Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] jaki V max?

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 19 sie 2013, 14:08

wydaje mi się, że jak nie przelączy się na benzyne przed odcinką to na lpg nie odetnie

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 19 sie 2013, 14:22

Leo pisze:oczywiście, że ma odcięcie, na 6500 mniej więcej. Więc albo masz obrotomierz z innej wersji i Cię buja, albo...
no to w takim razie jest coś nie halo... bo mi do 6500 to na luzaku wkręca :)
ba nawet do 8000 jeżeli byłoby na obrotomierzu :) a wyżej bałem się sprawdzać ^_^



a skrzynie mam niestety CBR ;( a dokładnie napisane jest tak: CAV CBR... więc to chyba ta słabsza wersja skrzyni ;(((
Ostatnio zmieniony 19 sie 2013, 22:41 przez chodor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 sie 2013, 15:19

Rychu82 pisze:wydaje mi się, że jak nie przelączy się na benzyne przed odcinką to na lpg nie odetnie
sekwencja odetnie bez dwóch zdań.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 sie 2013, 17:18

chodor pisze:ba nawet do 8000 jeżeli byłoby na obrotomierzu :) a wyżej bałem się sprawdzać ^_^
Może jak Leo pisał, może masz obrotomierz od silnika 4 cylindrowego...

Co do odcinki na gazie sekwencyjnym to jeśli gazownik ustawił maksymalne obroty na gazie poniżej obrotów odcinki to będzie przełączać na benzynę i na benzynie odcinać. W stagu 300 domyślnie jest 6000obr/min i takie ustawienie też mógł zostawić. Albo montując słabe części lpg zabezpieczył w ten sposób silnik na wypadek ubogiej mieszanki.

Przy sterownikach II generacji też często występuje opcja maksymalnych obrotów i tu jest bardziej przydatna bo w tych instalacjach bez tej opcji na gazie niema ograniczenia obrotów.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 19 sie 2013, 22:40

aldi pisze:chodor napisał/a:
ba nawet do 8000 jeżeli byłoby na obrotomierzu :) a wyżej bałem się sprawdzać ^_^
Może jak Leo pisał, może masz obrotomierz od silnika 4 cylindrowego...

Co do odcinki na gazie sekwencyjnym to jeśli gazownik ustawił maksymalne obroty na gazie poniżej obrotów odcinki to będzie przełączać na benzynę i na benzynie odcinać. W stagu 300 domyślnie jest 6000obr/min i takie ustawienie też mógł zostawić. Albo montując słabe części lpg zabezpieczył w ten sposób silnik na wypadek ubogiej mieszanki.

Przy sterownikach II generacji też często występuje opcja maksymalnych obrotów i tu jest bardziej przydatna bo w tych instalacjach bez tej opcji na gazie niema ograniczenia obrotów.

nie! nie! nie! zegary mam ori to na bank! zreszta jest do 260km/h więc od 4cylindrowego chyba nie może być!! zresztą nie wiem kto musiałby być aż na tyle głupi by montować do v6 zegary od słabszej 80dziesiątki :)

czyli co? u mnie będzie odcinka czy nie?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 sie 2013, 22:47

jak to nie może być, 2.0 16v miały też do 260, a poza tym, obrotomierze można osobno przełożyć.

zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zzzagubiony » 20 sie 2013, 12:19

chodor, jaki problem wymienic cokolwiek z licznika ? zaden ! skad wiesz ze na 100% od nowosci jeden licznik ?

moje ABC na stagu cisnelo 225 na liczniku jeszcze sie kulalo powoli do przodu ale nie bylo sensu meczyc silnika i mowa tu o jezdzie na gazie

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 20 sie 2013, 12:25

u mnie jest odcinka normalnie i tez skrzynia CBR(tez kiedys myslalem ze "niestety" ale zmienilem zdanie jak zaczelo dzialac skracanie dolotu <ok> )
moze jezdziles małym 4 cylindrowcem wczesniej i teraz wydaje ci sie ze za wysoko sie kreci bo na biegach:
1- 60kmh
2- 120kmh
3-160kmh
maksymalne predkosci wg licznika

[ Dodano: 2013-08-20, 12:27 ]
Leo pisze:
Rychu82 pisze:wydaje mi się, że jak nie przelączy się na benzyne przed odcinką to na lpg nie odetnie
sekwencja odetnie bez dwóch zdań.
czyli jak ustawisz 8000obr prezelaczenie na pb to i tak odetnie przy 6500 obr?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 sie 2013, 12:50

Powinna, wg mnie sekwencja dawkuje paliwo i czas wtrysku na podstawie sygnałów z wtryskiwaczy, więc siłą rzeczy, jeśli odetnie wtryskiwacze przy 6500 to powinno skutkować to także nie podaniem paliwa przez wtryski gazu.
taka jest moja teoria, a zweryfikować ją może gazownik, który ustawia gaz/ zakłada kompa gazu.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 20 sie 2013, 14:18

Rychu82 pisze:u mnie jest odcinka normalnie i tez skrzynia CBR(tez kiedys myslalem ze "niestety" ale zmienilem zdanie jak zaczelo dzialac skracanie dolotu )
działać skracanie dolotu? :) :) tzn? :) :)

[ Dodano: 2013-08-20, 14:19 ]
zzzagubiony pisze:chodor, jaki problem wymienic cokolwiek z licznika ? zaden ! skad wiesz ze na 100% od nowosci jeden licznik ?

moje ABC na stagu cisnelo 225 na liczniku jeszcze sie kulalo powoli do przodu ale nie bylo sensu meczyc silnika i mowa tu o jezdzie na gazie

tak! nosze sie z zamiarem wymiany licznika!!

[ Dodano: 2013-08-20, 14:37 ]
aldi pisze:Butla nie powinna zbytnio utrudnić odczytania bo to jest przy brzegu.

A jaki masz gaz? Jeśli I albo II generacje to nie będziesz miał odcięcia a także dzięki mikserowi lpg (zwężka) zmniejszy się vmax, bo zmniejsza on przekrój dolotu więc moc spada także na benzynie.
no dobra... a u mnie.... czyli w STAGu-300 jest taki mikser?

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 20 sie 2013, 18:17

Jak masz Staga to masz sekwencję i pojedyncze wtryskiwacze, a nie jeden mikser w dolocie.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 20 sie 2013, 18:22

Leo pisze:Powinna, wg mnie sekwencja dawkuje paliwo i czas wtrysku na podstawie sygnałów z wtryskiwaczy, więc siłą rzeczy, jeśli odetnie wtryskiwacze przy 6500 to powinno skutkować to także nie podaniem paliwa przez wtryski gazu.
taka jest moja teoria, a zweryfikować ją może gazownik, który ustawia gaz/ zakłada kompa gazu.
Inaczej być nie może choćby z tego względu, że głównym sterownikiem nadal jest ECU auta. Komp od STAGa owszem steruje gazem ale wspiera się danymiz ECU (mapy są na podstawie map ECU robione). Przesunięcie odcinki na seryjnym ECU może zmienić odcinkę na LPG.

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 20 sie 2013, 18:39

Jak jest ecu? Przecież sekwencja nie jest sterowana przez ECU PB. Mapy zbierasz posiłkując się ecu pb żeby porównać czasy wtrysków i tyle. Nic stag nie bierze z ecu podczas użytkowania, jakby tak było to byłoby super bo nie rozjeżdżało by PB jak jest spinkolona regulacja LPG.

Prędzej jest w drugą stronę. Sterownik PB non stop monitoruje silnik i jak na LPG jest ubogo to będzie zawyżał czasy PB nawet podczas pracy na PB. I w ten sposób żłopie na LPG i na PB. To LPG może porąbać mapy ecu PB niż na odwrót. Co innego jak w nowszych autach jest OBD2 i stag jest do tego podpięty, ale nie w naszych wozach raczej.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 20 sie 2013, 18:43

Temperatura robocza pobierana jest z czujnika STAGa jak i z ECU -poniekąd musi. Tak przynajmniej powinno działać w dobrze podłączonej instalacji. Sam jestem na etapie uzdrawiania LPG po nieudacznikach, którzy nawet nie podpieli sond.

Sprawa rozsypywania się map jest wręcz standardowa - błędy map. Niby odczyt po temperaturach miał to zniwelować ale...kibel do dziś jeśli chodzi o STAGi 300/300 ISAx

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 20 sie 2013, 18:54

Temperatura reduktora jest z czujnika reduktora, temperatura LPG jest z czujnika LPG - i tyle. Sondy wcale nie muszą być podpięte, to jest jedynie ułatwienie dla "ustawiacza" bo ma podgląd pracy sond. Jak nie masz sond podpiętych to masz z reguły stałe 0,45V, ale dla staga to nic nie znaczy. Jeśli nie masz podglądu sond to ustawiasz podglądając czasy PB na PB oraz czasy PB na LPG. A jak masz VAGa i sterownik z dostępnymi blokami pomiarowymi i podgląd korekt długo i krótko terminowych to masz najlepsze narzędzie do wystrojenia instalacji, bez potrzeby podpinania sond do staga. Ja niestety nie mam możliwości (AAH tylko błędy i bloki 000).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl