[AAH] jaki V max?
no to w takim razie jest coś nie halo... bo mi do 6500 to na luzaku wkręcaLeo pisze:oczywiście, że ma odcięcie, na 6500 mniej więcej. Więc albo masz obrotomierz z innej wersji i Cię buja, albo...
ba nawet do 8000 jeżeli byłoby na obrotomierzu a wyżej bałem się sprawdzać ^_^
a skrzynie mam niestety CBR ;( a dokładnie napisane jest tak: CAV CBR... więc to chyba ta słabsza wersja skrzyni ;(((
Ostatnio zmieniony 19 sie 2013, 22:41 przez chodor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może jak Leo pisał, może masz obrotomierz od silnika 4 cylindrowego...chodor pisze:ba nawet do 8000 jeżeli byłoby na obrotomierzu a wyżej bałem się sprawdzać ^_^
Co do odcinki na gazie sekwencyjnym to jeśli gazownik ustawił maksymalne obroty na gazie poniżej obrotów odcinki to będzie przełączać na benzynę i na benzynie odcinać. W stagu 300 domyślnie jest 6000obr/min i takie ustawienie też mógł zostawić. Albo montując słabe części lpg zabezpieczył w ten sposób silnik na wypadek ubogiej mieszanki.
Przy sterownikach II generacji też często występuje opcja maksymalnych obrotów i tu jest bardziej przydatna bo w tych instalacjach bez tej opcji na gazie niema ograniczenia obrotów.
aldi pisze:chodor napisał/a:
ba nawet do 8000 jeżeli byłoby na obrotomierzu a wyżej bałem się sprawdzać ^_^
Może jak Leo pisał, może masz obrotomierz od silnika 4 cylindrowego...
Co do odcinki na gazie sekwencyjnym to jeśli gazownik ustawił maksymalne obroty na gazie poniżej obrotów odcinki to będzie przełączać na benzynę i na benzynie odcinać. W stagu 300 domyślnie jest 6000obr/min i takie ustawienie też mógł zostawić. Albo montując słabe części lpg zabezpieczył w ten sposób silnik na wypadek ubogiej mieszanki.
Przy sterownikach II generacji też często występuje opcja maksymalnych obrotów i tu jest bardziej przydatna bo w tych instalacjach bez tej opcji na gazie niema ograniczenia obrotów.
nie! nie! nie! zegary mam ori to na bank! zreszta jest do 260km/h więc od 4cylindrowego chyba nie może być!! zresztą nie wiem kto musiałby być aż na tyle głupi by montować do v6 zegary od słabszej 80dziesiątki
czyli co? u mnie będzie odcinka czy nie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
u mnie jest odcinka normalnie i tez skrzynia CBR(tez kiedys myslalem ze "niestety" ale zmienilem zdanie jak zaczelo dzialac skracanie dolotu <ok> )
moze jezdziles małym 4 cylindrowcem wczesniej i teraz wydaje ci sie ze za wysoko sie kreci bo na biegach:
1- 60kmh
2- 120kmh
3-160kmh
maksymalne predkosci wg licznika
[ Dodano: 2013-08-20, 12:27 ]
moze jezdziles małym 4 cylindrowcem wczesniej i teraz wydaje ci sie ze za wysoko sie kreci bo na biegach:
1- 60kmh
2- 120kmh
3-160kmh
maksymalne predkosci wg licznika
[ Dodano: 2013-08-20, 12:27 ]
czyli jak ustawisz 8000obr prezelaczenie na pb to i tak odetnie przy 6500 obr?Leo pisze:sekwencja odetnie bez dwóch zdań.Rychu82 pisze:wydaje mi się, że jak nie przelączy się na benzyne przed odcinką to na lpg nie odetnie
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Powinna, wg mnie sekwencja dawkuje paliwo i czas wtrysku na podstawie sygnałów z wtryskiwaczy, więc siłą rzeczy, jeśli odetnie wtryskiwacze przy 6500 to powinno skutkować to także nie podaniem paliwa przez wtryski gazu.
taka jest moja teoria, a zweryfikować ją może gazownik, który ustawia gaz/ zakłada kompa gazu.
taka jest moja teoria, a zweryfikować ją może gazownik, który ustawia gaz/ zakłada kompa gazu.
działać skracanie dolotu? tzn?Rychu82 pisze:u mnie jest odcinka normalnie i tez skrzynia CBR(tez kiedys myslalem ze "niestety" ale zmienilem zdanie jak zaczelo dzialac skracanie dolotu )
[ Dodano: 2013-08-20, 14:19 ]
zzzagubiony pisze:chodor, jaki problem wymienic cokolwiek z licznika ? zaden ! skad wiesz ze na 100% od nowosci jeden licznik ?
moje ABC na stagu cisnelo 225 na liczniku jeszcze sie kulalo powoli do przodu ale nie bylo sensu meczyc silnika i mowa tu o jezdzie na gazie
tak! nosze sie z zamiarem wymiany licznika!!
[ Dodano: 2013-08-20, 14:37 ]
no dobra... a u mnie.... czyli w STAGu-300 jest taki mikser?aldi pisze:Butla nie powinna zbytnio utrudnić odczytania bo to jest przy brzegu.
A jaki masz gaz? Jeśli I albo II generacje to nie będziesz miał odcięcia a także dzięki mikserowi lpg (zwężka) zmniejszy się vmax, bo zmniejsza on przekrój dolotu więc moc spada także na benzynie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Inaczej być nie może choćby z tego względu, że głównym sterownikiem nadal jest ECU auta. Komp od STAGa owszem steruje gazem ale wspiera się danymiz ECU (mapy są na podstawie map ECU robione). Przesunięcie odcinki na seryjnym ECU może zmienić odcinkę na LPG.Leo pisze:Powinna, wg mnie sekwencja dawkuje paliwo i czas wtrysku na podstawie sygnałów z wtryskiwaczy, więc siłą rzeczy, jeśli odetnie wtryskiwacze przy 6500 to powinno skutkować to także nie podaniem paliwa przez wtryski gazu.
taka jest moja teoria, a zweryfikować ją może gazownik, który ustawia gaz/ zakłada kompa gazu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Jak jest ecu? Przecież sekwencja nie jest sterowana przez ECU PB. Mapy zbierasz posiłkując się ecu pb żeby porównać czasy wtrysków i tyle. Nic stag nie bierze z ecu podczas użytkowania, jakby tak było to byłoby super bo nie rozjeżdżało by PB jak jest spinkolona regulacja LPG.
Prędzej jest w drugą stronę. Sterownik PB non stop monitoruje silnik i jak na LPG jest ubogo to będzie zawyżał czasy PB nawet podczas pracy na PB. I w ten sposób żłopie na LPG i na PB. To LPG może porąbać mapy ecu PB niż na odwrót. Co innego jak w nowszych autach jest OBD2 i stag jest do tego podpięty, ale nie w naszych wozach raczej.
Prędzej jest w drugą stronę. Sterownik PB non stop monitoruje silnik i jak na LPG jest ubogo to będzie zawyżał czasy PB nawet podczas pracy na PB. I w ten sposób żłopie na LPG i na PB. To LPG może porąbać mapy ecu PB niż na odwrót. Co innego jak w nowszych autach jest OBD2 i stag jest do tego podpięty, ale nie w naszych wozach raczej.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Temperatura robocza pobierana jest z czujnika STAGa jak i z ECU -poniekąd musi. Tak przynajmniej powinno działać w dobrze podłączonej instalacji. Sam jestem na etapie uzdrawiania LPG po nieudacznikach, którzy nawet nie podpieli sond.
Sprawa rozsypywania się map jest wręcz standardowa - błędy map. Niby odczyt po temperaturach miał to zniwelować ale...kibel do dziś jeśli chodzi o STAGi 300/300 ISAx
Sprawa rozsypywania się map jest wręcz standardowa - błędy map. Niby odczyt po temperaturach miał to zniwelować ale...kibel do dziś jeśli chodzi o STAGi 300/300 ISAx
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Temperatura reduktora jest z czujnika reduktora, temperatura LPG jest z czujnika LPG - i tyle. Sondy wcale nie muszą być podpięte, to jest jedynie ułatwienie dla "ustawiacza" bo ma podgląd pracy sond. Jak nie masz sond podpiętych to masz z reguły stałe 0,45V, ale dla staga to nic nie znaczy. Jeśli nie masz podglądu sond to ustawiasz podglądając czasy PB na PB oraz czasy PB na LPG. A jak masz VAGa i sterownik z dostępnymi blokami pomiarowymi i podgląd korekt długo i krótko terminowych to masz najlepsze narzędzie do wystrojenia instalacji, bez potrzeby podpinania sond do staga. Ja niestety nie mam możliwości (AAH tylko błędy i bloki 000).