[ABC] jaki olej silnikowy?
ja w swoim ABK (248000km) stosuję olej GM Opel semisyntetic 10W/40 ACEA A3 B3 API SL/CF (pracuję w salonie Opla więc mam taniej ), wcześniej stosowałem półsyntetycznego Mobila i pojawiały mi się wycieki a po zamianie na Oplowski mam spokój, ponieważ użytkuję samochód przeważnie w mieście to skróciłem czas wymiana do 9 tyś km, wcześniej z racji innej pracy miałem 14 samochodów różnych marek i w sumie przejechałem nimi około 700 tyś kilometrów i moje spostrzeżenia na temat olejów są takie: należy stosować oleje o parametrach zalecanych przez producenta, oleje tylko markowe z dobrego źródła, silniki różnych producentów reagują na ten sam olej nie tak samo np w Fiatach po Mobilu były wycieki tak jak w mojej audiczce a po Texaco lub Castrolu było OK, to że olej jest po 2 lub 4tyś km ciemny, to dobrze, to znaczy że ma w swym składzie skuteczne dodatki czyszczące silnik z nagarów powstających w trakcie spalania, oleje mineralne markowe nie są wcale złe i nie niszczą silników, muszą być tylko częściej wymieniane ponieważ szybciej się starzeją niż pół lub pełne syntetyki, nie należy markowych olejów poprawiać dodatkami (jeśli markowy producent uznał by za stosowne dodać takie wynalazki do oleju to by je dodał) , jeśli silnik ma duży przebieg i zalany jest mineralnym to przejście na półsyntetyk jest nie wskazane a fullsyntetyk go dobije (te oleje mają dużo lepsze dodatki płuczące i jak wymyją silnik z nagarów to go po prostu rozszczelnią), generalnie oleje w pełni syntetyczne są wymagane w nowych samochodach, silniki ciaśniej pasowane, często są to oleje tak zwane lekko bieżne np 0W/30 które mają niskie opory wewnętrzne i zmniejszają zużycie paliwa (ekologia) plus mają formułę Long Life (dodatki zapobiegające starzeniu) i można je wymieniać co 30 tyś km a w nie których marka jeśli silnik ma system monitorowania oleju nawet co 50 tyś km ( do tych olejów musi być przystosowany silnik), oleje np 5W/60 powinny być stosowane w silnikach sportowych tuningowanych i w jeździe wyczynowej (mają wysoką lepkość w wysokich temperaturach) a w normalnie użytkowanych samochodach powodują zwiększone zużycie paliwa, jak silnik jest padnięty to zamiana z syntetyka na minerala pomaga na bardzo krótko, generalnie silniki Audi lubią dobre markowe oleje i jeśli silnik jest w dobrym stanie należy stosować półsyntetyk 10W/40, jeśli zużyty to mineralny ale trzeba już myśleć o jego naprawie, ale się rozpisałem często jeździmy naszymi starymi audiczkami bo na nowe nas po prostu nie stać więc dbajmy o nie bo to fajne furki i są tego warte
To chyba nigdy nie sciągałeś miski olejowej, i nie widziałeś jak wygląda wał,panewki i blok silnika po minerlanym oleju,ja widziałem i mam porównanie jak wygłada silnik po minerale i po syntetyku.misiek440 pisze:Też mnie to zastanawia, bo takie stwierdzenie to chyba trochę przegięcie :shock:"Olej mineralny to powolna śmierć dla tego silnika"-bardzo proszę o wnikliwe rozwinięcie tego stwierdzenia,bo jestem bardzo ciekawy,co autor ma na myśli konkretnie.
Ja dodam od siebie tylko tyle że minerał to sie nadaje tylko do Ciągnika,i to starego.
minerał z dużym opóźnieniem dociera do częsci smarnych silnika,a przy duży mrozach jest tak gęsty że pompa ledwo co daje rade,wiec silnik pracuje ne sucho przez pare sekund,a z biegiem czasu powoli zamier,wiec jak ktos ma pojećie nie wleje minerału do swojgo auta,chyba że silnik jest skończony.
Ja jeżdze na 5w30 i bede dalej jezdził.
[ Dodano: 2009-06-21, 12:56 ]
Tu sie mylisz,jeśli producent oleju dodał by dodatki to nikt by tego oleju nie kupił,bo byłby bardzo drogi,a dodatki typu militec,czy motor life są skuteczne,tylko bardzo drogie i nie każdego stać na nie.akagi80b4 pisze:nie należy markowych olejów poprawiać dodatkami (jeśli markowy producent uznał by za stosowne dodać takie wynalazki do oleju to by je dodał)
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Każdy z wymienionych w tym temacie materiałów smarnych ma swoje zastosowanie.
Gdyby minerał był "taki zły i straszny" nikt by go nie stosował(mówie o fachowcach z branży a nie o fachowcach "gazetowo-forumowych"-bez urazy nie mam nikogo konkretnego na myśli.Dobija mnie ta legenda o złym mienralu
Gdyby minerał był "taki zły i straszny" nikt by go nie stosował(mówie o fachowcach z branży a nie o fachowcach "gazetowo-forumowych"-bez urazy nie mam nikogo konkretnego na myśli.Dobija mnie ta legenda o złym mienralu
Koniecznie podziel się swoją wiedzą z inżynierami Toyoty(możesz przy okazji użwiadomić inżynierów Peugeota i Citroena) bo oni są twórcami silnika 1.0 ze zmiennymi fazami rozrządu(silnik który mając kilka lat temu premiere zdobył pare prestiżowych nagród w swojej klasie)w którym stosuje się tylko :!: i wyłącznie olej mineralny ze względu na to że inne oleje nie są w stanie właściwie wypełnić systemu zmiennych faz.Jak już pisałem każdy olej ma swoje zastosowanie i tyle.kamilB4 pisze:Ja dodam od siebie tylko tyle że minerał to sie nadaje tylko do Ciągnika
Zdziwił byś się ile serwisów stosuje ten olej(Laliśmy go beczkami w serwisie Peugeota) .Jest tani i dobry.Może żadna rewelacja bo przy ostro traktowanym silniku stosunkowo szybko się starzeje/przepala ale do normalnej eksploatacji nie jest zły no i ta cena...akagi80b4 pisze:stosuję olej GM Opel semisyntetic 10W/40 ACEA A3 B3 API SL/CF (pracuję w salonie Opla więc mam taniej ),
Ja widziałem kilkaset.Łącznie z silnikami w których był przebieg 170tyś od nowości na mineralnym(wspomniany 1.0l konstrukcji Toyoty)i powiem ci że to co oglądałeś nie było dziełem minerala a wynikiem zaniedbania,wyeksploatowania lub długotrwałej eksploatacji nie do końca sprawnej jednostki z przeświadczeniem że minerał załatwi sprawe zamiast naprawy.Ktoś tam miał ledwie dychający motor lał co najtańsze i tyle.Jasne że w naszych audiczkach należy stosować jak najdłużej pół syntetyki(lub syntetyki jaśli kogoś to podnieca)ale nie zwalajmy wszyskiego na olej mineralny ;-)Zresztą pół syntetyk jest na bazie mineralnego i ma 20-40%procent swojej objętości na bazie syntetyka(to taki szlachetniejszy minerał :mrgreen: )kamilB4 pisze:To chyba nigdy nie sciągałeś miski olejowej, i nie widziałeś jak wygląda wał,panewki i blok silnika po minerlanym oleju,ja widziałem i mam porównanie jak wygłada silnik po minerale i po syntetyku.
A takie teksty sa z d...y,jak rozmawiamy w koleżeńskiej atmosferze to co sie szarpiesz?WyluzujkamilB4 pisze:Tobie pewnie szkoda że Ty jezdzisz na syfiastym oleju.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lut 2008, 22:26
- Lokalizacja: WARSZAWA
witam. ja się podłącze pod temat otórz posiadam Coupe 2.6 V6 z silnikiem ABC zresztą od niedawna. jakieś 2 miesiące temu zakupiłem swoją audiczke. Przymierzam się do wymiany oleju i tu pojawia się problem nie mam pojęcia jaki był zalany olej facet od którego kupiłem a samochód sprowadził powiedział że mineralny i tylko tyle. samochód ze wskazań licznika ma najechane 259tyś km. przy silniku zachowała sie jakaś karteczka z wymiany oleju (nie wiadomo której) i napisane jest ..... 190tyś jak się domyślam to karteczka onnośnie następnej wymiany i ta karteczka jest z Logo TEXACO i napisane 10/40. Teraz nie wiem co zrobić bo dość podzielone są opinie na forum jaki olej zalać mineralny taki jak ponoć byłi czy ew. moge przejść z mineralnego na pół syntetyk i czy to nie zaszkodzi bo nie wiem w jakiej kondycji jest silnik. Czy trzeba jakoś specjalnie przygotowywać silnik do takiej zmiany olejów mineralny/półsyntetyk??? ktoś się orientuje ile oleju wchodzi do tego silnika bo przeczytałem że 5L. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
tam na pewno wchodzi 5 litrów, a jeżeli zdecydujesz się na olej 10W40 to koniecznie przed wymiana użyj jakiegoś preparatu typu ENGINE FLUSCH!!!
na pewno sporo osób podpowie, że lepiej nie ryzykować i wlać olej mineralny, ja się z nimi nie zgadzam - wg nich od razu będziesz miał wycieki oleju, a to nie jest żadna reguła;
dla asekuracji polecam VALVOLINE 10W40 MAXLIFE - bdb olej, choć tylko półsyntetyk;
pozdrawiam
na pewno sporo osób podpowie, że lepiej nie ryzykować i wlać olej mineralny, ja się z nimi nie zgadzam - wg nich od razu będziesz miał wycieki oleju, a to nie jest żadna reguła;
dla asekuracji polecam VALVOLINE 10W40 MAXLIFE - bdb olej, choć tylko półsyntetyk;
pozdrawiam
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
jeśli na liczniku było 190 tys kiedy wymieniono mineralnym a defakto był zalany mineralny to nie zmieniaj na inny silnik już ma najechane na nim 69 tys lub więcej więc jeśli nie odczuwasz złej kondycji silnika to po co zamieniać-kup dobry mineralny.
nie masz pewności ile silnik jeździł wcześniej na półsyntetyku a ile teraz na mineralnym-oczywiście zmiana nie musi zaszkodzić ale nigdy nic nie wiadomo
nie masz pewności ile silnik jeździł wcześniej na półsyntetyku a ile teraz na mineralnym-oczywiście zmiana nie musi zaszkodzić ale nigdy nic nie wiadomo
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
A ja nie polecam tego zabiegu. Widziałeś co się dzieje z silnikiem w którym jest dość sporo osadów po wlaniu tego draństwa? Sam widziałem co się stało z silnikiem ABC: poodklejany osad zmienił się w galaretkę która zatkała kanały olejowe co spowodowało brak ciśnienia na jednej z głowic. Rezultat naprawa głowicy, wymiana szklanek, rozbiórka całego silnika i czyszczenie/płukanie w niektórych miejscach nawet śrubokrętem.tryk pisze:koniecznie przed wymiana użyj jakiegoś preparatu typu ENGINE FLUSCH!!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lut 2008, 22:26
- Lokalizacja: WARSZAWA
rafalzimnicki, Mobil, Castrol czy Valvoline to bardzo dobre markowe oleje, wiec nie masz co się martwić ich jakością, byle były z pewnego źródła, druga sprawa to przebieg twojego samochodu, jeśli jest faktycznie 259tyś to żaden przebieg na silniki Audi i można by zalać go półsyntetykiem np Castrola, Mobila lub Texaco tyle tylko że dobrze by było poobserwować czy nie zwiększyło Ci się zużycie oleju i czy nie pojawiły się wycieki po wymianie, jeśli wszystko będzie OK po zalaniu półsyntetykiem to wtedy wymień ten olej po około 4-5 tyś km przebiegu razem z filtrem i zalej świeżym olejem, półsyntetyk ma dużo lepsze właściwości myjące niż mineralny i na pewno wyczyści silnik z nagromadzonego nagaru, skrócenie czasu tej pierwszej wymiany zapobiegnie niebezpieczeństwu zatkaniu kanałów olejowych przez nagar rozpuszczany przez półsyntetyk a potem polecam wymieniać olej co 10 tyś.
jeśli chodzi o jakieś cuda które dodaje się do oleju i podobno super czyszczą silnik to ja bym tego nie stosował, dobrych olejów nie ma potrzeby poprawiać :mrgreen:
jeśli chodzi o jakieś cuda które dodaje się do oleju i podobno super czyszczą silnik to ja bym tego nie stosował, dobrych olejów nie ma potrzeby poprawiać :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lut 2008, 22:26
- Lokalizacja: WARSZAWA
co do przebiegów d to sobie zdaję sprawe ze mogą być różne kręcone itp nie wiem jak było w tym wypadku ostatni serwis był robiony w/g książki przy 190 tyś w 2007 roku w maju samochód sprowadzony we wrześniuja 2007 ja go kupiłem w tym roku w marcu i miał 256tyś tak więc nie wiem jaka jest historia jego przebiegu. Czyli co kolego nie stosować żadnych środków tylko dobrze silnik rozgrzać i spuścić ten mineralny i zalać pół syntetykiem??? tak to zrozumiałem...