Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe B4 2.6 ABC] skutki niedogrzanego silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
damiango
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 26 lis 2009, 17:50
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

[Coupe B4 2.6 ABC] skutki niedogrzanego silnika

Post autor: damiango » 01 mar 2010, 00:01

witam! od dluzego czasu jezdze z niedogrzanym silnikiem, w miescie lapie mi temp ok 80, natomiast w trasie spada do ok70, przeczytalem juz mase tematow i zdaje sie ze termostat jest caly czas otwarty dlatego planuje wymienic, nic jedak nie znalazlem o skutkach niedogrzanego silnika. Moje pytanie jest nastepujace..Dlaczego zaleca sie jak najszybsza wymiane niesprawnego termostatu? Jakie skutki ma to dla silnika? Czy niedogrzany silnik ma wiekszy apetyt na paliwo? Czy pompa wody i sam silnik ulega szybszemu zuzyciu? Prosze o pilna odp.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 01 mar 2010, 00:32

damiango pisze:Jakie skutki ma to dla silnika? Czy niedogrzany silnik ma wiekszy apetyt na paliwo?
Silnik najbardziej "lubi" prace we właściwych temperaturach. Ma to jakiś wpływ na zużycie jego elementów, ale moze jeszcze bardziej na ekonomie pracy. Wyższe spalanie i zimno w kabinie to jedno, druga sprawa to niższa temperatura oleju, gorsze smarowanie, co za tym idzie szybsze zużycie panewek, zaworów, w końcu gładzi cylindrowych itp. Może nie nastepuje to tak drastycznie jak w przypadku przegrzania (kiedy to nie można po prostu dalej jechać), ale nie zwlekaj z wymianą termostatu. Silnik musi szybko osiągac optymalną temp pracy.

pzdr

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 01 mar 2010, 07:13

Jeśli chodzi o smarowanie to raczej w temperaturze 70 st. jest lepsze niż przy około 100 st. Tu chodzi raczej o ekonomię czyli spalanie.

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 01 mar 2010, 10:01

niedogrzany olej jest tak samo równie nie dobry jak przegrzany

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 01 mar 2010, 13:48

Skad wiesz ze masz uszkodzony termostat jest zima w koncu i silnik sie tak szybko nie nagrzewa i zarowno nie nagrzewa sie do takich temperatur jak w lecie . Co do spalania przy 70 stopniach pewnie bedzie nieco wieksze jak 80 - 90 z uwagi ze silnik jest jeszcze na dogrzaniu wiec komputer daje nieco wieksze dawki paliwa . Ja musialem u siebie zaslonic pol chlodnicy i jest ok w miare nagrzewa sie szybciej i do wiekszej temperatury .

damiango
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 26 lis 2009, 17:50
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: damiango » 01 mar 2010, 15:36

"Z doświadczenia wiem, że silnik którego termostat na stale pozostaje otwarty wolniej się nagrzewa co związane jest oczywiście z tym, że nie zamyka dużego obiegu, przez co od początku jazdy działa system chłodzenia chłodnicą a także jest większa ilość płynu który ulega nagrzewaniu. Ponadto chwilę po rozpoczęciu jazdy można wyczuć znaczną ciepłotę od głównej chłodnicy. Z chwilą złapania 90stC (np jazda w mieście) i przy osiaganiu wyższych prędkości (np trasa) temperatura na wskaźniku spada nawet do 70stC. Takie są objawy termostatu otwartego, lub jego całkowitego braku."

cyt. cobra

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 01 mar 2010, 15:56

Ja bym odstawial ze nie zamyka sie do konca na zimnym silniku w takim razie . No coz wymiana ja placilem 65 zl mi z koleji nie calkiem sie otwieral . I pamietaj wymiana jest mozliwa bez sciagania paska rozrzadu .

[ Dodano: 2010-03-01, 15:57 ]
65 zl za termostat oczywiscie hehehe , grzebalem sam .

damiango
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 26 lis 2009, 17:50
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: damiango » 01 mar 2010, 16:47

tak czy inaczej raczej termostat do wymiany..dzieki, pamietam o tym i mam nadzieje ze uda mi sie jak najszybciej wymienic. Powiedz ile czasowo schodzi z wymiana tego ustrojstwa? przyjmij ze wymieniajacym jest laik (czytaj: damiango)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 01 mar 2010, 21:14

opis z fotkami masz w dziale warsztat ;-) poszukaj sobie

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 01 mar 2010, 21:49

Zdaje mi się że mam ten sam problem.przeczytałem sporo tematów o termostacie ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
A więc tak po przejechaniu 1 - 2 km w kabinie jest gorąco.(więc niby termostat jest dobry)???
Na wskaźniku na postoju dochodzi do 90 i włączają się wentylatory.
Czasami wskaźnik w czasie jazdy w ogóle nie podnosi się.
I bardzo żadko wskaźnik w czasie jazdy podnosi się do 70.

Jak myślicie co to może być termostat? :-/

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 mar 2010, 21:51

damiango, powiedz czy masz zamontowaną tą plastikową osłonę przy akumulatorze, która powinna być a ABC. oprócz termostatu ona w V6 ma również z tego co słyszałem spore znaczenie właśnie dla utrzymania właściwej temperatury pracy silnika w czasie jazdy.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 01 mar 2010, 23:14

W tym temacie https://audi80.pl/v6-abc-aah-problem ... t37238.htm
Są opisane problemy z temperaturą. Ja mam tak samo jak w tym temacie termostat mówka i w trasie ledwo podnosi się do kreski przed 90°C.

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 02 mar 2010, 09:17

Mi zeszlo na spokojnie chyba dwie godzinki z kawka w reku . Popatrz na te foki ( w dziale warsztat ) z wymiany koniecznie duzo pomagaja i wszystko opisane . Pozdrawiam

damiango
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 26 lis 2009, 17:50
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: damiango » 02 mar 2010, 16:13

grze, jeśli chodzi Ci o osłonę NA akumulator, to tak mam ją:) wiec odpada..

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 02 mar 2010, 20:09

w tych silnikach tak już jest :-P przyjdzie lato,korki i zobaczysz że będzie ok ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga