[AAH] Obroty silnika - skracany dolot
- kamilus107
- Forum Audi 80
- Posty: 62
- Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
- Lokalizacja: Radom
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Tak wygląda wnętrze mojej obudowy filtra.
Co prawda, jest tam dodatkowy otwór, ale jest on zaślepiony.
A tak to wygląda z zewnątrz.
Tak się zastanawiam, czy przypadkiem we wcześniejszych wersjach, ten drugi otwór nie służył przypadkiem, do doprowadzenia ciepłego powietrza do filtra,, z nad kolektora wydechowego :roll:
arezyy , sprawdź proszę, gdzie idzie u Ciebie ta rura od drugiego stożka.
Aha, jeżeli już o obrotach mowa, to pozwólcie, że jako świeży użytkownik AAH o coś zapytam. Po odpaleniu zimnego silnika, wolne obroty mam na poziomie 1200 . Po paru sekundach coś jakby się otwierało (może to właśnie ten krótki dolot), słychać taki odgłos wzmożonego zasysania powietrza i obroty wskakują na 1400. Trwa to kilkanaście sekund, po czym wszystko cichnie i obroty spadają poniżej 1000. Coś jest nie tak, czy te silniki tak mają, a jeżeli to typowe, to dlaczego sie tak dzieje? Wiecie może coś na ten temat?
Co prawda, jest tam dodatkowy otwór, ale jest on zaślepiony.
A tak to wygląda z zewnątrz.
Tak się zastanawiam, czy przypadkiem we wcześniejszych wersjach, ten drugi otwór nie służył przypadkiem, do doprowadzenia ciepłego powietrza do filtra,, z nad kolektora wydechowego :roll:
arezyy , sprawdź proszę, gdzie idzie u Ciebie ta rura od drugiego stożka.
Aha, jeżeli już o obrotach mowa, to pozwólcie, że jako świeży użytkownik AAH o coś zapytam. Po odpaleniu zimnego silnika, wolne obroty mam na poziomie 1200 . Po paru sekundach coś jakby się otwierało (może to właśnie ten krótki dolot), słychać taki odgłos wzmożonego zasysania powietrza i obroty wskakują na 1400. Trwa to kilkanaście sekund, po czym wszystko cichnie i obroty spadają poniżej 1000. Coś jest nie tak, czy te silniki tak mają, a jeżeli to typowe, to dlaczego sie tak dzieje? Wiecie może coś na ten temat?
- kamilus107
- Forum Audi 80
- Posty: 62
- Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
- Lokalizacja: Radom
YAMATO pisze:skracanie dolotu nastepuje w kolektorze ssącym
za kolektorem jest takowa gruszka z dzwignią ktora po 4200 obr. owinna przełączyć klapki w danym kolektorze i dostajemy lekkiego kopa
trzeba sprawdzić podłączenie wężyków podciśnieniowych
dwa lata temu robiłem to u siebie no isię udało ale już nie pamiętam jak
YAMATO masz rację wczoraj sprawdzałem i u mnie ta gruszka nie działa a wężyki są podłączone, a jak otwarłem te klapki to powyżej 4000 obr. dostał takiego kopa że myślałem że mnie z siedzeniem wyrwie. Mam tylko pytanko czy coś się stanie jak bym jeździł na skróconym dolocie, oczywiście do czasu aż dorwę nową gruszkę bo wrażenia z jazdy są niesamowite. I wielkie dzięki dla Ciebie i innych kolegów z forum za pomoc
moja niunia zaglądać i oceniać https://audi80.pl/viewtopic.php?t=15999
sprawdź przed wymianą gruszki czy w wężykach jest podciśnienieżaba174 pisze: u mnie ta gruszka nie działa a wężyki są podłączone
może być tak jak w moim przypadku ktoś po prostu po.....ł weżyki totalnie.
Pozdrawiam.
B3 1,6 PP -91r [97-04]
B4 2,8 AAH -92r [04-09]
VW - POLO (combi) -93r
VOLOVINA -V40 1,9 TD -00r
B3 1,6 PP -91r [97-04]
B4 2,8 AAH -92r [04-09]
VW - POLO (combi) -93r
VOLOVINA -V40 1,9 TD -00r
YAMATO pisze:sprawdź przed wymianą gruszki czy w wężykach jest podciśnienie
Ok. tylko że nie bardzo wiem jak to zrobić :oops:
moja niunia zaglądać i oceniać https://audi80.pl/viewtopic.php?t=15999
Przy filtrze paliwa są dwa elektrozaworki - wtyczki do nich pasują zamiennie - może ktoś tutaj pomylił?
Zasada jest taka - podciśnienie brane z kolektora ssącego biegnie do elektrozaworu pod przepływomierzem, dalej za elektrozaworkiem jest trójnik, z którego jedna część biegnie do akumulatora podciśnienia (piłka golfowa ) a druga do siłownika od skracania kolektora.
Zasada jest taka - podciśnienie brane z kolektora ssącego biegnie do elektrozaworu pod przepływomierzem, dalej za elektrozaworkiem jest trójnik, z którego jedna część biegnie do akumulatora podciśnienia (piłka golfowa ) a druga do siłownika od skracania kolektora.
Pozdrawiam.
B3 1,6 PP -91r [97-04]
B4 2,8 AAH -92r [04-09]
VW - POLO (combi) -93r
VOLOVINA -V40 1,9 TD -00r
B3 1,6 PP -91r [97-04]
B4 2,8 AAH -92r [04-09]
VW - POLO (combi) -93r
VOLOVINA -V40 1,9 TD -00r
sprawdzic jest prosto sciagasz to oslone z napisem v6 odpalasz niunie dodaje ktos gazu tak powyrzej 4 tys obrotow i patrzysz np przepustnice z góry jak sie tam jest taka okragla czarna poduszka do krórej podlaczony jest wezyk podcisnieniowy i ja powinno zassac na chwile i powrócic do pozycji wyjsciowej jesli nie dziala to pociagni to reka zobaczysz roznice. (mozesz miec jeszcze drugie takie cos z podcisnieniem jesli masz tempomat ale on steruje przepustnica jwsli go nie masz to masz tylko jedana wiec sie nie pomylisz a 2.6 tez mialy skracany dolot bo mi sie wydaje ze nie ale moge sie mylic ??? pozdrawiam <lol>
michal 2.8 quattro kiedy przyjdzie ta zima
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga