodzenia :roll:
Było: czerwone B2
Jest jeszcze: srebrne B2 przejściówka
jest jeszcze: białe rozbite B3
JEST: CZARNE B4

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 05 paź 2009, 09:47

Olej wlewam markowy (nie piszę jaki żeby nie rozkręcać tu dyskusji nie na tamat :-) ), półsyntetyczny więc raczej to odpada. Więc chyba luzy na popychaczach się robią.
Więc kolejne pytanie : jak sprawdzić luzy i co ewentualnie robić gdyby luzy były zbyt duże ?
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-10-05, 09:48 ]
Aha zapomniałem napisać że ciśnienie jest książkowe na gorącym silniku ponad 2 bary na biegu jałowym jałowym i 5 po przygazowaniu.

[ Dodano: 2009-10-05, 09:59 ]
leopard pisze:zdejmij pokrywe zaworów i po kolei sprawdż luz popychaczy bo po wymianie na nowe u mechanika może być jeszcze gorzej i to nie żart jeśli masz jakieś pytania to napisz domnie
Dlaczego po naprawie może być gorzej ? Powiedz bo chyba każdy kto to przeczytał jest ciekaw :-)

Nypel1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 12 wrz 2009, 15:28
Lokalizacja: wlkp.Złotów/Lipka

Post autor: Nypel1 » 05 paź 2009, 19:19

ja Ci powiem tak jak masz luzy na popychaczach to nic z tym niezrobisz,tylko wymienić i będziesz miał spokój kosz jednego mieści się w okolicach 40 zł więc,czasami może być lużny tylko jeden,najlepiej daj do mechanika i nieczekaj koszt wymiany niejest duży :-P
było Audi b3 2.0 AAD 115PS -----audi V8 3.6 250PS -----audi Cabrio 2.3 NG 136PS jest audi 90 2.3 NG jednym słowem audiholik

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 07 paź 2009, 19:15

najpierw sprawc olej jesli stan masz ok i nie chcesz bawic sie w koszty to czesto mechanicy proponuja gestrzy olej..(ja pewnie bym naprawiał)
szybkosc jest bogiem,nitro nałogiem,wyscig podstawa, tuning zabawa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga