Jest sens, ja po zerwaniu rozrządu wsadziłem 1000zl (rozrząd, 3 zawory, uszczelniacze zaworów, sprawdzenie głowic, docieranie zaworów i cala masa uszczelek) a efekt zadowalający ani grama oleju nie pali (brał 2L na 10k) i wzrost elastyczności i przyspieszenia.k3llys pisze:siwusek216, spoko i swoją drogą już jestem po wizycie u mechanika i jednak to uszczelka pod głowicą i nie wiem czy jest sens dla mnie reanimacja tego silnika i auta..
[b4 2.6 ABC] odpowietrzenie ukladu chlodzenia
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
po dlugiwej walce nie wygralem bitwy, cos w silniku sie stalo ze go zablokowalo mozna zrobic moze jakies 180 stopni walem potem jest jakis opór kij z tym silnikiem kupilem drugi silnik od a4 tez 2,6 tylko z 140tys udokumentowanym przebiegiem. jak juz wspomnialem bitwe przegralem ale wojna sie toczy i wszystko wskazuje ze ją wygram. a pro po duzo za taki w-w silnik 1200 zl? kompletny??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 cze 2010, 07:30
- Lokalizacja: Piła
Ja się też podepnę, u mnie wygląda to tak że dopiero przy około 2500 rpm zaczyna krążyć woda, i bulgoczą bąble powietrza,ale....twarde są węże wodne nawet przy zimnym silniku, dopiero jak odkręcę korek to luzuje się ciśnienie, i wtedy widać na jakim poziomie jest woda.
Więc albo..złe położenie termostatu, zawalona chłodnica zaczarowanymi środkami uszczelniającymi, pęknięta uszczelka pod głowicą, lub walnięta pompa wody. albo wszystko
Generalnie oleju nie widać w płynie...jedynie co to ucieka mi woda w połączeniach pod wpływem ciśnienia.wiec aby ustrzec sie przd tym po jezdzie delikatnie odkrecam korek do zluzowania....ale ile @!#$%^ można!!..JAKIEŚ POMYSŁY? w sobotę sprawdzę wszystko od clodnicy po pompę jak to nie pomoże to chyba uszlelki lub glowice lub jedno i drugie do wymiany
[ Dodano: 2011-03-10, 13:14 ]
Moje obawy się potwierdziły, dwie uszczelki gniazda i płaszczyzna głowić do roboty+przystosowanie do pracy z gazem....500 za stronę -AŁŁŁAAA
Więc albo..złe położenie termostatu, zawalona chłodnica zaczarowanymi środkami uszczelniającymi, pęknięta uszczelka pod głowicą, lub walnięta pompa wody. albo wszystko
Generalnie oleju nie widać w płynie...jedynie co to ucieka mi woda w połączeniach pod wpływem ciśnienia.wiec aby ustrzec sie przd tym po jezdzie delikatnie odkrecam korek do zluzowania....ale ile @!#$%^ można!!..JAKIEŚ POMYSŁY? w sobotę sprawdzę wszystko od clodnicy po pompę jak to nie pomoże to chyba uszlelki lub glowice lub jedno i drugie do wymiany
[ Dodano: 2011-03-10, 13:14 ]
Moje obawy się potwierdziły, dwie uszczelki gniazda i płaszczyzna głowić do roboty+przystosowanie do pracy z gazem....500 za stronę -AŁŁŁAAA
Właśnie odpowietrzyłem mojego ABC po długich mękach wynikających z niewiedzy mojej i różnych internetowych doradców. Może powiem co mi się udało ustalić:
1. Nie da się odpowietrzyć ABC bez wykręcenia koreczka odpowietrzającego na wężu do nagrzewnicy kabinowej. Odkręcenie/zakręcenie zbiorniczka wyrównawczego nic tu nie zmienia. Stawiam taką tezę bo próbowałem 4-5 razy do przegotowania wody i nic. Robiłem też testy z różnymi obrotami. Moim zdaniem to też nic nie zmienia
2. Koreczek odpowietrzający działa tylko jeśli korek na zbiorniku wyrównawczym jest ZAKRĘCONY. W innym przypadku nie doczekacie się nawet na kroplę płynu z odpowierzacza.
Tak więc polecam auto na neutral/luz włączamy - koreczek odpowetrznika wykręcamy, zuzpełniamy borygo, zakręcamy wyrównawczy, 3-5 minut zaczyna bulgotać, wraca ogrzewanie w kabinie, 6-8 minut leci juź sam płyn. zakręcamy koreczek. Uzupełniamy borygo (jak auto przestygnie). Koniec operacji.
Jeśli po tym sprzęt znów się zapowietrzy samoistnie - szukamy problemu z uszczelką pod głowicą lub reduktorem gaz. Jeśli sprzęt zaś się nie zapowetrza a przegrzewa - płukanie chłodnicy i/lub kontrola wymiana pompy wodu + termostatu.
[ Dodano: 2014-09-16, 19:00 ]
Mam pytanie - gdzie jest śrubka w bloku silnika ABC odpowiedzialna za spuszczenie płynu chłodniczego? Właśnie skończyłem terapię octową i potrzebuję zlać szlam z całego układu, w tym z bloku. dzięki za podpowiedź.
1. Nie da się odpowietrzyć ABC bez wykręcenia koreczka odpowietrzającego na wężu do nagrzewnicy kabinowej. Odkręcenie/zakręcenie zbiorniczka wyrównawczego nic tu nie zmienia. Stawiam taką tezę bo próbowałem 4-5 razy do przegotowania wody i nic. Robiłem też testy z różnymi obrotami. Moim zdaniem to też nic nie zmienia
2. Koreczek odpowietrzający działa tylko jeśli korek na zbiorniku wyrównawczym jest ZAKRĘCONY. W innym przypadku nie doczekacie się nawet na kroplę płynu z odpowierzacza.
Tak więc polecam auto na neutral/luz włączamy - koreczek odpowetrznika wykręcamy, zuzpełniamy borygo, zakręcamy wyrównawczy, 3-5 minut zaczyna bulgotać, wraca ogrzewanie w kabinie, 6-8 minut leci juź sam płyn. zakręcamy koreczek. Uzupełniamy borygo (jak auto przestygnie). Koniec operacji.
Jeśli po tym sprzęt znów się zapowietrzy samoistnie - szukamy problemu z uszczelką pod głowicą lub reduktorem gaz. Jeśli sprzęt zaś się nie zapowetrza a przegrzewa - płukanie chłodnicy i/lub kontrola wymiana pompy wodu + termostatu.
[ Dodano: 2014-09-16, 19:00 ]
Mam pytanie - gdzie jest śrubka w bloku silnika ABC odpowiedzialna za spuszczenie płynu chłodniczego? Właśnie skończyłem terapię octową i potrzebuję zlać szlam z całego układu, w tym z bloku. dzięki za podpowiedź.