[Coupe B4 2.6 ABC] skutki niedogrzanego silnika
[Coupe B4 2.6 ABC] skutki niedogrzanego silnika
witam! od dluzego czasu jezdze z niedogrzanym silnikiem, w miescie lapie mi temp ok 80, natomiast w trasie spada do ok70, przeczytalem juz mase tematow i zdaje sie ze termostat jest caly czas otwarty dlatego planuje wymienic, nic jedak nie znalazlem o skutkach niedogrzanego silnika. Moje pytanie jest nastepujace..Dlaczego zaleca sie jak najszybsza wymiane niesprawnego termostatu? Jakie skutki ma to dla silnika? Czy niedogrzany silnik ma wiekszy apetyt na paliwo? Czy pompa wody i sam silnik ulega szybszemu zuzyciu? Prosze o pilna odp.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Silnik najbardziej "lubi" prace we właściwych temperaturach. Ma to jakiś wpływ na zużycie jego elementów, ale moze jeszcze bardziej na ekonomie pracy. Wyższe spalanie i zimno w kabinie to jedno, druga sprawa to niższa temperatura oleju, gorsze smarowanie, co za tym idzie szybsze zużycie panewek, zaworów, w końcu gładzi cylindrowych itp. Może nie nastepuje to tak drastycznie jak w przypadku przegrzania (kiedy to nie można po prostu dalej jechać), ale nie zwlekaj z wymianą termostatu. Silnik musi szybko osiągac optymalną temp pracy.damiango pisze:Jakie skutki ma to dla silnika? Czy niedogrzany silnik ma wiekszy apetyt na paliwo?
pzdr
Skad wiesz ze masz uszkodzony termostat jest zima w koncu i silnik sie tak szybko nie nagrzewa i zarowno nie nagrzewa sie do takich temperatur jak w lecie . Co do spalania przy 70 stopniach pewnie bedzie nieco wieksze jak 80 - 90 z uwagi ze silnik jest jeszcze na dogrzaniu wiec komputer daje nieco wieksze dawki paliwa . Ja musialem u siebie zaslonic pol chlodnicy i jest ok w miare nagrzewa sie szybciej i do wiekszej temperatury .
"Z doświadczenia wiem, że silnik którego termostat na stale pozostaje otwarty wolniej się nagrzewa co związane jest oczywiście z tym, że nie zamyka dużego obiegu, przez co od początku jazdy działa system chłodzenia chłodnicą a także jest większa ilość płynu który ulega nagrzewaniu. Ponadto chwilę po rozpoczęciu jazdy można wyczuć znaczną ciepłotę od głównej chłodnicy. Z chwilą złapania 90stC (np jazda w mieście) i przy osiaganiu wyższych prędkości (np trasa) temperatura na wskaźniku spada nawet do 70stC. Takie są objawy termostatu otwartego, lub jego całkowitego braku."
cyt. cobra
cyt. cobra
-
- Forum Audi 80
- Posty: 174
- Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
- Lokalizacja: S****ki
Zdaje mi się że mam ten sam problem.przeczytałem sporo tematów o termostacie ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
A więc tak po przejechaniu 1 - 2 km w kabinie jest gorąco.(więc niby termostat jest dobry)???
Na wskaźniku na postoju dochodzi do 90 i włączają się wentylatory.
Czasami wskaźnik w czasie jazdy w ogóle nie podnosi się.
I bardzo żadko wskaźnik w czasie jazdy podnosi się do 70.
Jak myślicie co to może być termostat?
A więc tak po przejechaniu 1 - 2 km w kabinie jest gorąco.(więc niby termostat jest dobry)???
Na wskaźniku na postoju dochodzi do 90 i włączają się wentylatory.
Czasami wskaźnik w czasie jazdy w ogóle nie podnosi się.
I bardzo żadko wskaźnik w czasie jazdy podnosi się do 70.
Jak myślicie co to może być termostat?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W tym temacie https://audi80.pl/v6-abc-aah-problem ... t37238.htm
Są opisane problemy z temperaturą. Ja mam tak samo jak w tym temacie termostat mówka i w trasie ledwo podnosi się do kreski przed 90°C.
Są opisane problemy z temperaturą. Ja mam tak samo jak w tym temacie termostat mówka i w trasie ledwo podnosi się do kreski przed 90°C.