Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] problemy z kolektorem ssącym

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 12 lut 2011, 20:19

u mnie ta cześć skracająca dolot byla cała jednak te odstające jezyki juz byly popękane jednak jeszcze sie trzymały.obawiajac sie ze którys z tych jezyków sie urwie,i stanie w gardle zaworu - zdemontowalem całość. juz podczas pierwszej jazdy odczułem spadek dynamiki na nizszyc obrotach. majac ten kawalek w calosci moglem odrysowac go na papierze a potem z papieru na cienkiej blaszcze ( tu pomocna okazała sie rynna zdemontowana z garażu:) blacha byla na tyle elastyczna i cienka ze nie bylo problemu z wycieciem tej nie okreslonej przez ludzkosc ksztaltu a potem na wcisnieciu do wnetrza kolektora. w kilku miejscach na obrzezach dodalem kleju expoxydowego marki poxipol , chociaz calosc siedziala na tyle sztywno ze i bez tego specyfiku by sie obeszlo :) potem przyszedl czas na przejazdzke i pelna satysfakcja.od tego czasu widzialem moze z 5 kolektorów od ABC wiem ze tylko w jednym bylo to cudo.
calosc robilem pare lat temu gdzies mialem szablon 1:1 , jak go znajde umieszcze go na forum :) z calosci prac zostalo mi tylko jedno zdjecie na potwierdzenie tej sielanki.

tomkom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 452
Rejestracja: 21 cze 2010, 12:22
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomkom1 » 21 kwie 2012, 23:02

dezy pisze:Panowie, polecam ten produkt. Jest to zamiennik ze zintegrowaną kierownicą powietrza. Razem z przesyłką 118 EU. Tanio nie jest, ale kupuje się raz i z bańki

http://seekpart24.com/pierburg/intake-m ... c=&at=1234
bzdura kolego.to nie jest zaden zamiennik.pierburg jest producentem tych naszych nieszczesnych kolektorow.
i nie jest to nic odkrywczego bo tutaj nie ma zadnej innowacji.nasze doly wygladaja dokladnie tak samo w oryginale.
takze to jest tylko dolna pokrywa.mozliwe ze ma w komplecie rowniez ta strumienice powietrza.nie wiem bo nie czytalem.w kazdym razie to co na zdjeciu nie zastepuje calkowicie tego co sie lamie.
stad taka cena.
410 zl cena w ASO Audi za komplet z ta prowadnica powietrza czyli tym co sie lamie.
Obrazek
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Tomka "tomkom1".
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze Audi80.PL.

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 12 maja 2012, 02:13

radze zapoznać się z broszurą informującą Pierburg Service Information SI 0029/B (do znalezienia w internecie także w jezyku polskim) wtedy wszystko się wyjaśni.

Awatar użytkownika
nem0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2013, 23:36
Lokalizacja: Nisko

Post autor: nem0 » 08 lis 2013, 20:45

Witam...niestety mam ten sam problem z tą strumienicą powietrza...moja się rozleciała i to jeszcze tak niefortunnie że na drobny mak i plastikowe elementy powpadały do cylindrów...jeden nawet tak że silnikiem nie szło obrócić...i teraz pół silnika rozebrane głowice do planowania i sprawdzenia szczelności bo kilka zaworów nosi ślady kontaktu z tymi plastikami... Więc zamówiłem używany kolektor ssący który przyszedł ale oczywiście bez tej strumienicy także będzie do zwrotu...druga sprawa jest taka że czytałem o silnikach po 95r w których to ten problem został rozwiązany poprzez przeprojektowanie kolektora i ta strumienica już ponoć tam jest niepotrzebna... powiedzcie mi czy to prawda...??? bo nie wiem co mam robić czy szukać tej strumienicy czy ponoć tego nowszego kolektora...???

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 10 wrz 2014, 15:36

Zgadza się, też to czytałem, że po 95r. kolektory nie miały już tej wkładki tylko jakieś lepsze przegrody. W internetowych sklepach są dostępne poprawione doły kolektora jako zamiennik tych wadliwych, w cenie ~200 - prawie 500 pln. Poniżej wklejam linka do strony Pierburga opisującej usterkę tych kolektorów i cały proces naprawy (czyli to co polecił wyżej kolega Marek85)
http://www.pierburg-service.de/ximages/ ... pl_web.pdf
Gardzę plastikiem - jeżdżę klasykiem

jaredletti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 20 mar 2015, 13:04

regenracja

Post autor: jaredletti » 20 mar 2015, 13:06

Dobry kontakt jest z firmą ze stronki www.kolektoryssace.pl . Bez ściemniania, dobre, sprawdzone kolektory, nie jest to jakaś tania chińszczyzna, która co najwyżej silnik może uszkodzić.

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 26 maja 2015, 19:41

ktora z tych czesci kolektora ulega uszkodzeniom .powołujacx sie na pdf dolna czy element posredni??

