Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] Przestawiony rozrząd

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

[B4 ABC] Przestawiony rozrząd

Post autor: boskijacek447 » 13 wrz 2009, 16:29

Witam niedawano zdejmowany był pasek rozrządu w moim Audi, wydawałao mi sie ze mechanik ustawił go teraz dobrze bo ma jakby wiecej mocy moge wciskac mniej gazu żeby jechac z prędkoscia 80-100km
dlatego zerknałem na całe ustawienia i sie zdziwiłem mianowicie kiedy ustawie wał w pozycji 0 tzn wg wskaźnika na wale i osłonie równam je ze sobą, blaszki z dziurami na obyu wałkach rozrządu obrócone sa o jeden ząb w prawo jednakowo, powinno powinny byc chyba idealnie prosto
Czy moge jeździić z takim ustawieniem ?? czy cos sie moze stać?? Co sie dzieje w tym momencie z silnikiem kiedy przestwione sa wałki ??

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 14 wrz 2009, 12:27

Teoretycznie rozrzad powinein byc ustawiony na znaki zawsze, bo tak ten silik skonstruowali. Sprubuj przekrecic jeszcze raz walem i ponownie ustawic kolo pasowe na znaki. Na kole moze byc jakis inny znak, u Siebie jakims cudem mialem dwa... Ale po przekreceniu o 180 stopni zgadzaly sie oba walki (czyli byly poziomo) teraz nie pamietam ale chyba wiekszymi dziurami do wewnatrz.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 14 wrz 2009, 12:38

boskijacek447 pisze:ustawie wał w pozycji 0 tzn wg wskaźnika na wale i osłonie równam je ze sobą, blaszki z dziurami na obyu wałkach rozrządu obrócone sa o jeden ząb w prawo jednakowo, powinno powinny byc chyba idealnie prosto
Najprościej to ustawić wał na 0
wkecić blokade wału do bloku (zamiast czujnika położenia wału)

wziąść blokadę wałków i zobaczyć czy będzie pasowała

po zblokowaniu wału głównego na 0 wałki rozrządu powinny byc prosto (duże otwory skierowane do wewnątrz)
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 15 wrz 2009, 07:21

Tylko ze ta blokade na walki ciezko dorwac i w nie kazdym warsztacie to maja. U mnie kiedys rozrzad przeskoczyl (4 zabki, obylo sie bez kolizji zaworow z tlokami) na glowicy po stronie kierowcy. Zluzowalem pasek zsunolem go z kola na walku, przekrecilem walek kluczem (nie pamietam rozmiaru) na swoje miejsce i ponownie nasunolem pasek. Nic niczym nie blokowalem. To ze sie przestawil o jeden zabek moze miec w sumie wplyw na prace silnika. Moze chodzic ciut lepiej badz gorzej. Pamietam (moze zly przyklad) ale w maluchach wlasnie sie przestawialo walek rozrzadu aby zawory sie wczesniej otwieraly. U Ciebie jest ten sam efekt, zawory otwieraja sie wczesniej. Ale ja bym ustawil go tak jak ma byc.

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 15 wrz 2009, 23:00

BIore sie niedługo za zrobienie tego póki co auto stoi w garażu.. ztobie to tak jak fabryka przewidziała ... nie mam blokady wałków ale bez niej jak sie pomęcze to myśle że też dam rade..
Jestem ciekaw dlaczego tylko wydaje mi sie ze ma wiećej mocy :roll: moze to tylko moje odczucie ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga