[b4 2,8 LPG] kłopoty z układem chłodzenia
[b4 2,8 LPG] kłopoty z układem chłodzenia
W moim audi zaczęło ubywać płynu w układzie
wymieniłem pompkę (80 zł.) termostat 57 zł.
uszczelniłem w 100 % układ wszelkie złącza wymiana trójników z plastik na metal
kłopoty z odpowietrzeniem (tak jak w opisach przy innych tematach)
i dalej ubywa płyny
pytanie:
czy możliwe jest przedostanie się gazu do układu chłodzenia
wymieniłem pompkę (80 zł.) termostat 57 zł.
uszczelniłem w 100 % układ wszelkie złącza wymiana trójników z plastik na metal
kłopoty z odpowietrzeniem (tak jak w opisach przy innych tematach)
i dalej ubywa płyny
pytanie:
czy możliwe jest przedostanie się gazu do układu chłodzenia
Ostatnio zmieniony 26 maja 2008, 19:14 przez Adam skleroza, łącznie zmieniany 1 raz.
w oleju wszystkow porządku
samochód jest zagazowany ma 400 tyś przebiegu to może trochę brać
szczególnie powyżej 160 km/h
mam problem z chłodzeniem
ubywa płynu
jak postoi autko 24 godz to temp dochodzi do 100 a później się normalizuje
i wszystko jest w porządku nie pływa temperatura
włączają się wentylatory na chłodnicy
ktoś mi powiedział że może to być wina parownika gazowego (pęknięta przepona)
może ktoś miał podobne objawy w swoim
samochód jest zagazowany ma 400 tyś przebiegu to może trochę brać
szczególnie powyżej 160 km/h
mam problem z chłodzeniem
ubywa płynu
jak postoi autko 24 godz to temp dochodzi do 100 a później się normalizuje
i wszystko jest w porządku nie pływa temperatura
włączają się wentylatory na chłodnicy
ktoś mi powiedział że może to być wina parownika gazowego (pęknięta przepona)
może ktoś miał podobne objawy w swoim
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
owszem ale miałbyś objawy zapowietrzającego się notorycznie układu i na dodatek wzrosłoby znacząco zużycie gazu, miałbyś problemy z wolnymi obrotami, prawdopodobnie gasłby na dojeździe na luzie itp. itd. Na Twoim miejscu przyjrzałbym się korkowi zbiorniczka wyrównawczego. Jak zaworki będą w kiepskiej kondycji to może się tak dziać. Póki zimny to zaworek nie trzyma ciśnienia i temperatura rośnie, jak się zagrzeje to zaworek dostaje "kopa" i zamyka się i trzyma za mocno co powoduje zbyt duże ciśnienie i płyn spitala gdzieś jakąś małą nieszczelnością. Być może nawet przez płaszcz wodny reduktora LPG. Czasem te kolanka są bardzo słabe.Adam skleroza pisze:ktoś mi powiedział że może to być wina parownika gazowego (pęknięta przepona)
Mi kiedyś w B2 ubywało płynu jak uszczelka pod głowicą była peknięta i płyn szedł do komory spalania...Silnik równo pracował, nie zalewało go, ale poznać można po czarnej świecy....
Odkręć wszystkie świece, powinny być ładnie wypalone i mieć taki piaskowy kolorek, jeśli któraś jest czarna, wyczyść ją lub wymień, pojeździj trochę i jak za jakieś 100/200km sprawdź, jak będzie spowrotem czarna to możliwe że masz pękniętą delikatnie uszczelkę pod którąś głowicą .........
Odkręć wszystkie świece, powinny być ładnie wypalone i mieć taki piaskowy kolorek, jeśli któraś jest czarna, wyczyść ją lub wymień, pojeździj trochę i jak za jakieś 100/200km sprawdź, jak będzie spowrotem czarna to możliwe że masz pękniętą delikatnie uszczelkę pod którąś głowicą .........
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Przy 6 garkach to może być niezauważalne, a świeca na pewno będzie czarna, bo nie będzie dobrze przepalała, oczywiście mówie o małej szparce a nie zalewaniu płynem tłoków....Darecki3037 pisze:jeśli płyn będzie uciekał do komory spalania to świeca będzie jak nówka bez osadów nalotów itd, a będzie dymił na biało.
dzięki panowie za wszystko
jeszce sobie z tym nie poradziłem
do tego przy demontażu przewodów (ciasno tam jak .....) uszkodziłem króciec nagrzewnicy wewnętrznej w kabinie. szlak mnie trafia bo jak będzie puszczało to muszę demontować cały kokpit by się dogrzebać do wymiany nagrzewnicy.
Jeśli chodzi o rosnącą temperaturę to myślę że jest to wina zapowietrzającego się układu 9wymieniłem dwa trójniki na układzie chłodzenia zakładane przez gazowników ) na metalowe (kto zakłada plastiki ?) myślę że dziś już będę wszystko wiedział.Jestem emocjonalnie związany z tym autkiem. Kto nie jeżdził z vr6 nigdy tego nie będzie wiedział jaka to frajda.
napiszę dziś po złożeniu
adam
[ Dodano: 2008-05-30, 06:53 ]
wczoraj chyba doszedłem dom porozumienia z moim autkiem
okazało się że wystarczy małutka nieszczelność w układzie chłodzenia (minimalna) i będzie zbierało pęcherzyki powietrza.
Na zimnym silniku gdy termostat jest jeszcze zamknięty powietrze się rozgrzewa w układzie i wywala płyn chłodniczy zbiorniczkiem wyrównawczym.
wystarczy naprawdę malutka nieszczelność i ciśnienie rozwala najsłabsze miejsca w układzie ( w moim przypadku plastikowe trójniki zakładane przy montażu instalacji LPG)
Trzeba naprawdę dużej cierpliwości i szukania by znalęźć przyczynę zapowietrzania.
Pytanie dodatkowe:
czy na rozgrzanym silniku i zamkniętym korku zbiorniczka wyrównawczego widzicie wypływający płyn chłodniczy z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego (pulsacyjnie i od czasu do czasu) ? (cienki przewód gumowy z chłodnicy do zbiornika
jeszce sobie z tym nie poradziłem
do tego przy demontażu przewodów (ciasno tam jak .....) uszkodziłem króciec nagrzewnicy wewnętrznej w kabinie. szlak mnie trafia bo jak będzie puszczało to muszę demontować cały kokpit by się dogrzebać do wymiany nagrzewnicy.
Jeśli chodzi o rosnącą temperaturę to myślę że jest to wina zapowietrzającego się układu 9wymieniłem dwa trójniki na układzie chłodzenia zakładane przez gazowników ) na metalowe (kto zakłada plastiki ?) myślę że dziś już będę wszystko wiedział.Jestem emocjonalnie związany z tym autkiem. Kto nie jeżdził z vr6 nigdy tego nie będzie wiedział jaka to frajda.
napiszę dziś po złożeniu
adam
[ Dodano: 2008-05-30, 06:53 ]
wczoraj chyba doszedłem dom porozumienia z moim autkiem
okazało się że wystarczy małutka nieszczelność w układzie chłodzenia (minimalna) i będzie zbierało pęcherzyki powietrza.
Na zimnym silniku gdy termostat jest jeszcze zamknięty powietrze się rozgrzewa w układzie i wywala płyn chłodniczy zbiorniczkiem wyrównawczym.
wystarczy naprawdę malutka nieszczelność i ciśnienie rozwala najsłabsze miejsca w układzie ( w moim przypadku plastikowe trójniki zakładane przy montażu instalacji LPG)
Trzeba naprawdę dużej cierpliwości i szukania by znalęźć przyczynę zapowietrzania.
Pytanie dodatkowe:
czy na rozgrzanym silniku i zamkniętym korku zbiorniczka wyrównawczego widzicie wypływający płyn chłodniczy z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego (pulsacyjnie i od czasu do czasu) ? (cienki przewód gumowy z chłodnicy do zbiornika
- michal197609
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 28 kwie 2007, 23:31
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
A spróbuj wymienić korek od zbiornika wyrównawczego. Przy wzroście ciśnienia po rozgrzaniu układu powietrze powinno uchodzić przez niego a nie wywalać gdzieś tam płyn. Ja miałem taką sytuację. Stary korek trzymał za duże ciśnienie i płyn wywalało mi wszystkimi możliwymi "dziurkami" zamiast wydmuchać nadmiar ciśnienia korkiem. No i płynu dużo ubywało. Po wymianie korka (za nowy zapłaciłem 8 zł) problem zniknął. Co do przepływającego płynu z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego, to właśnie tak powinno być, w końcu to zbiornik wyrównawczy.
jeszce wymienię korek
już teraz jest o niebo lepiej
powodem wszystkich probllemów był moim zdaniem fakt uszkodzenia króćca od nagrzewnicy wewnętrznej (tego co urwałem przy zdejmowaniu węża)
tamtędy ponieważ jest to najwyższy punkt układu chłodzenia gdy silnik nie pracował (stygł) zasysało powietrze. Po odpaleniu robił się cyrk
powietrze w układ chłodzenia rozszerzanie się wywalanie płynu kłopoty z odpowietrzeniem
dzięki za wszystko
dobrze jest z kimś pogadać
mechanik już robiłby głowice
dwie
po 600 zł za sztuke
jeszcze raz dzięki
już teraz jest o niebo lepiej
powodem wszystkich probllemów był moim zdaniem fakt uszkodzenia króćca od nagrzewnicy wewnętrznej (tego co urwałem przy zdejmowaniu węża)
tamtędy ponieważ jest to najwyższy punkt układu chłodzenia gdy silnik nie pracował (stygł) zasysało powietrze. Po odpaleniu robił się cyrk
powietrze w układ chłodzenia rozszerzanie się wywalanie płynu kłopoty z odpowietrzeniem
dzięki za wszystko
dobrze jest z kimś pogadać
mechanik już robiłby głowice
dwie
po 600 zł za sztuke
jeszcze raz dzięki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 paź 2011, 20:42
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 paź 2011, 20:42
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków