Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Obroty silnika - skracany dolot

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 10 maja 2009, 17:11

ABC nie ma skracania dolotu. Ma plastykowy kolektor ssący.

Awatar użytkownika
lukaszhaha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 13 cze 2009, 09:37
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: lukaszhaha » 09 sty 2010, 13:47

Dokladnie. Kolettory od 2.6 nie maja skracania dolotu, ale mój jest unikatowy mam silnik 2,6 a kolektor od 2,8 i powiem ze osiagi na czyms takim sa duzo lepsze.

maras_zastava
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 17 lis 2008, 20:45
Lokalizacja: Kuj-pom Toruń
Kontakt:

Post autor: maras_zastava » 07 kwie 2010, 12:35

No i jeszcze jedno pytanko odnośnie skracanego dolotu...
Który wężyk gdzie powinien iść może ktoś wie???
Bo jest tak:
Wężyk od przepustnicy - 1 szt
Wężyk od akumulatora (gruszki) - 1 szt
Wężyk biorący podciśnienie z kolektora - 1 szt.

I teraz jak to powinno być podłączone, bo są w sumie 3 wężyki które trzeba podłączyć do trójnika i do tego jeszcze magiczny elektrozaworek ma jedno wejście i dwa wyjścia... :roll:

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 07 kwie 2010, 13:25

To Ci powinno pomóc.

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 07 kwie 2010, 16:12

lukaszhaha pisze:Dokladnie. Kolettory od 2.6 nie maja skracania dolotu, ale mój jest unikatowy mam silnik 2,6 a kolektor od 2,8 i powiem ze osiagi na czyms takim sa duzo lepsze.
z tego co była mowa na AKP, to wcale nie jest lepsze rozwiązanie. Lepsze osiągi? udowodnione jakoś? przecież to całkiem inne rozwiązania są.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=21216&highlight=abc+aah

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 07 kwie 2010, 17:10

chybo101, o co chodzi na tym schemacie, to jest opis jakiejś przeróbki?

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 08 kwie 2010, 08:09

Schemat pochodzi z wątku z AKP i jest to przerobiony schemat podciśnienia z A4 na B4
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... nienie+aah

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 11 kwie 2010, 13:09

poprawiony, powiększony schemat podciśnienia dla silnika AAH. Nie do końca jestem pewny nazw poszczególnych elementów i dokładności mojego tłumaczenia. Jeżeli macie jakieś zastrzeżenia to proszę podać i zmienię. :-)

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 23 lip 2010, 22:20

koledzy a zepsuty tempomat tez ma wpływ na to ze motor nie chce zbytnio wkrecac sie powyzej 4 tys obr

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 27 lip 2010, 22:09

mam pytanie odnośnie wężyka który wchodzi do tego zaworu na przepływomierzu-z drugiej strony mam lekko zaślepiony.Gdzie on ma iść bo na schemacie tego nie widzę :roll:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 30 lip 2010, 14:04

shellah pisze:mam pytanie odnośnie wężyka który wchodzi do tego zaworu na przepływomierzu-z drugiej strony mam lekko zaślepiony.Gdzie on ma iść bo na schemacie tego nie widzę
Artek, nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem, ale wydaje mi się, że chodzi Ci o ten zawór, który na schemacie oznaczony jest jako "Elektrozawór klap kolektora ssącego". Jeżeli tak, to jego równoległy króciec zasilony jest z trójnika, a prostopdły połaczony jest z siłownikiem skracania dolotu.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 31 lip 2010, 20:08

no właśnie że nie jest :-| skracanie dolotu mi działa ale jak całkiem zatkam ten wolny krociec z drugiej strony zaworu i to po przekroczeniu 4 tyś gruszka normalnie otwiera klapki ale jak puszczę gaz to tak jakby powietrze w układzie nie miało ujścia i gruszka nie wraca do normalnej pozycji.
Jak odetkam otwór wszytsko wraca do normy.Podejrzewam że tak musi być ale nie wiem jak jest z tym u was :?:
Chodzi mi dokładnie o ten zawór na przepływomierzu patrząc od góry(zrobię fotki jakby coś)Z jednej strony rurka wchodzi a z drugiej mam plastikowy kapsel-na pierwszy rzut oka wygląda jak pokrętło.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 31 lip 2010, 21:11

shellah pisze:jak całkiem zatkam ten wolny krociec z drugiej strony zaworu i to po przekroczeniu 4 tyś gruszka normalnie otwiera klapki ale jak puszczę gaz to tak jakby powietrze w układzie nie miało ujścia i gruszka nie wraca do normalnej pozycji.
Bo to jest właśnie odpowietrzenie gruszki. W pozycji przełączania dolotu łączy gruszkę z podciśnieniem z kolektora a pozycji na krótkim dolocie napowietrza gruszkę aby wróciła do normalnej pozycji. A ten kapturek jest po to aby to wyjście się nie zabrudziło albo zatkało.
Podobne są przy sterowaniu niektórych gaźników i przy niektórych podciśnieniowych regulatorach wyprzedzenia zapłonu.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 01 sie 2010, 01:25

shellah pisze:Z jednej strony rurka wchodzi a z drugiej mam plastikowy kapsel-na pierwszy rzut oka wygląda jak pokrętło.
No to jednak Cię nie zrozumiałem. U mnie jest identycznie, czyli króciec po przeciwległej stronie zaworu, jest zaślepiony.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 01 sie 2010, 11:23

tak tylko na schemacie tego ni ma :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga