Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Problem z praca silnika - Kable WN

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 02 kwie 2009, 16:08
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

[ABC] Problem z praca silnika - Kable WN

Post autor: pawlo111 » 27 kwie 2009, 12:03

Po odpaleniu audi chodzi dobrze, równo i można nim jeździć po posesji ale po przygazowaniu kilka razy np do 4 tyś zaczyna chodzić nie równo (nie na wszystkie gary) ale obroty ma równe.

Podejrzewam sondę (są 2) z tzw: grzałką czyli działają praktycznie zaraz po uruchomieniu silnika.
Jak można sprawdzić sondy np miernikiem? jakie mają parametry padnięte sondy

Ja myślę tak:
Jak odpalam auto i nie gazuje to spaliny maja inny skład i auto chodzi dobrze a jak przygazuję dobrze to skład się zmienia i sondy sczytują, i teraz jak jedna by była walnięta to podaje błędne dane ( np będzie miała napięcie inne co sekunde) i czy to może być wina że auto nie chodzi równo :?:

Sprawdzałem już świece, kable, wtryski, wymieniłem filtr paliwa i pompkę paliwa, rozrząd,
Ostatnio zmieniony 31 paź 2012, 22:22 przez pawlo111, łącznie zmieniany 2 razy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 kwie 2009, 13:50

Odepnij wogóle sondy i zobacz co bedzie sie działo, najlepiej na Vagu sprawdzic jakie parametry widzi ECU.

Awatar użytkownika
pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 02 kwie 2009, 16:08
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Post autor: pawlo111 » 27 kwie 2009, 13:54

odpinalem kable ale bylo hmmm podobnie no ale podobno jak sie odepnie do daje wieksza dawke paliwa a u mnie jest ewidentnie za duza bo smierdzi benzyna i strzela z wydechu jak schodzi z wysokich obrotów

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 kwie 2009, 13:55

Skoro odpiecie sond nie pomogło sprawdź regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej.

Awatar użytkownika
pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 02 kwie 2009, 16:08
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Post autor: pawlo111 » 27 kwie 2009, 15:56

WOJTEK26 pisze:sprawdź regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej
czym go sprawdzić i gdzie ??? bo mi już rece opadają... Kupić inny?
teraz sprawdzam sondy tak ze wykrecilem jedna i wkrecilem inna na bank sprawna niby i to samo się dzieje.

A jak ma chodzić auto jak mu się odepnie 2 sondy??? ma się dać normalnie jechać??? i nie będzie przerywał???

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 27 kwie 2009, 17:12

sprawdz ciśnienie na listwie wtryskowej za regulatorem i przed

Awatar użytkownika
pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 02 kwie 2009, 16:08
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Post autor: pawlo111 » 27 kwie 2009, 19:07

nie mam chwilowo manometra ale bede mial...
cobra, a przez ten regulator moge miec np za duzo paliwa. Bo odkręciłem rurę od wydechu (przed przedostatnim tłumiku) i po podejrzewalem jeszcze moze zapchany wydech i odpalilem audiole i przygazowalem to normalnie ogniem waliło. Złe spalanie :!: ewidentnie.

Jest jeszcze coś w ABC odpowiedzialne za spalanie :?:

już mi teraz został tylko ten regulator i ewentualnie coś o czym nie wiem. Jakiś czujnik albo cos :?:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 kwie 2009, 08:38

Na odpietych sondach ECU bierze sobie wartosc zastepcza i mozna normalnie jeździc, w tym regulatorze sprawdź czy z rurki podpietej do kolektora ssącego, nie wypływa paliwo po zgaszeniu silnika, miernikiem sprawdz tez czujnik temp silnika do ECU

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 29 kwie 2009, 07:25

Mam pytanie odnośnie tego regulatora ciśnienia paliwa,czy on zawsze powinien być połączony wężykiem z kolektorem ssącym i w ten sposób jest regulowany podciśnieniem?
U mnie nie ma połączenia z kolektorem,jest to po prostu zaślepione.(w wężyk wychodzący z kolektora wkręcona jest śrubka i ewidentnie nie ma połączenia z regulatorem)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 kwie 2009, 08:23

Regulator powinien byc połaczony ,gdyz regulacja cisnienia odbywa sie poprzez zmienne podciśnienie w kolektorze ssącym

Awatar użytkownika
pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 02 kwie 2009, 16:08
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Post autor: pawlo111 » 29 kwie 2009, 10:42

Darek 80b3 pisze:U mnie nie ma połączenia z kolektorem,jest to po prostu zaślepione.(w wężyk wychodzący z kolektora wkręcona jest śrubka i ewidentnie nie ma połączenia z regulatorem)
hmmmmm ciekawe czy to coś daje... a jak śmiga silnik na tym ? pali więcej?

[ Dodano: 2009-04-29, 17:50 ]
usterka znaleziona to kable WN przy cewkach... wystarczało nimi pokręcić i się naprawiało. Przy świecach lux, iskrę pięknie dawały, świecie sprawdzałem i to samo...
Już się nad cewkami zastanawiałem i wykręciłem je żeby spisać numery z nich i ściągałem kable i po założeniu auto chwile ładnie pochodziło... i kicha. No to jeszcze raz kable od cewek się zdjęło i założyło i odpalam i chodzi. Wtedy już wiedziałem że na bank albo kable albo cewki. Kupiłem kable i śmiga. A wcześniej z 5 razy kable sprawdzałem i były ok. Akurat miałem pecha i jak sprawdzałem to było dobrze....
Przypadkiem ale ważne że usunięta :mrgreen:

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 29 kwie 2009, 20:41

Silnik u mnie na pb chodzi normalnie,nie ma żadnych niepokojących objawów prócz tego,że ostatnio ciężko zaczęła zapalać,kręci i nie może załapać albo załapie i ma bardzo niskie obroty,póki komputer nie podciągnie do góry.Bardziej to się dzieje na rozgrzanym silniku ale też nie zawsze.Wcześniej nic tam nie było grzebane i nie zwrócilem uwagi na ten regulator ale teraz tak myslę i nie rozumię tego,czemu nie ma on połączenia z podciśnieniem.
Chyba najlepszym wyjściem będzie podpiąc się pod komputer,może jakieś błędy są.
Byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź jeszcze co do tego.

Awatar użytkownika
pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 02 kwie 2009, 16:08
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Post autor: pawlo111 » 30 kwie 2009, 10:30

nie masz tego wężyka tak od regulatora do kolektora ssacego. To kup jakiś i zamontuj. U mnie np był kiepski i zamontowałem inny podobny.

marcin645
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 22 paź 2008, 19:02

Post autor: marcin645 » 10 maja 2009, 12:40

dolacze sie do tematy mam problem taki ze jak odpale auto i pochodzi chwile to potem ma takie cos ze nei chodzi dosc rowono i tak tak by trzeslo nim i jak jade na drugim biegu i dam gazu to przerywa chwle i potem jedzie normalnei i tak samo na trzecim biegu. co moze bys przyczyna?

Awatar użytkownika
pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 02 kwie 2009, 16:08
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Post autor: pawlo111 » 10 maja 2009, 21:26

marcin645 pisze:dolacze sie do tematy mam problem taki ze jak odpale auto i pochodzi chwile to potem ma takie cos ze nei chodzi dosc rowono i tak tak by trzeslo nim i jak jade na drugim biegu i dam gazu to przerywa chwle i potem jedzie normalnei i tak samo na trzecim biegu. co moze bys przyczyna?
paliwa zalej dobrego 98 i nie jezdzij jak masz mało jak Ci mryga 70km już.

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga