Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Grzanie sie plynun chlodniczego

Wszystko co tyczy się silników V6
k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 08 cze 2011, 18:07

Jest może ktoś z okolic Płocka lub możecie polecić jakiegoś mechanika z okolic?

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 09 cze 2011, 07:08

Stawiam na uszkodzony (nie otwierające się) termostat.

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 09 cze 2011, 09:11

nie calkiem otwierajacy sie termostat lub wlacznik wiatrakow za pozno je zalacza . Mozesz miec tez zamulona chlodnice ( przy okazji rada dla wszystkich nie sypcie do V6 tych sypkich uszczelniaczy do chlodnic ) .

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 09 cze 2011, 09:15

Chłodnice wymieniałem jakieś 2 miesiące temu. a ktoś mi powie gdzie znajduję się termostat?
Bo to jest tak ze zawsze jak się zatrzymam to ta woda wylatuje, podczas jazdy rzadko.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 09 cze 2011, 09:58

k615 pisze:a ktoś mi powie gdzie znajduję się termostat
Termostat znajduje sie pod paskiem rozrządu po prawej stronie silnika(patrząc z przodu po naszej lewej)
W centrum jest manual jak go wymienić bez demontażu napędu rozrządu tylko trzeba sie najpierw zarejestrować.
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... ,2/page,4/

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 03 lip 2011, 11:00

Panowie znalazłem ten odpowietrznik.Teraz pytanie czy ja mam go odkręcić do końca i wtedy włączyć nawiew na maxa i czekać?Czy korek od zbiorniczka wyrównawczego ma być zakręcony czy odkręcony? Z tego odpowietrznika tryska woda czy tak powinno być?

Robiłem to na zakręconym korku i waliło wodą a później powietrzem, całą chmura pary i powietrza. Przelałem tak 10 l wody i dalej to samo. Więc chyba jednak czeka mnie wymiana uszczelki. Kosztowna taka operacja?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 lip 2011, 00:31

k615 pisze:Panowie znalazłem ten odpowietrznik.Teraz pytanie czy ja mam go odkręcić do końca i wtedy włączyć nawiew na maxa i czekać?Czy korek od zbiorniczka wyrównawczego ma być zakręcony czy odkręcony? Z tego odpowietrznika tryska woda czy tak powinno być?

Robiłem to na zakręconym korku i waliło wodą a później powietrzem, całą chmura pary i powietrza. Przelałem tak 10 l wody i dalej to samo. Więc chyba jednak czeka mnie wymiana uszczelki. Kosztowna taka operacja?

Instrukcja jest prosta.

1. wlej płyn do układu
2. korek od zbiorniczka zostaw otwarty silnika nie odpalaj
3. odkręć odpowietrznik i poczekaj chwile aż płyn sam grawitacyjnie poleci lub syknie tylko powietrze
4. zakręć odpowietrznik
5. odpal silnik (korek zbiorniczka odkręcony)
6. silnik pracuje na wolnych obrotach
7. co 2-3 min odkręcam odpowietrznik i czekam aż przeleje się płyn
8. sprawdzam czy oba węże od nagrzewnicy się równomiernie grzeją.
9. znowu odpowietrznik odkręcam i jeśli powietrze leci to wracamy do pkt 8 jeśli płyn to pkt 10
10. jesli leci płyn i oba węże nagrzewnicy są gorące i mają mniej więcej jednakową temperaturę, to zakręcam odpowietrznik zakręcam korek i czekam aż załączy się wentylator.
11. miedzyczasie czekania na wentylator sprawdzam czy chłodnica się nagrzewa równomiernie.


Jesli bedziesz to robił na zakręconym korku to będzie tryskać woda i para i można sie poparzyć, dlatego ja zawsze to robie na odkręconym zeby nie było ciśnienia w układzie i płyn sam grawitacyjnie wypełnił układ.

włączanie nawiewów nic Ci nie da i raczej nie pomoże to w odpowietrzeniu układu, pozwala jedynie sprawdzić czy nagrzewnica jest wypełniona płynem i czy działa ogrzewanie.

Jeśli nie dasz z tym rady podjedź do kogoś kto ma tzw Eżektor i odpowietrzy i napełni ci układ płynem metodą podciśnieniową.
czyli zakręca odpowietrznik, na zbiorniczku zamiast korka montuje eżektor.
podpina tam kompresor i w wyniku działania eżektora wysysa powietrze z układu i robi tam podciśnienie -1Bar
wtedy zakręca zawór i odkręca drugi który jest połączony wężem do zewnętrznego zbiornika z cieczą chłodzącą (np Wiaderko lub inny pojemnik)
W wyniku działania podciśnienia płyn zostaje wessany do układu i wypełnia go całkowicie bez powietrza.
układ odpowietrzony w 5-6 min bez grzania silnika. 8-)


Co do uszczelki:

Nie myśl narazie o uszczelkach bo jakby nie patrzeć masz 2 szt u siebie :roll:
Operacja dość kosztowna i dość niewdzięczna, bez blokad rozrządu i wału i odpowiedniej wiedzy nie warto sie za to zabierać.
Na początek porządnie odpowietrz układ lub zmien lub wywal na chwile termostat.
jeśli bez termostatu będzie waliło płynem wtedy wiadomo ze kompresja idzie do płynu chłodzącego i ze padła uszczelka i/lub jest jakaś nieszczelność w układzie chłodzenia.

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 16 lip 2011, 22:11

Byłem sprawdziłem i to na bank jest uszczelka :-/ Za długo jeździłem na zapowietrzonym i takie są tego skutki.Cała operacja z jego uszczelkami, planowaniem, uszczelnianiem gniazd i zrobieniem na cacy koło 1000 - 1200 zł :cry: Dobra cena? I jeszcze pytał czy uszczelniać gniazda czy nie, ale powiedziałem żeby zrobił już wszystko. Chyba dobrze nie?Co daje takie uszczelnienie gniazd itd?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl