Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] problemy z kolektorem ssącym

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 12 lut 2011, 20:19

u mnie ta cześć skracająca dolot byla cała jednak te odstające jezyki juz byly popękane jednak jeszcze sie trzymały.obawiajac sie ze którys z tych jezyków sie urwie,i stanie w gardle zaworu - zdemontowalem całość. juz podczas pierwszej jazdy odczułem spadek dynamiki na nizszyc obrotach. majac ten kawalek w calosci moglem odrysowac go na papierze a potem z papieru na cienkiej blaszcze ( tu pomocna okazała sie rynna zdemontowana z garażu:) blacha byla na tyle elastyczna i cienka ze nie bylo problemu z wycieciem tej nie okreslonej przez ludzkosc ksztaltu a potem na wcisnieciu do wnetrza kolektora. w kilku miejscach na obrzezach dodalem kleju expoxydowego marki poxipol , chociaz calosc siedziala na tyle sztywno ze i bez tego specyfiku by sie obeszlo :) potem przyszedl czas na przejazdzke i pelna satysfakcja.od tego czasu widzialem moze z 5 kolektorów od ABC wiem ze tylko w jednym bylo to cudo.
calosc robilem pare lat temu gdzies mialem szablon 1:1 , jak go znajde umieszcze go na forum :) z calosci prac zostalo mi tylko jedno zdjecie na potwierdzenie tej sielanki.

tomkom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 452
Rejestracja: 21 cze 2010, 12:22
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomkom1 » 21 kwie 2012, 23:02

dezy pisze:Panowie, polecam ten produkt. Jest to zamiennik ze zintegrowaną kierownicą powietrza. Razem z przesyłką 118 EU. Tanio nie jest, ale kupuje się raz i z bańki

http://seekpart24.com/pierburg/intake-m ... c=&at=1234
bzdura kolego.to nie jest zaden zamiennik.pierburg jest producentem tych naszych nieszczesnych kolektorow.
i nie jest to nic odkrywczego bo tutaj nie ma zadnej innowacji.nasze doly wygladaja dokladnie tak samo w oryginale.
takze to jest tylko dolna pokrywa.mozliwe ze ma w komplecie rowniez ta strumienice powietrza.nie wiem bo nie czytalem.w kazdym razie to co na zdjeciu nie zastepuje calkowicie tego co sie lamie.
stad taka cena.
410 zl cena w ASO Audi za komplet z ta prowadnica powietrza czyli tym co sie lamie.

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 12 maja 2012, 02:13

radze zapoznać się z broszurą informującą Pierburg Service Information SI 0029/B (do znalezienia w internecie także w jezyku polskim) wtedy wszystko się wyjaśni.

Awatar użytkownika
nem0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2013, 23:36
Lokalizacja: Nisko

Post autor: nem0 » 08 lis 2013, 20:45

Witam...niestety mam ten sam problem z tą strumienicą powietrza...moja się rozleciała i to jeszcze tak niefortunnie że na drobny mak i plastikowe elementy powpadały do cylindrów...jeden nawet tak że silnikiem nie szło obrócić...i teraz pół silnika rozebrane głowice do planowania i sprawdzenia szczelności bo kilka zaworów nosi ślady kontaktu z tymi plastikami... Więc zamówiłem używany kolektor ssący który przyszedł ale oczywiście bez tej strumienicy także będzie do zwrotu...druga sprawa jest taka że czytałem o silnikach po 95r w których to ten problem został rozwiązany poprzez przeprojektowanie kolektora i ta strumienica już ponoć tam jest niepotrzebna... powiedzcie mi czy to prawda...??? bo nie wiem co mam robić czy szukać tej strumienicy czy ponoć tego nowszego kolektora...???

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 10 wrz 2014, 15:36

Zgadza się, też to czytałem, że po 95r. kolektory nie miały już tej wkładki tylko jakieś lepsze przegrody. W internetowych sklepach są dostępne poprawione doły kolektora jako zamiennik tych wadliwych, w cenie ~200 - prawie 500 pln. Poniżej wklejam linka do strony Pierburga opisującej usterkę tych kolektorów i cały proces naprawy (czyli to co polecił wyżej kolega Marek85)
http://www.pierburg-service.de/ximages/ ... pl_web.pdf

jaredletti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 20 mar 2015, 13:04

regenracja

Post autor: jaredletti » 20 mar 2015, 13:06

Dobry kontakt jest z firmą ze stronki www.kolektoryssace.pl . Bez ściemniania, dobre, sprawdzone kolektory, nie jest to jakaś tania chińszczyzna, która co najwyżej silnik może uszkodzić.

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 26 maja 2015, 19:41

ktora z tych czesci kolektora ulega uszkodzeniom .powołujacx sie na pdf dolna czy element posredni??

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 27 maja 2015, 06:43

c-l-s,
Dolna część, poluzowuje się kierownica powietrza i grzechocze

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 29 maja 2015, 16:56

jakis niekumaty jestem ;)
rozlatuje sie ta kierowcna (te rurki) czy to z powyginanymi lapkami i podparte taka niby puszka;)

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 29 maja 2015, 19:47

W dolnej części kolektora wklejona jest kierownica, co razem tworzy właśnie takie rurki. Inaczej ciężko byłoby takie coś wyrzezbić, więc robili to z dwóch elementów. I ta kierownica się obluzowuje. Ta wstawka na nóżkach zresztą też ulega uszkodzeniom, ale ona była tylko w starszych silnikach. W nowszych już tego nie dawali.

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 30 maja 2015, 01:44

rzeczywiscie glupie rozwiazanie
jakby to nie mogli zrobic z pogietych rór stalowych tak jak to robia w przypadku kolektorow wydechowych

i to chyba jest najlepsze rozwiazanie dorwac jakeis stere kolektory pociac pospawac i za chiny nie popeka ;)

Com4tee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 14 wrz 2014, 15:05

kolektor z AAH do ABC - przekładka - cała smutna prawda

Post autor: Com4tee » 31 mar 2016, 18:33

Panowie, w Internecie panuje dużo sprzecznych opinii o zagadnieniu instalacji kolektora z AAH (metalowaego) zamiast plastikowego z ABC. Porwałem się na to zadanie i może rozwieję kilka mitów, a powiem kilka prawd.

1. Kolektory plastikowe faktycznie pękają po strzale gazu. Rozpadają się środki itp., w metalowych się to nie dzieje.
2. Kolektor co do punktów montażowych ABC <-> AAH są wymienne, ale temat wymiany jest dość niełatwy bo:
a) nie pasuje uchwyt pod linkę gazu (inna wysokość w stosunku do przepustnicy
b) nie pasuje silniczek krokowy - jest całkowicie inny. W AAH jest cewka - solenoid (2 bieguny) w ABC jest normalny krokowy - czteropolowy. Inne sterowanie, inna obudowa. Jedyna opcja to międzymordzie do kolektora AAH pozwalające na wstawienie silniczka z ABC (tak zrobiłem ja). Pracochłonne. Alternatywa - jeszcze gorsza - prucie instalacji elektrycznej i robienie jakiejś elektroniki która przetłumaczy synał sterujący.
c) Sterowanie uchylnymi klapami. W ABC go nie ma w AAH jest. Albo olewamy sprawę sterowania co spowoduje utratę mocy w górnych lub dolnych obrotach (zależnie czy klapy zostawimy otwarte czy zamknięte) lub alternatywnie robimy kawałek sterowania do tego. Ja idę tą drogą - wyjmuję sygnał obrotów z cewki, mikrokontroler, serwo i powinno działać.

Krótko mówiąc rzeźba, ale do ogarnięcia. W każdym razie nie jest to podmianka jeden-za-jeden na szybko.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 mar 2016, 21:12

Jeśli mocno gaz strzela to może też wyrwać klapki sterujące powietrzem w kolektorze silnika AAH. Sterowanie klepek też by szło ogarnąć np. na uniwersalnym urządzeniu do shift-lighta który by sterowało zaworem od gruszki. Tylko trzeba by dołożyć też zasobnik podciśnienia z zaworkiem zwrotnym.
Com4tee pisze:b) nie pasuje silniczek krokowy - jest całkowicie inny. W AAH jest cewka - solenoid (2 bieguny) w ABC jest normalny krokowy - czteropolowy
Gdzieś widziałem fotkę jak ktoś przy takiej podmianie kolektora ssącego użył silniczka krokowego od instalacji LPG 2 generacji. Chyba nawet wtyczka pasuje i można go zamontować na wężu w dowolnym miejscu.

Jeszcze można by wytoczyć gniazdo pod silniczek krokowy z ABC u tokarza n wzór oryginalnego. Później tylko dorobić króćce a podłączyć można niemal w dowolne miejsce aby wprowadzał powietrze do kolektora.

ufo80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2015, 14:41

Post autor: ufo80b4 » 06 lip 2016, 18:59

u siebie miałem ten sam problem z tą klapką w dolnej części kolektora, ja u siebie wymieniłem dół na ten nowszy bez klapki i chodzi jak szatan

lukasz.zab
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 18 lip 2016, 19:45

Post autor: lukasz.zab » 24 paź 2016, 17:53

Przez pomylke kupilem kolektor od b5 i nie pasowała przepustnica. Przełożyłem sam spód, użyłem uszczelki w tubce ( nie pamietam producenta). Wszystko dzialalo jak należy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl