Co prawda, jest tam dodatkowy otwór, ale jest on zaślepiony.
A tak to wygląda z zewnątrz.
Tak się zastanawiam, czy przypadkiem we wcześniejszych wersjach, ten drugi otwór nie służył przypadkiem, do doprowadzenia ciepłego powietrza do filtra,, z nad kolektora wydechowego :roll:
arezyy , sprawdź proszę, gdzie idzie u Ciebie ta rura od drugiego stożka.
Aha, jeżeli już o obrotach mowa, to pozwólcie, że jako świeży użytkownik AAH o coś zapytam. Po odpaleniu zimnego silnika, wolne obroty mam na poziomie 1200 . Po paru sekundach coś jakby się otwierało (może to właśnie ten krótki dolot), słychać taki odgłos wzmożonego zasysania powietrza i obroty wskakują na 1400. Trwa to kilkanaście sekund, po czym wszystko cichnie i obroty spadają poniżej 1000. Coś jest nie tak, czy te silniki tak mają, a jeżeli to typowe, to dlaczego sie tak dzieje? Wiecie może coś na ten temat?
Tak zgadza sie. U mnie obudowa jest ta sama i wydaje mi sie ze ten otwór jest od ciepłego powietrza bo jest w dole obudowy. A jezeli chodzi o obroty to może coś z przpływką, albo krokowym. Masz gaz?
Skracanie kolektora nastepuje w kolektorze i nie ma drugiego otworu zasysajacego powietrze do silnika, brat mial AAH w 100 C4 i walczyłem z jego silnikiem nie raz i nic takiego nie spotkałem bo własnie nie przełaczał sie kolektor.
YAMATO pisze:skracanie dolotu nastepuje w kolektorze ssącym
za kolektorem jest takowa gruszka z dzwignią ktora po 4200 obr. owinna przełączyć klapki w danym kolektorze i dostajemy lekkiego kopa
trzeba sprawdzić podłączenie wężyków podciśnieniowych
dwa lata temu robiłem to u siebie no isię udało ale już nie pamiętam jak
YAMATO masz rację wczoraj sprawdzałem i u mnie ta gruszka nie działa a wężyki są podłączone, a jak otwarłem te klapki to powyżej 4000 obr. dostał takiego kopa że myślałem że mnie z siedzeniem wyrwie. Mam tylko pytanko czy coś się stanie jak bym jeździł na skróconym dolocie, oczywiście do czasu aż dorwę nową gruszkę bo wrażenia z jazdy są niesamowite. I wielkie dzięki dla Ciebie i innych kolegów z forum za pomoc
Róznica bedzie jedynie taka ze przy nizszych obrotach bedzie troche gorzej sie zbierał, moment obrotowy spadnie w dolnym zakresie obrotów, oprócz tego nie ma zadnych konsekwencji
Najlepiej odłącz przewód od tej gruszki, zatkaj palcem i niech ktos przegazuje w pewnym moemenicie powinienes poczuc że zasysa Ci palca to oznaka ze ukjład sterujący przełączaniem działa jeżeli nic nie poczujesz to winny trzeba szukać gdzieś indziej
Przy filtrze paliwa są dwa elektrozaworki - wtyczki do nich pasują zamiennie - może ktoś tutaj pomylił?
Zasada jest taka - podciśnienie brane z kolektora ssącego biegnie do elektrozaworu pod przepływomierzem, dalej za elektrozaworkiem jest trójnik, z którego jedna część biegnie do akumulatora podciśnienia (piłka golfowa ) a druga do siłownika od skracania kolektora.
WOJTEK26 pisze:Sprawdź czy działa przełączanie długości kolektora, moze sie tym objawiac słabsze przyspieszanie przy duzych obrotach silnika gdy jedzie na długim kolektorze
no własnie w ABC też jest ale jak to działa i jak to sprawdzić???
sprawdzic jest prosto sciagasz to oslone z napisem v6 odpalasz niunie dodaje ktos gazu tak powyrzej 4 tys obrotow i patrzysz np przepustnice z góry jak sie tam jest taka okragla czarna poduszka do krórej podlaczony jest wezyk podcisnieniowy i ja powinno zassac na chwile i powrócic do pozycji wyjsciowej jesli nie dziala to pociagni to reka zobaczysz roznice. (mozesz miec jeszcze drugie takie cos z podcisnieniem jesli masz tempomat ale on steruje przepustnica jwsli go nie masz to masz tylko jedana wiec sie nie pomylisz a 2.6 tez mialy skracany dolot bo mi sie wydaje ze nie ale moge sie mylic ??? pozdrawiam <lol>