Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2,8 LPG] kłopoty z układem chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników V6
Adam skleroza

[b4 2,8 LPG] kłopoty z układem chłodzenia

Post autor: Adam skleroza » 26 maja 2008, 16:03

W moim audi zaczęło ubywać płynu w układzie
wymieniłem pompkę (80 zł.) termostat 57 zł.
uszczelniłem w 100 % układ wszelkie złącza wymiana trójników z plastik na metal
kłopoty z odpowietrzeniem (tak jak w opisach przy innych tematach)
i dalej ubywa płyny
pytanie:
czy możliwe jest przedostanie się gazu do układu chłodzenia
Ostatnio zmieniony 26 maja 2008, 19:14 przez Adam skleroza, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 26 maja 2008, 16:13

raczej nie spotkałem sie z czymś takim :shock:
a patrzyłeś czy nie masz go w oleju????? (odkręć korek oleju i zobacz czy nie masz masełka)

Adam skleroza

Post autor: Adam skleroza » 26 maja 2008, 17:00

w oleju wszystkow porządku
samochód jest zagazowany ma 400 tyś przebiegu to może trochę brać
szczególnie powyżej 160 km/h
mam problem z chłodzeniem
ubywa płynu
jak postoi autko 24 godz to temp dochodzi do 100 a później się normalizuje
i wszystko jest w porządku nie pływa temperatura
włączają się wentylatory na chłodnicy
ktoś mi powiedział że może to być wina parownika gazowego (pęknięta przepona)
może ktoś miał podobne objawy w swoim

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 maja 2008, 18:54

Adam skleroza pisze:ktoś mi powiedział że może to być wina parownika gazowego (pęknięta przepona)
owszem ale miałbyś objawy zapowietrzającego się notorycznie układu i na dodatek wzrosłoby znacząco zużycie gazu, miałbyś problemy z wolnymi obrotami, prawdopodobnie gasłby na dojeździe na luzie itp. itd. Na Twoim miejscu przyjrzałbym się korkowi zbiorniczka wyrównawczego. Jak zaworki będą w kiepskiej kondycji to może się tak dziać. Póki zimny to zaworek nie trzyma ciśnienia i temperatura rośnie, jak się zagrzeje to zaworek dostaje "kopa" i zamyka się i trzyma za mocno co powoduje zbyt duże ciśnienie i płyn spitala gdzieś jakąś małą nieszczelnością. Być może nawet przez płaszcz wodny reduktora LPG. Czasem te kolanka są bardzo słabe.

Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Post autor: myszon90 » 26 maja 2008, 19:07

Mi kiedyś w B2 ubywało płynu jak uszczelka pod głowicą była peknięta i płyn szedł do komory spalania...Silnik równo pracował, nie zalewało go, ale poznać można po czarnej świecy....
Odkręć wszystkie świece, powinny być ładnie wypalone i mieć taki piaskowy kolorek, jeśli któraś jest czarna, wyczyść ją lub wymień, pojeździj trochę i jak za jakieś 100/200km sprawdź, jak będzie spowrotem czarna to możliwe że masz pękniętą delikatnie uszczelkę pod którąś głowicą .........

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 26 maja 2008, 20:23

jeśli płyn będzie uciekał do komory spalania to świeca będzie jak nówka bez osadów nalotów itd, a będzie dymił na biało.

Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Post autor: myszon90 » 26 maja 2008, 20:32

Darecki3037 pisze:jeśli płyn będzie uciekał do komory spalania to świeca będzie jak nówka bez osadów nalotów itd, a będzie dymił na biało.
Przy 6 garkach to może być niezauważalne, a świeca na pewno będzie czarna, bo nie będzie dobrze przepalała, oczywiście mówie o małej szparce a nie zalewaniu płynem tłoków....

Adam skleroza

Post autor: Adam skleroza » 29 maja 2008, 06:33

dzięki panowie za wszystko
jeszce sobie z tym nie poradziłem
do tego przy demontażu przewodów (ciasno tam jak .....) uszkodziłem króciec nagrzewnicy wewnętrznej w kabinie. szlak mnie trafia bo jak będzie puszczało to muszę demontować cały kokpit by się dogrzebać do wymiany nagrzewnicy.
Jeśli chodzi o rosnącą temperaturę to myślę że jest to wina zapowietrzającego się układu 9wymieniłem dwa trójniki na układzie chłodzenia zakładane przez gazowników ) na metalowe (kto zakłada plastiki ?) myślę że dziś już będę wszystko wiedział.Jestem emocjonalnie związany z tym autkiem. Kto nie jeżdził z vr6 nigdy tego nie będzie wiedział jaka to frajda.
napiszę dziś po złożeniu
adam

[ Dodano: 2008-05-30, 06:53 ]
wczoraj chyba doszedłem dom porozumienia z moim autkiem
okazało się że wystarczy małutka nieszczelność w układzie chłodzenia (minimalna) i będzie zbierało pęcherzyki powietrza.
Na zimnym silniku gdy termostat jest jeszcze zamknięty powietrze się rozgrzewa w układzie i wywala płyn chłodniczy zbiorniczkiem wyrównawczym.
wystarczy naprawdę malutka nieszczelność i ciśnienie rozwala najsłabsze miejsca w układzie ( w moim przypadku plastikowe trójniki zakładane przy montażu instalacji LPG)
Trzeba naprawdę dużej cierpliwości i szukania by znalęźć przyczynę zapowietrzania.
Pytanie dodatkowe:
czy na rozgrzanym silniku i zamkniętym korku zbiorniczka wyrównawczego widzicie wypływający płyn chłodniczy z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego (pulsacyjnie i od czasu do czasu) ? (cienki przewód gumowy z chłodnicy do zbiornika

gw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2008, 12:41
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gw » 30 maja 2008, 21:40

przepływający płyn chłodniczy z chłodnicy do zbiorniczka to musi być normalka, bo ja też to zauważyłem.

Awatar użytkownika
michal197609
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 28 kwie 2007, 23:31
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: michal197609 » 30 maja 2008, 23:57

A spróbuj wymienić korek od zbiornika wyrównawczego. Przy wzroście ciśnienia po rozgrzaniu układu powietrze powinno uchodzić przez niego a nie wywalać gdzieś tam płyn. Ja miałem taką sytuację. Stary korek trzymał za duże ciśnienie i płyn wywalało mi wszystkimi możliwymi "dziurkami" zamiast wydmuchać nadmiar ciśnienia korkiem. No i płynu dużo ubywało. Po wymianie korka (za nowy zapłaciłem 8 zł) problem zniknął. Co do przepływającego płynu z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego, to właśnie tak powinno być, w końcu to zbiornik wyrównawczy.

Adam skleroza

Post autor: Adam skleroza » 31 maja 2008, 06:11

jeszce wymienię korek
już teraz jest o niebo lepiej
powodem wszystkich probllemów był moim zdaniem fakt uszkodzenia króćca od nagrzewnicy wewnętrznej (tego co urwałem przy zdejmowaniu węża)
tamtędy ponieważ jest to najwyższy punkt układu chłodzenia gdy silnik nie pracował (stygł) zasysało powietrze. Po odpaleniu robił się cyrk
powietrze w układ chłodzenia rozszerzanie się wywalanie płynu kłopoty z odpowietrzeniem
dzięki za wszystko
dobrze jest z kimś pogadać
mechanik już robiłby głowice
dwie
po 600 zł za sztuke
jeszcze raz dzięki

marcin123554
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 29 paź 2011, 20:42

Post autor: marcin123554 » 29 paź 2011, 20:54

audi b4 2.0 silnik benzyna-gaz

Przy odkręcaniu korka zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzenia silnika za każdym rzazem syczy powietrze
pytanie:
CO TO MOŻE BYĆ :?:
proszę o pomoc

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 paź 2011, 00:48

marcin123554 pisze:audi b4 2.0 silnik benzyna-gaz

Przy odkręcaniu korka zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzenia silnika za każdym rzazem syczy powietrze
pytanie:
CO TO MOŻE BYĆ :?:
proszę o pomoc
Syczy po rozgrzaniu czy nawet na jak silnik jest zimny? To że jest tam ciśnienie to normalne.

marcin123554
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 29 paź 2011, 20:42

Post autor: marcin123554 » 01 lis 2011, 22:02

syczy jak jest zimny . Kiedyś tak nie syczało wiec nie wiem :?: :?: :?:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lis 2011, 22:40

To trzeba by się temu przyjrzeć bo może uszczelka pod głowicą przepuszcza. Nie czuć spalin ze zbiorniczka. Silnik pracuje na wszystkie cylindry jak odpali się go dłuższym postoju?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl