Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Nie odpala na ciepłym silniku

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
komik0917
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 lut 2017, 18:09
Lokalizacja: Lanckorona

[B4 2.6 ABC] Nie odpala na ciepłym silniku

Post autor: komik0917 » 16 lut 2017, 18:51

Witam brat pare dni temu zakupił 80 B4 2.6 ABC quattro. Po zakupie ujechała 9 km i zgasła, na holu odpaliła dwa razy i po chwili też gasła(było ok 22 wiec nie diagnozowaliśmy)
Następnego dnia rano odpaliła bez problemu, po zagrzaniu jak zgasiłem ją już nie odpaliła, nie dostaje iskry na świece. Wymieniliśmy czujnik halla, czujnik położenia wału, podmienialiśmy cewke i moduł zapłonu. Dalej to samo.. na zimnym odpala od strzała, po rozgrzaniu nie ma iskry. Miał ktoś podobny problem?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 lut 2017, 19:57

Który czujnik wału zmieniłeś? Ten w bloku (łatwiej dostępny) czy na łączeniu skrzyni z silnikiem?

Najlepiej by było podpiąć pod vaga, idzie nawet zdiagnozować chińskim kablem za 10-20zł.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

komik0917
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 lut 2017, 18:09
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: komik0917 » 16 lut 2017, 20:09

wymieniłem jeden i drugi

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 lut 2017, 21:50

A pompa paliwa startuje po chwilę po włączeniu zapłonu?

Pooglądaj też czy masy ECU się nie odkręciły od kolektora ssącego w okolicy przepustnicy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

komik0917
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 lut 2017, 18:09
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: komik0917 » 17 lut 2017, 15:32

Pompa paliwa działa, po podłączeniu do kompa pokazało mi błędy tych czujników co wymieniłem wcześniej

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 17 lut 2017, 17:01

komik0917 pisze:wymieniłem jeden i drugi
Są 3 czujniki
G40 - halla za lewą głowicą,
G4 - czujnik położenia zapłonu. wkręcany w blok silnika z lewej strony,
G28 - czujnik obrotów.

Które dwa z tych 3 wymieniłeś ?


link do obrazka

pozdrawiam
Grzegorz

komik0917
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 lut 2017, 18:09
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: komik0917 » 18 lut 2017, 10:24

Wymienione zostały g40-halla i g28-obrotów. Rozumiem, że wine może ponosić ten trzeci czujnik, czyli położenia zapłonu?

[ Dodano: 2017-02-18, 10:24 ]
Wymieniłem dzisiaj czujnik G4- punktu zapłonu i silnik działa poprawnie, dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam piwoa80

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 27 lut 2017, 12:11

Ciesze się, że wszystko jest ok. ;-)



Dla pozostałych w przyszłości :

G4 i G40 ważne jest tylko w przypadku odpalania. Na podstawie tych dwóch czujników sterownik wie w jakim położeniu jest wał oraz wałki rozrządu.
Dlaczego dwa czujniki ?
Bo na dwa impulsy z wału przypada jeden impuls z wałka rozrządu. Dopiero synchronizacja obu sygnałów daje jasną odpowiedz, która strona silnika jest w jakiej fazie pracy.
Po odpaleniu te czujniki są pomijane.

Chwila zapłonu w czasie pracy, jest wyliczana na podstawie G28 i paru innych jeszcze parametrów.

Pozdrawiam
GrzegorzM

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 05 mar 2017, 22:03

Warto jeszcze wspomnieć, że błąd łączny g4 i g40 wystąpi również przy przeskoczonym rozrządzie. Oczywiście nie dramatycznie przeskoczonym, bo w pewnym momencie huk i zgrzyt bez kabla da odpowiedź.
Auto może brykać dopóki go nie zgasimy, dopiero próba rozruchu... jak wyżej Kolega napisał to nie ma co inaczej w słowa ubierać.

Wypada przy takim zestawie błędów zerknąć na ustawienie rozrządu. Zasadniczo w wielu przypadkach od niego się powinno zaczynać, bo to taka podstawa podstaw.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga