W blokach pomiarowych grupa 001 blok 2 tam jest podciśnienie. Jeszcze kiedy sprawdzę jakie jest u mnie przy jeździe 90km/h ma piątym biegu podciśnienie i czas wtrysku (tylko czas to już sofcie od gazu trzeba podejrzeć).supramaster pisze:Jak tym vagiem to zbadać gdzie szukać? :cry:
[ABC] Spalanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 21 paź 2011, 14:16
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie jest jakoś 4,2-4,7 ale to też sterownik gazu często czyta ten czas po swojemu bo w autach w których na vagu można go podejrzeć nie pokrywa się z tym wyświetlanym w sofcie od gazu.
sebco, a jakie masz podciśnienie na jałowym (z softu LPG albo z vaga)? U mnie 0,45-0,50 ale powinno być coś około 0,32-0,35.
sebco, a jakie masz podciśnienie na jałowym (z softu LPG albo z vaga)? U mnie 0,45-0,50 ale powinno być coś około 0,32-0,35.
Ja ostatni zakończyłem wojne z moim abc bo palił jak smok ok 28-30l LPG a jeździć sie nie dało szarpał mulił , wymieniłem 2 komplety cewek bo świecą w ciemności i nic .A przyczyna moich problemów były "rewelacyjne " listwy wtryskowe Valtec to jest totalny szmelc który zabije każdy silnik jeżeli takowe posiadasz to zacznij od ich wymiany , polecam REG FAST firmy OMVL ja zamontowałem uzywane z przebiegiem ok 70kkm i silnik ożył nie ma różnicy czy na gazie czy na Pb czasy wtrysku sa na poziomie 3,9 na pb i 4,1 na LPG mnoznik prawie równy 1 a na poprzednich czasy na LPG dochodziły do 7,5ms . Co najzabawniejsze to na benzynie tez chodził syfiasto a to dlatego ze łapał syf (błedy) pracujac na gazie .
Teraz pali tak jak powiniem 14l LPG w mieście i 10,5-11l w trasie
Teraz pali tak jak powiniem 14l LPG w mieście i 10,5-11l w trasie
Mój aah w b4q z 91-go roku na instalacji IV generacji też włg mnie spala dużo-trasa 14l. a odcinki po ok. 15km do pracy od 15,5-17,5 Lpg odliczając kilometry przejechane podczas rozgrzewania na benzynie. A benzyny tylko raz zmierzyłem w trasie z Niemiec w szybkościach od 70-170km/h i nie przekroczył 10l na sto, ale to było dawno.
Styl jazdy na lpg to 20% butowania, 80% delikatnej jazdy, więc jak bym się postarał i zaczął nią orać asfald to też przekroczy 20l lpg.
Moja instalacja sklada się z czerwonych valteków, staga 300-6 pus, i reduktora arctica do 220KM (realnie chyba do 150KM)-co by w tym wymienić żeby było lepiej?
Zauważyłem że większe spalanie powoduje rozgrzewanie silnika, wielkiego obiegu wody. Auto dobrze pracuje na Pb i na Lpg, tylko to spalanie też bym chciał obniżyć, Raz 16 raz 17l bez butowania to dużo gazu.
Gazownicy powiedzieli mi że mam niedogrzany silnik, tak im pokazuje czójnik wody z reduktora i to jest powodem, wymieniłem termostat i to samo.
Temp. wody na zegarze z deski to od 75-83stopni. Ok 84stopni włącza sie wentylator.
A temp. wody odczytana na climatroniku osiąga po paru kilometrach 90 stopni i stoi.
A tak z ciekawości jakie powinny być czasy wtrysków na benzynie i na lpg? żeby było git.
Styl jazdy na lpg to 20% butowania, 80% delikatnej jazdy, więc jak bym się postarał i zaczął nią orać asfald to też przekroczy 20l lpg.
Moja instalacja sklada się z czerwonych valteków, staga 300-6 pus, i reduktora arctica do 220KM (realnie chyba do 150KM)-co by w tym wymienić żeby było lepiej?
Zauważyłem że większe spalanie powoduje rozgrzewanie silnika, wielkiego obiegu wody. Auto dobrze pracuje na Pb i na Lpg, tylko to spalanie też bym chciał obniżyć, Raz 16 raz 17l bez butowania to dużo gazu.
Gazownicy powiedzieli mi że mam niedogrzany silnik, tak im pokazuje czójnik wody z reduktora i to jest powodem, wymieniłem termostat i to samo.
Temp. wody na zegarze z deski to od 75-83stopni. Ok 84stopni włącza sie wentylator.
A temp. wody odczytana na climatroniku osiąga po paru kilometrach 90 stopni i stoi.
A tak z ciekawości jakie powinny być czasy wtrysków na benzynie i na lpg? żeby było git.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 21 paź 2011, 14:16
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Kiedy miałeś montowaną instalację, czy ma najechane kilometrów?Jaress pisze:Mój aah w b4q z 91-go roku na instalacji IV generacji też włg mnie spala dużo-trasa 14l. a odcinki po ok. 15km do pracy od 15,5-17,5 Lpg odliczając kilometry przejechane podczas rozgrzewania na benzynie. A benzyny tylko raz zmierzyłem w trasie z Niemiec w szybkościach od 70-170km/h i nie przekroczył 10l na sto, ale to było dawno.
Styl jazdy na lpg to 20% butowania, 80% delikatnej jazdy, więc jak bym się postarał i zaczął nią orać asfald to też przekroczy 20l lpg.
Moja instalacja sklada się z czerwonych valteków, staga 300-6 pus, i reduktora arctica do 220KM (realnie chyba do 150KM)-co by w tym wymienić żeby było lepiej?
Zauważyłem że większe spalanie powoduje rozgrzewanie silnika, wielkiego obiegu wody. Auto dobrze pracuje na Pb i na Lpg, tylko to spalanie też bym chciał obniżyć, Raz 16 raz 17l bez butowania to dużo gazu.
Gazownicy powiedzieli mi że mam niedogrzany silnik, tak im pokazuje czójnik wody z reduktora i to jest powodem, wymieniłem termostat i to samo.
Temp. wody na zegarze z deski to od 75-83stopni. Ok 84stopni włącza sie wentylator.
A temp. wody odczytana na climatroniku osiąga po paru kilometrach 90 stopni i stoi.
A tak z ciekawości jakie powinny być czasy wtrysków na benzynie i na lpg? żeby było git.
bo jeśli jest zjeżdżona to możliwe, ale jak nie jest stara to może być kilka powodów.
Możesz mieć padnięty czujnik temperatury w reduktorze, możesz mieć źle podpięte sondy, jak również niesprawny mapsensor.
Gazownicy w 99% próbują się pozbyć problemu małym nakładem pracy, więc nie ufaj im do końca, oni często sami nie wiedzą i kombinują.
Masz program i kabel do instalacji?
Jeśli tak to postaram się pomóc.
najlepiej by było abys miał również VAGa. <mikolaj>
[ Dodano: 2012-01-04, 13:29 ]
robią 3cyl i 4cylmaly81 pisze:oni robią listwy 3cyl.? czy tylko 4 cyl.maniek887 pisze:polecam REG FAST firmy
sam mam takie i jest ok.
Instalacje mam założoną w sierpniu 2009roku i ma przelatane 22tyś km, miesiąc temu byłem regulawać u znajomych gazowników i z instalacją jest wszytko ok (dobrze ustawiona i.t.p.)
Programu i kabla niestety nie mam ale z chęcią bym nabył.
Sonde miałem padniętą -grzałkę, wymieniłem spalanie delikatnie spadło, ale może są źle podpięte,lub podpięta jedna.
Może jest jakiś zaufany ogarnięty klubowicz znajacy się na V-kach na śląsku< Rybnik,Racibórz i okolice.
Programu i kabla niestety nie mam ale z chęcią bym nabył.
Sonde miałem padniętą -grzałkę, wymieniłem spalanie delikatnie spadło, ale może są źle podpięte,lub podpięta jedna.
Może jest jakiś zaufany ogarnięty klubowicz znajacy się na V-kach na śląsku< Rybnik,Racibórz i okolice.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 21 paź 2011, 14:16
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Wybacz kolego ale niestety nie mogę się z tobą zgodzić ponieważ emulacja sond lambda wymagana jest do prawidłowej pracy na gazie i do utrzymania mapy benzynowej w stanie nadającym się do użytku, inaczej wszystko się rozjeżdża i nadaje do resetu po każdych 100kmaldi pisze:Przy sekwencji sonda nie musi być podpięta. W najnowszym sofcie do staga jest jedynie potrzebna gdy korzysta się z ISA2 bo dorzucili próg załączania auto adaptacji poniżej wpisanego napięcia sondy lambda.
Ja mam sekwencje założoną u tzw. "znajomych" i jak były źle podłączone sondy to ABC paliło 18-19 (po mieście) przy delikatnym traktowaniu, jak je odłączyłem to nic się nie zmieniło, a jak je prawidłowo przyłączyłem to auto pali 13-15 (po mieście), zależy od korków i ilości butowania <lol>
Jeśli masz jakieś wątpliwości to wszystko jest do sprawdzenia, posiadam schematy instalacji sekwencyjnych w których jest wyraźnie napisane żeby mostkować sondy przez instalację. <pomysl>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja też się nie mogę z tobą zgodzić, przy sekwencyjnym (IV generacja) gazie nie emuluje się sondy bo jest potrzebny jej prawdziwy sygnał docierający do ECU benzyny, który to na jego podstawie z pomocą sterownika LPG dawkuje gaz. Dlatego jest tylko jeden kabel do pobierania sygnału w celu diagnostycznego a nie dwa oby móc odciąć sterownik silnika od sondy. Ideą działania gazu IV generacji jest to komputer silnika steruje dawką gazu po odpowiedniej obróbce sygnału z wtryskiwaczy benzyny w sterowniku gazu.
Nie wiem jak przy sekwencyjnym gazie można źle podłączyć się do sondy jednym kablem ze sterownika gazu, chyba można się pomylić i podłączyć pod grzałkę albo masę.
https://forum.ac-sa.eu/viewtopic.php?f=7&t=3455
http://lpg-forum.pl/pytanie-o-sonde-t15983.html
http://lpg-forum.pl/jak-sprawdzic-czy-s ... 11912.html
Na LPG forum niektórzy twierdzą że nie należy jej podłączać bo sterownik zafałszowuje odczyt i lepiej mieć podgląd na VAGu.
Nie wiem jak przy sekwencyjnym gazie można źle podłączyć się do sondy jednym kablem ze sterownika gazu, chyba można się pomylić i podłączyć pod grzałkę albo masę.
Pewnie podłączenie jest potrzebne do kalibracji i sprawdzenia czy nie jest ubogo na WOT. Chyba że to jakaś stara albo egzotyczna instalacja i do czegoś naprawdę jest wykorzystywany ten sygnał. Np. w sofcie do instalacji zavoli i jest nawet opcja ustawienia sonda niepodłączona/przed katalizatorem/za katalizatorem więc może tutaj jest do czegoś wykorzystywane że jest taki podziała bo jak już wykorzystuje to musi wiedzieć która sonda jest przed katalizatorem.supramaster pisze:Jeśli masz jakieś wątpliwości to wszystko jest do sprawdzenia, posiadam schematy instalacji sekwencyjnych w których jest wyraźnie napisane żeby mostkować sondy przez instalację. <pomysl>
https://forum.ac-sa.eu/viewtopic.php?f=7&t=3455
http://lpg-forum.pl/pytanie-o-sonde-t15983.html
http://lpg-forum.pl/jak-sprawdzic-czy-s ... 11912.html
Na LPG forum niektórzy twierdzą że nie należy jej podłączać bo sterownik zafałszowuje odczyt i lepiej mieć podgląd na VAGu.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2012, 18:38 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 21 paź 2011, 14:16
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Gazownicy często ich nie połączają bo wtedy dużo łatwiej ustawić żeby ładnie chodził, tylko pala auta jak smoki potem.
A jak się któregoś odwiedzi i powie mu o spalaniu to oni gadają, że gazu to on musi więcej spalić.
[ Dodano: 2012-01-04, 20:47 ]
[ Dodano: 2012-01-04, 20:52 ]
dodaję schemacik.
[ Dodano: 2012-01-04, 21:07 ]
przepraszam dodam jutro, bo mi nie wchodzi.
A jak się któregoś odwiedzi i powie mu o spalaniu to oni gadają, że gazu to on musi więcej spalić.
[ Dodano: 2012-01-04, 20:47 ]
Drogi kolego, powiem Ci tylko że do sondy są 2 kabelki, ale zazwyczaj gazownicy podłączają tylko jeden z powodów o których już napisałem wyżej.aldi pisze:Ja też się nie mogę z tobą zgodzić, przy sekwencyjnym (IV generacja) gazie nie emuluje się sondy bo jest potrzebny jej prawdziwy sygnał docierający do ECU benzyny, który to na jego podstawie z pomocą sterownika LPG dawkuje gaz. Dlatego jest tylko jeden kabel do pobierania sygnału w celu diagnostycznego a nie dwa oby móc odciąć sterownik silnika od sondy. Ideą działania gazu IV generacji jest to komputer silnika steruje dawką gazu po odpowiedniej obróbce sygnału z wtryskiwaczy benzyny w sterowniku gazu.
Nie wiem jak przy sekwencyjnym gazie można źle podłączyć się do sondy jednym kablem ze sterownika gazu, chyba można się pomylić i podłączyć pod grzałkę albo masę.
Pewnie podłączenie jest potrzebne do kalibracji i sprawdzenia czy nie jest ubogo na WOT. Chyba że to jakaś stara albo egzotyczna instalacja i do czegoś naprawdę jest wykorzystywany ten sygnał. Np. w sofcie do instalacji zavoli i jest nawet opcja ustawienia sonda niepodłączona/przed katalizatorem/za katalizatorem więc może tutaj jest do czegoś wykorzystywane że jest taki podziała bo jak już wykorzystuje to musi wiedzieć która sonda jest przed katalizatorem.supramaster pisze:Jeśli masz jakieś wątpliwości to wszystko jest do sprawdzenia, posiadam schematy instalacji sekwencyjnych w których jest wyraźnie napisane żeby mostkować sondy przez instalację. <pomysl>
https://forum.ac-sa.eu/viewtopic.php?f=7&t=3455
http://lpg-forum.pl/pytanie-o-sonde-t15983.html
http://lpg-forum.pl/jak-sprawdzic-czy-s ... 11912.html
Na LPG forum niektórzy twierdzą że nie należy jej podłączać bo sterownik zafałszowuje odczyt i lepiej mieć podgląd na VAGu.
[ Dodano: 2012-01-04, 20:52 ]
dodaję schemacik.
[ Dodano: 2012-01-04, 21:07 ]
przepraszam dodam jutro, bo mi nie wchodzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze uściślijmy o jakim sterowniku mowa bo może są takie, które wskazania z sondy do czegoś wykorzystują. Ale w większości współczesnych podłączenie sondy jest opcją tutaj fragment instrukcji instalacji diego g3.supramaster pisze:Drogi kolego, powiem Ci tylko że do sondy są 2 kabelki, ale zazwyczaj gazownicy podłączają tylko jeden z powodów o których już napisałem wyżej.
Na przykład w sterowniku takim jak stag są dwa kable bo można podłączyć dwie sondy czy to na dwóch bankach lub dodatkowo sondę za katalizorem jeśli jest jeden bank. Zresztą w jednym z linków technik firmy AC pisał, że jest tylko do celów diagnostycznych. W stagu jedną sondę dwoma przewodami podłącza się jak jest sonda szerokopasmowa (ale to w niektórych autach od roku około 2000). Zresztą jak wyżej pisałem ideą gazu IV gen jest to że komputer benzynowy reaguje w sprzężeniu zwrotnym na sygnały sondy lambda a nie komputer gazowy.
Jak masz instalacje IV gen. to można w sofcie od gazu bo sterownik benzyny nie posiada takiego czujnika.Orientujecie się czy w AAH z 92r. też jest możliwość sczytania wartości podciśnienia w układzie dolotowym?
Odpowiednia regulacja instalacji sekwencyjnej ma zapobiegać rozjeżdżaniu się adaptacji a nie emulatory sond, które nie są wbudowywane w sterowniki od sekwencyjnego gazu. Ich podłączanie przy sekwencyjnym gazie to mega-drut :!: . Jak wyżej wspomniałem sondy podłącza się w celu regulacyjno-kontrolnym w instalacjach IV generacji.Wybacz kolego ale niestety nie mogę się z tobą zgodzić ponieważ emulacja sond lambda wymagana jest do prawidłowej pracy na gazie i do utrzymania mapy benzynowej w stanie nadającym się do użytku, inaczej wszystko się rozjeżdża i nadaje do resetu po każdych 100km
Ostatnio zmieniony 05 sty 2012, 14:31 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 3 razy.