[ABC] problemy z kolektorem ssącym
u mnie ta cześć skracająca dolot byla cała jednak te odstające jezyki juz byly popękane jednak jeszcze sie trzymały.obawiajac sie ze którys z tych jezyków sie urwie,i stanie w gardle zaworu - zdemontowalem całość. juz podczas pierwszej jazdy odczułem spadek dynamiki na nizszyc obrotach. majac ten kawalek w calosci moglem odrysowac go na papierze a potem z papieru na cienkiej blaszcze ( tu pomocna okazała sie rynna zdemontowana z garażu:) blacha byla na tyle elastyczna i cienka ze nie bylo problemu z wycieciem tej nie okreslonej przez ludzkosc ksztaltu a potem na wcisnieciu do wnetrza kolektora. w kilku miejscach na obrzezach dodalem kleju expoxydowego marki poxipol , chociaz calosc siedziala na tyle sztywno ze i bez tego specyfiku by sie obeszlo potem przyszedl czas na przejazdzke i pelna satysfakcja.od tego czasu widzialem moze z 5 kolektorów od ABC wiem ze tylko w jednym bylo to cudo.
calosc robilem pare lat temu gdzies mialem szablon 1:1 , jak go znajde umieszcze go na forum z calosci prac zostalo mi tylko jedno zdjecie na potwierdzenie tej sielanki.
calosc robilem pare lat temu gdzies mialem szablon 1:1 , jak go znajde umieszcze go na forum z calosci prac zostalo mi tylko jedno zdjecie na potwierdzenie tej sielanki.
bzdura kolego.to nie jest zaden zamiennik.pierburg jest producentem tych naszych nieszczesnych kolektorow.dezy pisze:Panowie, polecam ten produkt. Jest to zamiennik ze zintegrowaną kierownicą powietrza. Razem z przesyłką 118 EU. Tanio nie jest, ale kupuje się raz i z bańki
http://seekpart24.com/pierburg/intake-m ... c=&at=1234
i nie jest to nic odkrywczego bo tutaj nie ma zadnej innowacji.nasze doly wygladaja dokladnie tak samo w oryginale.
takze to jest tylko dolna pokrywa.mozliwe ze ma w komplecie rowniez ta strumienice powietrza.nie wiem bo nie czytalem.w kazdym razie to co na zdjeciu nie zastepuje calkowicie tego co sie lamie.
stad taka cena.
410 zl cena w ASO Audi za komplet z ta prowadnica powietrza czyli tym co sie lamie.
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Tomka "tomkom1".
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze Audi80.PL.
Witam...niestety mam ten sam problem z tą strumienicą powietrza...moja się rozleciała i to jeszcze tak niefortunnie że na drobny mak i plastikowe elementy powpadały do cylindrów...jeden nawet tak że silnikiem nie szło obrócić...i teraz pół silnika rozebrane głowice do planowania i sprawdzenia szczelności bo kilka zaworów nosi ślady kontaktu z tymi plastikami... Więc zamówiłem używany kolektor ssący który przyszedł ale oczywiście bez tej strumienicy także będzie do zwrotu...druga sprawa jest taka że czytałem o silnikach po 95r w których to ten problem został rozwiązany poprzez przeprojektowanie kolektora i ta strumienica już ponoć tam jest niepotrzebna... powiedzcie mi czy to prawda...??? bo nie wiem co mam robić czy szukać tej strumienicy czy ponoć tego nowszego kolektora...???
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
Zgadza się, też to czytałem, że po 95r. kolektory nie miały już tej wkładki tylko jakieś lepsze przegrody. W internetowych sklepach są dostępne poprawione doły kolektora jako zamiennik tych wadliwych, w cenie ~200 - prawie 500 pln. Poniżej wklejam linka do strony Pierburga opisującej usterkę tych kolektorów i cały proces naprawy (czyli to co polecił wyżej kolega Marek85)
http://www.pierburg-service.de/ximages/ ... pl_web.pdf
http://www.pierburg-service.de/ximages/ ... pl_web.pdf
Gardzę plastikiem - jeżdżę klasykiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 mar 2015, 13:04
regenracja
Dobry kontakt jest z firmą ze stronki www.kolektoryssace.pl . Bez ściemniania, dobre, sprawdzone kolektory, nie jest to jakaś tania chińszczyzna, która co najwyżej silnik może uszkodzić.
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
W dolnej części kolektora wklejona jest kierownica, co razem tworzy właśnie takie rurki. Inaczej ciężko byłoby takie coś wyrzezbić, więc robili to z dwóch elementów. I ta kierownica się obluzowuje. Ta wstawka na nóżkach zresztą też ulega uszkodzeniom, ale ona była tylko w starszych silnikach. W nowszych już tego nie dawali.
Gardzę plastikiem - jeżdżę klasykiem
kolektor z AAH do ABC - przekładka - cała smutna prawda
Panowie, w Internecie panuje dużo sprzecznych opinii o zagadnieniu instalacji kolektora z AAH (metalowaego) zamiast plastikowego z ABC. Porwałem się na to zadanie i może rozwieję kilka mitów, a powiem kilka prawd.
1. Kolektory plastikowe faktycznie pękają po strzale gazu. Rozpadają się środki itp., w metalowych się to nie dzieje.
2. Kolektor co do punktów montażowych ABC <-> AAH są wymienne, ale temat wymiany jest dość niełatwy bo:
a) nie pasuje uchwyt pod linkę gazu (inna wysokość w stosunku do przepustnicy
b) nie pasuje silniczek krokowy - jest całkowicie inny. W AAH jest cewka - solenoid (2 bieguny) w ABC jest normalny krokowy - czteropolowy. Inne sterowanie, inna obudowa. Jedyna opcja to międzymordzie do kolektora AAH pozwalające na wstawienie silniczka z ABC (tak zrobiłem ja). Pracochłonne. Alternatywa - jeszcze gorsza - prucie instalacji elektrycznej i robienie jakiejś elektroniki która przetłumaczy synał sterujący.
c) Sterowanie uchylnymi klapami. W ABC go nie ma w AAH jest. Albo olewamy sprawę sterowania co spowoduje utratę mocy w górnych lub dolnych obrotach (zależnie czy klapy zostawimy otwarte czy zamknięte) lub alternatywnie robimy kawałek sterowania do tego. Ja idę tą drogą - wyjmuję sygnał obrotów z cewki, mikrokontroler, serwo i powinno działać.
Krótko mówiąc rzeźba, ale do ogarnięcia. W każdym razie nie jest to podmianka jeden-za-jeden na szybko.
1. Kolektory plastikowe faktycznie pękają po strzale gazu. Rozpadają się środki itp., w metalowych się to nie dzieje.
2. Kolektor co do punktów montażowych ABC <-> AAH są wymienne, ale temat wymiany jest dość niełatwy bo:
a) nie pasuje uchwyt pod linkę gazu (inna wysokość w stosunku do przepustnicy
b) nie pasuje silniczek krokowy - jest całkowicie inny. W AAH jest cewka - solenoid (2 bieguny) w ABC jest normalny krokowy - czteropolowy. Inne sterowanie, inna obudowa. Jedyna opcja to międzymordzie do kolektora AAH pozwalające na wstawienie silniczka z ABC (tak zrobiłem ja). Pracochłonne. Alternatywa - jeszcze gorsza - prucie instalacji elektrycznej i robienie jakiejś elektroniki która przetłumaczy synał sterujący.
c) Sterowanie uchylnymi klapami. W ABC go nie ma w AAH jest. Albo olewamy sprawę sterowania co spowoduje utratę mocy w górnych lub dolnych obrotach (zależnie czy klapy zostawimy otwarte czy zamknięte) lub alternatywnie robimy kawałek sterowania do tego. Ja idę tą drogą - wyjmuję sygnał obrotów z cewki, mikrokontroler, serwo i powinno działać.
Krótko mówiąc rzeźba, ale do ogarnięcia. W każdym razie nie jest to podmianka jeden-za-jeden na szybko.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeśli mocno gaz strzela to może też wyrwać klapki sterujące powietrzem w kolektorze silnika AAH. Sterowanie klepek też by szło ogarnąć np. na uniwersalnym urządzeniu do shift-lighta który by sterowało zaworem od gruszki. Tylko trzeba by dołożyć też zasobnik podciśnienia z zaworkiem zwrotnym.
Jeszcze można by wytoczyć gniazdo pod silniczek krokowy z ABC u tokarza n wzór oryginalnego. Później tylko dorobić króćce a podłączyć można niemal w dowolne miejsce aby wprowadzał powietrze do kolektora.
Gdzieś widziałem fotkę jak ktoś przy takiej podmianie kolektora ssącego użył silniczka krokowego od instalacji LPG 2 generacji. Chyba nawet wtyczka pasuje i można go zamontować na wężu w dowolnym miejscu.Com4tee pisze:b) nie pasuje silniczek krokowy - jest całkowicie inny. W AAH jest cewka - solenoid (2 bieguny) w ABC jest normalny krokowy - czteropolowy
Jeszcze można by wytoczyć gniazdo pod silniczek krokowy z ABC u tokarza n wzór oryginalnego. Później tylko dorobić króćce a podłączyć można niemal w dowolne miejsce aby wprowadzał powietrze do kolektora.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 lip 2016, 19:45
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga