Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Problem z praca silnika - obroty i szarpanie

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 24 wrz 2014, 08:22

pitazz pisze:Odgrzeje kotleta :-D Witam...Wczoraj pojawił się mały problem z audikiem...Mianowicie podczas ruszania-jak go dobrze na obroty wkręcę to nie występuje-zaczyna szarpać i pojawia się to w zakresie 1000 do 2000 obrotów powyżej jest wszystko ok....Tak samo podczas jazdy jak jadę na 5 biegu i go tak trochę zduszę do 1500 obrotów to wtedy przy próbie przyspieszania również szarpie dławi się(wcześniej to nie występowało) a po przekroczeniu 2 tys obrotów znowu jest ok...cóż to za bolączka?ktoś miał z czymś takim do czynienia?Dzieje się to zarówno na benzynie jak i lpg...pozdrawiam
typowy objaw uszkodzonego dwumasu

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 24 wrz 2014, 21:41

A jak to sprawdzić?żeby była jasność i czy droga taka naprawa jeżeli to dwumas?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 wrz 2014, 22:31

Często bywa tak że przy gaszeniu samochodu słychać stuknięcie w okolic sprzęgła i hałasuje na wolnych obrotach.

A najpewniejsza diagnoza to po rozebraniu sprawdzić jakie ma luzy.

Nowe trochę kosztuje: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... asowe.html

Za to używki są taniej niż koszt wymiany: http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... 2.6+2.8%29

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 24 wrz 2014, 22:39

Przy gaszeniu ani na wolnych obrotach nic nie hałasuje silniczek chodzi cichutko......najdziwniejsze że podczas postoju na luzie nic się nie dzieje tylko w trakcie jazdy przez chwile przebiera a później już ładnie śmiga......najpierw podjadę go podłączyć pod kompa może jakieś błędy złapał....

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 25 wrz 2014, 11:25


pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 25 wrz 2014, 23:50

Dobra nastawiam się że to jednak nie koło zamachowe bo oprócz tego przebierania silnika żadnych innych objawów nie zauważyłem.....Bardziej mi to wygląda na problem z elektryką bo coś ostatnio chyba szwankuje...Zauważyłem że mam problem po postoju z odpaleniem to znaczy nie kręci....Dopiero za drugim czy trzecim razem zaczyna kręcić i odpala normalnie...Dodam że rozrusznik i akumulator był wymieniany pól roku temu :roll: Powoli mi ręce opadają na to auto.....

[ Dodano: 2014-09-26, 20:37 ]
Witam.Dzisiaj podczas jazdy podczas przyspieszania jak silnik przebierał to puszczał bąki w dolot...zdarzyło się to z 3 razy.....Aż boję się jechać do mechanika bo znowu wykasują a nic nie zrobią....

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 wrz 2014, 10:13

Robiłeś coś z układem zapłonowym? Może kable albo świece się kończą. Popryskaj wodą z jakiegoś rozpylacza na pracującym silniku. Możesz też wymontować kable i pomierzyć czy mają opór w okolicach 6kohm.

Kolejna sprawa która może powodować szarpanie to uszkodzony któryś z czujników położenia wału. Ale zwykle też na obrotach biegu jałowego są anomalie.
Jeszcze możesz sprawdzić szczelność wężyka idącego do map sensora. A jak jest dobry to sprawdzić jak będzie pracował z odłączonym map sensorem.
Zobaczyć na vagu jak pracuje tps i jakie podciśnienie widzi map sensor podczas pracy silnika.
Ewentualnie podmieć całe ECU które można kupić już poniżej stówy.

Sprawdzić czy masy czujników są dobrze przykręcone do silnika (do kolektora w okolicy przepustnicy pęk brązowych kabli z oczkami).

Można też zobaczyć w sofcie od sekwencyjnego gazu jakie czasy wtrysku w stosunku do podciśnienie widzi w momencie gdy szarpie.

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 27 wrz 2014, 20:02

Dzięki kolego za to że ci się chcę pomóc naprawdę <piwo>
Niestety sam tych wszystkich rzeczy nie sprawdzę bo za bardzo się na tym nie znam ani nie mam jak podłączyć sam auta pod vaga....Tak apropos może polecisz na pw jakieś urządzenie co by można podłączyć i fajnie obserwować co tam w autku się dzieje...

A na domiar wszystkiego dzisiaj autko cały dzień jeździło normalnie :roll: Żadnych szarpnięć....Nie kumam wogóle tego auta...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 wrz 2014, 10:12

pitazz pisze:może polecisz na pw jakieś urządzenie co by można podłączyć i fajnie obserwować co tam w autku się dzieje...
ze ręcznych skanerów to ciężko znaleźć coś co łączy się z takimi starymi autami. Jedynie chiński kabel za 30zł + przejściówka na OBD1 powinien sobie poradzić. Ale też dobrze jakbyś miał laptopa z windowsem XP.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga