Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Po zgaszeniu wywala płyn

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

[AAH] Po zgaszeniu wywala płyn

Post autor: slawek88yo » 29 sie 2012, 19:07

Witam ostatnio odpowietrzałem układ ale nie jestem pewien czy to dobrze zrobiłem na gaz przełącza się szybko i po chwili leci ciepłe z kratek ale jedno mnie martwi czy po zgaszeniu silnika i odkręceniu korka ma wywalać płyn chłodniczy ? ze zbiorniczka ?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2012, 14:30 przez slawek88yo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Paweł Olsztyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 29 sie 2012, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł Olsztyn » 29 sie 2012, 19:12

Nie, płynu ma nie wywalać, układ został źle/za szybko odpowietrzony, przerabiałem ten problem w AAH dwukrotnie, spuść cały płyn i ponownie na spokojnie z otwartym obiegiem ciepłego powietrza powtórz czynność odpowietrzania, bez gazowania i jeżdżenia. Dodatkowo masz dwa odpowietrzniki, jeden na przewodzie do nagrzewnicy i drugi na metalowym przewodzie za lewą głowicą.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 29 sie 2012, 22:48

o tym drugim przewodzie nie słyszałem. Dodam ze na początku po odkręceniu korka było słychać jak by się płyn gotował tak bulgotało ale ustało to. Jutro spróbuje odpowietrzyć tym drugim korkiem

Awatar użytkownika
Paweł Olsztyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 29 sie 2012, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł Olsztyn » 30 sie 2012, 10:19

Przerabiałem to dwa razy, uwierz mi najrozsądniej będzie zwalić cały płyn i powtórzyć całą procedurę jaszcze raz pamiętając o otworzeniu obiegu na nagrzewnicę.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 30 sie 2012, 14:14

Paweł Olsztyn pisze:powtórzyć całą procedurę jaszcze raz pamiętając o otworzeniu obiegu na nagrzewnicę.
Tu niema zaworu odcinającego przepływ płynu przez nagrzewnicę, płyn krąży w nagrzewnicy nawet jak jest ustawiony zimny nawiew.

A nie czuć gazu LPG ze zbiorniczka? Może reduktor przepuszcza go do układu chłodzenia.

Co do wywalania płynu to nawet na traktorach przy chłodnicy jest nalepka że odkręcanie korka na rozgrzanym silniku grozi poparzeniem.
Gdy odkręcasz korek spada ciśnienie a przy niższym ciśnieniu się temperatura wrzenia płynu jest niższa co może powodować że płyn zacznie wrzeć i para zacznie wywalać płyn.

Może masz niesprawny korek zbiorniczka wyrównawczego?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 30 sie 2012, 17:48

a parownik jest ciepły? spróbuj przewodem powrotnym z parownika odpowietrzać

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 30 sie 2012, 22:51

bardziej wygląda to na korek bo jak chwile po stoi to można odkręcić a jak chce się od razu po zgaszeniu to wywala płyn

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 31 sie 2012, 17:20

Zle odpowietrzony parownik ja mam z tym wiecznie problem, umiejscowienie parownika zakłóca przebieg płynu. Radze sobie z tym tak: wlewam płyn zakręcam zbiorniczek i pompuje na wężu od chłodnicy następnie dolewam płynu i powtarzam pompowanie, zapalam na chwile silnik tak aby węże miały jakieś 30-40st. gaszę sprawdzam waz idący do parownika jeśli jest zimny zabieg powtarzam aż do skutku. W reduktorze tworzy się poduszka powietrzna i odkręcanie odpowietrzenia nic nie daje po prostu trzeba ja przepchać manualnie.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 31 sie 2012, 20:20

bardziej wygląda to na korek bo jak chwile po stoi to można odkręcić a jak chce się od razu po zgaszeniu to wywala płyn
ale wystarczy podciągnąć do 80-90 st i sprawdzić temp parownika i wszystko jasne,bądź poluzyj obejmę na wężu wychodzącym i zobacz czy nie wychodzą pęcherzyki powietrza ;-)

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 04 wrz 2012, 09:34

slawek88yo pisze:bardziej wygląda to na korek bo jak chwile po stoi to można odkręcić a jak chce się od razu po zgaszeniu to wywala płyn
Mi wywalało płyn ale podczas jazdy.
Winną był zły korek, zmieniłem i jest okey.
Ale jak Ty odkręcasz ten korek, nie wolno zaraz po jeździe i zgaszeniu auta, szybko odkręcać korek, powoli odkręcasz i słychać syczenie, czyli ciśnienie sie wyrównuje, odczekaj chwile, a potem może juz spokojnie odkręcić całkowicie.
Jeśli to nie pomaga a do tego jak napisałeś masz bulgotanie to prawdopodobnie albo walnięta uszczelka głowicy no albo naprawdę źle odpowietrzyłeś układ.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 04 wrz 2012, 14:35

już się wszystko poprawiło odpowietrzyłem znowu zmieniłem korek i na razie spokój

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl