[ABC] problemy z kolektorem ssącym
u mnie ta cześć skracająca dolot byla cała jednak te odstające jezyki juz byly popękane jednak jeszcze sie trzymały.obawiajac sie ze którys z tych jezyków sie urwie,i stanie w gardle zaworu - zdemontowalem całość. juz podczas pierwszej jazdy odczułem spadek dynamiki na nizszyc obrotach. majac ten kawalek w calosci moglem odrysowac go na papierze a potem z papieru na cienkiej blaszcze ( tu pomocna okazała sie rynna zdemontowana z garażu:) blacha byla na tyle elastyczna i cienka ze nie bylo problemu z wycieciem tej nie okreslonej przez ludzkosc ksztaltu a potem na wcisnieciu do wnetrza kolektora. w kilku miejscach na obrzezach dodalem kleju expoxydowego marki poxipol , chociaz calosc siedziala na tyle sztywno ze i bez tego specyfiku by sie obeszlo potem przyszedl czas na przejazdzke i pelna satysfakcja.od tego czasu widzialem moze z 5 kolektorów od ABC wiem ze tylko w jednym bylo to cudo.
calosc robilem pare lat temu gdzies mialem szablon 1:1 , jak go znajde umieszcze go na forum z calosci prac zostalo mi tylko jedno zdjecie na potwierdzenie tej sielanki.
calosc robilem pare lat temu gdzies mialem szablon 1:1 , jak go znajde umieszcze go na forum z calosci prac zostalo mi tylko jedno zdjecie na potwierdzenie tej sielanki.
bzdura kolego.to nie jest zaden zamiennik.pierburg jest producentem tych naszych nieszczesnych kolektorow.dezy pisze:Panowie, polecam ten produkt. Jest to zamiennik ze zintegrowaną kierownicą powietrza. Razem z przesyłką 118 EU. Tanio nie jest, ale kupuje się raz i z bańki
http://seekpart24.com/pierburg/intake-m ... c=&at=1234
i nie jest to nic odkrywczego bo tutaj nie ma zadnej innowacji.nasze doly wygladaja dokladnie tak samo w oryginale.
takze to jest tylko dolna pokrywa.mozliwe ze ma w komplecie rowniez ta strumienice powietrza.nie wiem bo nie czytalem.w kazdym razie to co na zdjeciu nie zastepuje calkowicie tego co sie lamie.
stad taka cena.
410 zl cena w ASO Audi za komplet z ta prowadnica powietrza czyli tym co sie lamie.
Witam...niestety mam ten sam problem z tą strumienicą powietrza...moja się rozleciała i to jeszcze tak niefortunnie że na drobny mak i plastikowe elementy powpadały do cylindrów...jeden nawet tak że silnikiem nie szło obrócić...i teraz pół silnika rozebrane głowice do planowania i sprawdzenia szczelności bo kilka zaworów nosi ślady kontaktu z tymi plastikami... Więc zamówiłem używany kolektor ssący który przyszedł ale oczywiście bez tej strumienicy także będzie do zwrotu...druga sprawa jest taka że czytałem o silnikach po 95r w których to ten problem został rozwiązany poprzez przeprojektowanie kolektora i ta strumienica już ponoć tam jest niepotrzebna... powiedzcie mi czy to prawda...??? bo nie wiem co mam robić czy szukać tej strumienicy czy ponoć tego nowszego kolektora...???
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
Zgadza się, też to czytałem, że po 95r. kolektory nie miały już tej wkładki tylko jakieś lepsze przegrody. W internetowych sklepach są dostępne poprawione doły kolektora jako zamiennik tych wadliwych, w cenie ~200 - prawie 500 pln. Poniżej wklejam linka do strony Pierburga opisującej usterkę tych kolektorów i cały proces naprawy (czyli to co polecił wyżej kolega Marek85)
http://www.pierburg-service.de/ximages/ ... pl_web.pdf
http://www.pierburg-service.de/ximages/ ... pl_web.pdf
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 mar 2015, 13:04
regenracja
Dobry kontakt jest z firmą ze stronki www.kolektoryssace.pl . Bez ściemniania, dobre, sprawdzone kolektory, nie jest to jakaś tania chińszczyzna, która co najwyżej silnik może uszkodzić.
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
W dolnej części kolektora wklejona jest kierownica, co razem tworzy właśnie takie rurki. Inaczej ciężko byłoby takie coś wyrzezbić, więc robili to z dwóch elementów. I ta kierownica się obluzowuje. Ta wstawka na nóżkach zresztą też ulega uszkodzeniom, ale ona była tylko w starszych silnikach. W nowszych już tego nie dawali.
kolektor z AAH do ABC - przekładka - cała smutna prawda
Panowie, w Internecie panuje dużo sprzecznych opinii o zagadnieniu instalacji kolektora z AAH (metalowaego) zamiast plastikowego z ABC. Porwałem się na to zadanie i może rozwieję kilka mitów, a powiem kilka prawd.
1. Kolektory plastikowe faktycznie pękają po strzale gazu. Rozpadają się środki itp., w metalowych się to nie dzieje.
2. Kolektor co do punktów montażowych ABC <-> AAH są wymienne, ale temat wymiany jest dość niełatwy bo:
a) nie pasuje uchwyt pod linkę gazu (inna wysokość w stosunku do przepustnicy
b) nie pasuje silniczek krokowy - jest całkowicie inny. W AAH jest cewka - solenoid (2 bieguny) w ABC jest normalny krokowy - czteropolowy. Inne sterowanie, inna obudowa. Jedyna opcja to międzymordzie do kolektora AAH pozwalające na wstawienie silniczka z ABC (tak zrobiłem ja). Pracochłonne. Alternatywa - jeszcze gorsza - prucie instalacji elektrycznej i robienie jakiejś elektroniki która przetłumaczy synał sterujący.
c) Sterowanie uchylnymi klapami. W ABC go nie ma w AAH jest. Albo olewamy sprawę sterowania co spowoduje utratę mocy w górnych lub dolnych obrotach (zależnie czy klapy zostawimy otwarte czy zamknięte) lub alternatywnie robimy kawałek sterowania do tego. Ja idę tą drogą - wyjmuję sygnał obrotów z cewki, mikrokontroler, serwo i powinno działać.
Krótko mówiąc rzeźba, ale do ogarnięcia. W każdym razie nie jest to podmianka jeden-za-jeden na szybko.
1. Kolektory plastikowe faktycznie pękają po strzale gazu. Rozpadają się środki itp., w metalowych się to nie dzieje.
2. Kolektor co do punktów montażowych ABC <-> AAH są wymienne, ale temat wymiany jest dość niełatwy bo:
a) nie pasuje uchwyt pod linkę gazu (inna wysokość w stosunku do przepustnicy
b) nie pasuje silniczek krokowy - jest całkowicie inny. W AAH jest cewka - solenoid (2 bieguny) w ABC jest normalny krokowy - czteropolowy. Inne sterowanie, inna obudowa. Jedyna opcja to międzymordzie do kolektora AAH pozwalające na wstawienie silniczka z ABC (tak zrobiłem ja). Pracochłonne. Alternatywa - jeszcze gorsza - prucie instalacji elektrycznej i robienie jakiejś elektroniki która przetłumaczy synał sterujący.
c) Sterowanie uchylnymi klapami. W ABC go nie ma w AAH jest. Albo olewamy sprawę sterowania co spowoduje utratę mocy w górnych lub dolnych obrotach (zależnie czy klapy zostawimy otwarte czy zamknięte) lub alternatywnie robimy kawałek sterowania do tego. Ja idę tą drogą - wyjmuję sygnał obrotów z cewki, mikrokontroler, serwo i powinno działać.
Krótko mówiąc rzeźba, ale do ogarnięcia. W każdym razie nie jest to podmianka jeden-za-jeden na szybko.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeśli mocno gaz strzela to może też wyrwać klapki sterujące powietrzem w kolektorze silnika AAH. Sterowanie klepek też by szło ogarnąć np. na uniwersalnym urządzeniu do shift-lighta który by sterowało zaworem od gruszki. Tylko trzeba by dołożyć też zasobnik podciśnienia z zaworkiem zwrotnym.
Jeszcze można by wytoczyć gniazdo pod silniczek krokowy z ABC u tokarza n wzór oryginalnego. Później tylko dorobić króćce a podłączyć można niemal w dowolne miejsce aby wprowadzał powietrze do kolektora.
Gdzieś widziałem fotkę jak ktoś przy takiej podmianie kolektora ssącego użył silniczka krokowego od instalacji LPG 2 generacji. Chyba nawet wtyczka pasuje i można go zamontować na wężu w dowolnym miejscu.Com4tee pisze:b) nie pasuje silniczek krokowy - jest całkowicie inny. W AAH jest cewka - solenoid (2 bieguny) w ABC jest normalny krokowy - czteropolowy
Jeszcze można by wytoczyć gniazdo pod silniczek krokowy z ABC u tokarza n wzór oryginalnego. Później tylko dorobić króćce a podłączyć można niemal w dowolne miejsce aby wprowadzał powietrze do kolektora.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 lip 2016, 19:45