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 27 maja 2015, 06:43

c-l-s,
Dolna część, poluzowuje się kierownica powietrza i grzechocze
Gardzę plastikiem - jeżdżę klasykiem

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 29 maja 2015, 16:56

jakis niekumaty jestem ;)
rozlatuje sie ta kierowcna (te rurki) czy to z powyginanymi lapkami i podparte taka niby puszka;)

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 29 maja 2015, 19:47

W dolnej części kolektora wklejona jest kierownica, co razem tworzy właśnie takie rurki. Inaczej ciężko byłoby takie coś wyrzezbić, więc robili to z dwóch elementów. I ta kierownica się obluzowuje. Ta wstawka na nóżkach zresztą też ulega uszkodzeniom, ale ona była tylko w starszych silnikach. W nowszych już tego nie dawali.
Gardzę plastikiem - jeżdżę klasykiem

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 30 maja 2015, 01:44

rzeczywiscie glupie rozwiazanie
jakby to nie mogli zrobic z pogietych rór stalowych tak jak to robia w przypadku kolektorow wydechowych

i to chyba jest najlepsze rozwiazanie dorwac jakeis stere kolektory pociac pospawac i za chiny nie popeka ;)

Com4tee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 14 wrz 2014, 15:05

kolektor z AAH do ABC - przekładka - cała smutna prawda

Post autor: Com4tee » 31 mar 2016, 18:33

Panowie, w Internecie panuje dużo sprzecznych opinii o zagadnieniu instalacji kolektora z AAH (metalowaego) zamiast plastikowego z ABC. Porwałem się na to zadanie i może rozwieję kilka mitów, a powiem kilka prawd.

1. Kolektory plastikowe faktycznie pękają po strzale gazu. Rozpadają się środki itp., w metalowych się to nie dzieje.
2. Kolektor co do punktów montażowych ABC <-> AAH są wymienne, ale temat wymiany jest dość niełatwy bo:
a) nie pasuje uchwyt pod linkę gazu (inna wysokość w stosunku do przepustnicy
b) nie pasuje silniczek krokowy - jest całkowicie inny. W AAH jest cewka - solenoid (2 bieguny) w ABC jest normalny krokowy - czteropolowy. Inne sterowanie, inna obudowa. Jedyna opcja to międzymordzie do kolektora AAH pozwalające na wstawienie silniczka z ABC (tak zrobiłem ja). Pracochłonne. Alternatywa - jeszcze gorsza - prucie instalacji elektrycznej i robienie jakiejś elektroniki która przetłumaczy synał sterujący.
c) Sterowanie uchylnymi klapami. W ABC go nie ma w AAH jest. Albo olewamy sprawę sterowania co spowoduje utratę mocy w górnych lub dolnych obrotach (zależnie czy klapy zostawimy otwarte czy zamknięte) lub alternatywnie robimy kawałek sterowania do tego. Ja idę tą drogą - wyjmuję sygnał obrotów z cewki, mikrokontroler, serwo i powinno działać.

Krótko mówiąc rzeźba, ale do ogarnięcia. W każdym razie nie jest to podmianka jeden-za-jeden na szybko.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 mar 2016, 21:12

Jeśli mocno gaz strzela to może też wyrwać klapki sterujące powietrzem w kolektorze silnika AAH. Sterowanie klepek też by szło ogarnąć np. na uniwersalnym urządzeniu do shift-lighta który by sterowało zaworem od gruszki. Tylko trzeba by dołożyć też zasobnik podciśnienia z zaworkiem zwrotnym.
Com4tee pisze:b) nie pasuje silniczek krokowy - jest całkowicie inny. W AAH jest cewka - solenoid (2 bieguny) w ABC jest normalny krokowy - czteropolowy
Gdzieś widziałem fotkę jak ktoś przy takiej podmianie kolektora ssącego użył silniczka krokowego od instalacji LPG 2 generacji. Chyba nawet wtyczka pasuje i można go zamontować na wężu w dowolnym miejscu.

Jeszcze można by wytoczyć gniazdo pod silniczek krokowy z ABC u tokarza n wzór oryginalnego. Później tylko dorobić króćce a podłączyć można niemal w dowolne miejsce aby wprowadzał powietrze do kolektora.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ufo80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2015, 14:41

Post autor: ufo80b4 » 06 lip 2016, 18:59

u siebie miałem ten sam problem z tą klapką w dolnej części kolektora, ja u siebie wymieniłem dół na ten nowszy bez klapki i chodzi jak szatan

lukasz.zab
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 18 lip 2016, 19:45

Post autor: lukasz.zab » 24 paź 2016, 17:53

Przez pomylke kupilem kolektor od b5 i nie pasowała przepustnica. Przełożyłem sam spód, użyłem uszczelki w tubce ( nie pamietam producenta). Wszystko dzialalo jak należy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga