[B4 ABC] Sonda Lambda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
[B4 ABC] Sonda Lambda
Witam ostatnio okazało sie ze jadank padły mi obydwie sondy lambda jedna cały czas pokazuje anpięcei 0,4V a druga stoi na 0V wogóle nie ma teraz jazdy, a spalanie po mieście niezależnie czy kręce do odcinki czy też delikatnie jeżdże wynosi jakieś 20L LPG chociaż mam 2miesięczną sekwencję.
Teraz moje pytanie czy taka sąda będzie sie nadawała do mojego samochodu (wiem że potrzebuje 2 :lol: ) dlatego chce coś tańczego ori z Bosha kosztuje 350zł jeszcze X2 to jednak troche wyjdzie prosze o jakieś opinie na temat pokazanych przezemnie sond SSSONDAAA
Teraz moje pytanie czy taka sąda będzie sie nadawała do mojego samochodu (wiem że potrzebuje 2 :lol: ) dlatego chce coś tańczego ori z Bosha kosztuje 350zł jeszcze X2 to jednak troche wyjdzie prosze o jakieś opinie na temat pokazanych przezemnie sond SSSONDAAA
Ostatnio zmieniony 17 cze 2008, 20:22 przez boskijacek447, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
POprawiłęm teraz link żeby był bardziej widoczny trzeba kliknąć w wyraz SSSONDAAA na końcu mojego postu (na początku faktycznei mogło być mało zauważalne)
Wiem ze było juz kilka tematów o sondach ale kazdy pisze w nich co sie dzieje nie tak z silnikiem, albo ze jednak głowice okazały sie do remontu, ja prosze o opinie czy sonda którą znalazłem bedzie sie nadawać do mojej B-czwóreczki :roll:
Wiem ze było juz kilka tematów o sondach ale kazdy pisze w nich co sie dzieje nie tak z silnikiem, albo ze jednak głowice okazały sie do remontu, ja prosze o opinie czy sonda którą znalazłem bedzie sie nadawać do mojej B-czwóreczki :roll:
boskijacek447 nie kupuj zamienników (nie wspominam już o tym co pokazałeś w linku)
Zainwestuj w porządne sondy (chociaż z tego co czytałem to niby bosch strasznie się popsuł jeśli chodzi o sondy :roll: osobiście zastanawiam się nad NGK) Mnie też czeka operacja wymiany sond...
Napisz jak sprawdzałeś swoje sondy - po podpięciu pod VAGa napięcie jakie mi pokazywał komputer to 0,5V i mechanik powiedział że jest ok :roll: A z tego co wiem to napięcie cały czas ma się zmieniać... Napisz mi jeszcze jak z pracą silnika na wolnych obrotach z padniętymi sondami... chodzi równiutko? nie ma żadnych innych problemów oprócz większego spalania :?:
Zainwestuj w porządne sondy (chociaż z tego co czytałem to niby bosch strasznie się popsuł jeśli chodzi o sondy :roll: osobiście zastanawiam się nad NGK) Mnie też czeka operacja wymiany sond...
Napisz jak sprawdzałeś swoje sondy - po podpięciu pod VAGa napięcie jakie mi pokazywał komputer to 0,5V i mechanik powiedział że jest ok :roll: A z tego co wiem to napięcie cały czas ma się zmieniać... Napisz mi jeszcze jak z pracą silnika na wolnych obrotach z padniętymi sondami... chodzi równiutko? nie ma żadnych innych problemów oprócz większego spalania :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
praca na wolnych obrotach nie jest zbyt równa ale tragedii też nie ma gorzej jest już przy kręceniu powyzej 2tys wtedy zaczynaja sie małe szarpania poza tym samochód wydaje sie jakby miał z 90koni zamiast moich teoretycznych 150 (dosć mułowaty)
Wiem ze wszystkie części najlepsze są ori ale dwie sondy po 350zł to spory wydatek, jakiej firmy mozńą jeszcze szukać zeby była w miare tania i sie nadawała??
Wiem ze wszystkie części najlepsze są ori ale dwie sondy po 350zł to spory wydatek, jakiej firmy mozńą jeszcze szukać zeby była w miare tania i sie nadawała??
Jak kupowac to tylko jakies markowe i iodradzam takie No Name ( uniwersalne) moze byc NGK,BOSCH,DELPHI. Ponczo na Vagu powinny sie zmieniać wartości podawane przez sondy jeżeli stoi na jednaj wartości to nie działa. Doraźnym sposobem jest odłączenie sond wtedy ECU dobiera sobie wartość zastepcza odpowiadajacą mieszance lekko bogatej i póki co mozna jeździc. Moge załatwic sonde NGK w bardzo dobrej cenie jak cos to piszcie na PW
WOJTEK26 - to było urządzenie Boscha jak dobrze pamiętam (takie małe w kolorowej obudowie z wyświetlaczem i możliwością wydruku) nie był to typowy laptop ze złączem. Na wyświetlaczu widniał parametr sondy na poziomie 0,5V i nic sie nie zmieniało czy to na wolnych czy na np. 4 tyś obrotów. Mechanik zajrzał do jakiegoś magicznego programu w laptopie i powiedział że jest ok i powiedział "sonda pracuje dobrze ma stałe napięcie 0,5V jeśli mieszanka będzie za uboga to napięcie wzrośnie a jeśli zbyt bogata to spadnie... teraz jest 0,5V więc idealnie" A z tego co wiem to napięcie ma zmieniać się średnio 2 razy na sek... :roll:
Moje pytania do Ciebie Wojtku:
czy sonda pracuje od razu po odpaleniu zimnego silnika?
czy sonda ma wpływ na prace silnika na wolnych obrotach? tzn czy może powodować nie równą prace silnika tzn wypadnie zapłonów :?:
Na dniach odłączę sondy i zobaczymy jak będzie się zachowywał silnik...
Pozdrawiam
Moje pytania do Ciebie Wojtku:
czy sonda pracuje od razu po odpaleniu zimnego silnika?
czy sonda ma wpływ na prace silnika na wolnych obrotach? tzn czy może powodować nie równą prace silnika tzn wypadnie zapłonów :?:
Na dniach odłączę sondy i zobaczymy jak będzie się zachowywał silnik...
Pozdrawiam
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
ponczo, co prawda pytania do Wojtka ale pozwolę sobie go wyręczyć (mam nadzieję, że się nie pogniewa ).
1. Po odpaleniu zimnego silnika sonda musi się rozgrzać. W zależności od typu i umiejscowienia sondy (z grzałką czy bez) trwa to od 0,5 do 2-3 minut.
2. Jeśli jest już rozgrzana i ECU czyta dane z sondy to tak. Zwłaszcza jak sonda jest "zamulona" tzn. pracuje ale ze sporym opóźnieniem.
3. Coś ten Twój mechanik niedouczony. Napięcie na sondzie przy ubogiej mieszance jest poniżej 0,5V a przy bogatej powyżej 0,5V. Natomiast Twoje informacje co do zmiany napięcia są jak najbardziej prawidłowe. Przy w pełni sprawnym układzie benzynowym i sondzie, jej wskazania powinny się zmieniać w granicach 0,1-0,8V z częstotliwością ok. 2 Hz przy biegu jałowym.
1. Po odpaleniu zimnego silnika sonda musi się rozgrzać. W zależności od typu i umiejscowienia sondy (z grzałką czy bez) trwa to od 0,5 do 2-3 minut.
2. Jeśli jest już rozgrzana i ECU czyta dane z sondy to tak. Zwłaszcza jak sonda jest "zamulona" tzn. pracuje ale ze sporym opóźnieniem.
3. Coś ten Twój mechanik niedouczony. Napięcie na sondzie przy ubogiej mieszance jest poniżej 0,5V a przy bogatej powyżej 0,5V. Natomiast Twoje informacje co do zmiany napięcia są jak najbardziej prawidłowe. Przy w pełni sprawnym układzie benzynowym i sondzie, jej wskazania powinny się zmieniać w granicach 0,1-0,8V z częstotliwością ok. 2 Hz przy biegu jałowym.