Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Spalanie

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 05 sty 2012, 00:17

aldi pisze: Jak masz instalacje IV gen. to można w sofcie od gazu bo sterownik benzyny nie posiada takiego czujnika.
OK, dzięki

supramaster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 paź 2011, 14:16
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: supramaster » 05 sty 2012, 13:16

Odpowiednia regulacja instalacji sekwencyjnej ma zapobiegać rozjeżdżaniu się adaptacji a nie emulatory sond.[/quote]

Oczywiście że odpowiednia, regulacja zapobiegnie rozjeżdżaniu mapy benzyny, ale nici z oszczędnej jazdy, jedno będzie wykluczać drugie.
A to wszystko z bardzo prozaicznego powodu, przy pracy silnika benzynowego na mieszance gazowo powietrznej, skład spalin jest zupełnie inny niż podczas pracy na mieszance benzynowej, sondy lambda kalibrowane są do pracy tylko z benzyną.
Wniosek jest prosty, że sygnał z sondy trzeba odebrać , emulować i wysłać do sterownika wtryskiem benzyny, który odpowiednio zarządzi wtryskiem na podstawie czego regulujemy procentowo wtrysk gazu, czyli czas wtrysku.
Jeżeli sonda nie będzie emulowana to będzie podawała nieprawidłowe wartości względem obciążenia silnika i dawki będą zbyt bogate, emulacja ma służyć zubożaniu mieszanki, co potem można korygować programem do gazu.

Zasady są proste, walczyłem z tym problemem i znalazłem rozwiązanie.
<piwo> musimy skoczyć na piwo i się pospierać :-)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 05 sty 2012, 14:44

Ocenę czy podłączanie sond(y) jest potrzebne i wpływa na spalanie w sekwencyjnych instalacjach lpg pozostawiam czytającym.
supramaster pisze:A to wszystko z bardzo prozaicznego powodu, przy pracy silnika benzynowego na mieszance gazowo powietrznej, skład spalin jest zupełnie inny niż podczas pracy na mieszance benzynowej, sondy lambda kalibrowane są do pracy tylko z benzyną.
Sonda reaguje tylko na tlen w spalinach a bez różnicy jakim paliwem ten tlen się wypala. Sonda w przypadku LPG też pomoże utrzymać stechiometryczny stosunek powietrze-paliwo, najbardziej optymalny dla większości silników. Trzeba więcej LPG aby wypalić taką samą ilość powietrza bo jest mniej kaloryczne ale to konieczne aby nie było ubogo i nie wypalało zaworów.
To także moje zdanie, niech osoby które to czytają ocenią żeby się już nie rozpisywać <piwo>

brontokoparka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 sie 2013, 08:36
Lokalizacja: POSEN

Post autor: brontokoparka » 16 lis 2014, 17:41

Odkopuje.
Siemka.
Mam problem ze spalaniem albo to moja wyobraznia. mam sedana 2.6 4x4 i spalanie w miescie miedzy 15-16,8 L pb a na trasie rowne 10L. Czy to normalne? Dodam ze prawdopodobnie moge miec niesprawny termostat bo auto dostaje temp. roboczej w korku lub na postoju.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lis 2014, 18:01

brontokoparka, co prawda nie miałem nigdy ABC ale spalanie twojego auta w porównaniu z moim ABK wygląda całkiem dobrze i normalnie ;-) a poza tym gdzieś tu był temat o spalaniu gdzie podane były chyba wszystkie dostępne silniki.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 16 lis 2014, 19:17

PieterB pisze:brontokoparka, co prawda nie miałem nigdy ABC ale spalanie twojego auta w porównaniu z moim ABK wygląda całkiem dobrze i normalnie ;-) a poza tym gdzieś tu był temat o spalaniu gdzie podane były chyba wszystkie dostępne silniki.
Oj gdyby kolega pisal o spalaniu LPG to moznaby przyjac ze jest OK. Jesli chodzi o PB to jednak duzo. Moj AAH w 4x4 pali gazu w trasie 12 a miescie 17.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lis 2014, 19:49

IGSMan pisze:Jesli chodzi o PB to jednak duzo.
hmm no ja mówiłem o bp.
Mój ABK spalał jeżdżąc w miarę ekonomicznie w mieście ok 12(a w zimie to i 15 potrafił wciągnąć) przy krótkich odcinkach do 8-9 w trasie. Na szczęście teraz mam lpg :mrgreen:
Więc spalanie 2,6 czterołapa na takim poziomie mnie nie przeraża co prawda kolega nie napisał jakie odcinki robi, czy stara się jeździć dość spokojnie czy agresywnie a to jak wiadomo będzie miało duże znaczenie już nie wspomnę o stanie motoru.
Oczywiście mogę się mylić.
A już widziałem takich co to wsiada, zapala auto i noga w podłogę :-/ i potem płacze panie ile to pali...

a tu ten właśnie tamat https://audi80.pl/all-ile-pala-nasze ... 746,45.htm

brontokoparka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 sie 2013, 08:36
Lokalizacja: POSEN

Post autor: brontokoparka » 16 lis 2014, 20:32

Więc spalanie 2,6 czterołapa na takim poziomie mnie nie przeraża co prawda kolega nie napisał jakie odcinki robi, czy stara się jeździć dość spokojnie czy agresywnie a to jak wiadomo będzie miało duże znaczenie już nie wspomnę o stanie motoru.
Oczywiście mogę się mylić.
A już widziałem takich co to wsiada, zapala auto i noga w podłogę :-/ i potem płacze panie ile to pali...

Generalnie jezdze 9,4 km w jedna strone do pracy na to sklada sie odpalenie autka. Papierosek na zewnatrz zeby olej sie ladnie rozprowadzil, jazda mniej wiecej na dziadka czyli do 2-3 tys obr. no czasem przycisne ale bez przesady. Siwatla mam mniej mniej wiecej co 400 metrow po drodze do pracy.

p.s. pieterb zabije mnie za polskie znaki ;-)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 lis 2014, 00:31

Sprawdź na vagu czy jakimś testerem czy sondy działają.

brontokoparka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 sie 2013, 08:36
Lokalizacja: POSEN

Post autor: brontokoparka » 17 lis 2014, 18:33

KLIK

Czy powyzszym "urzadzeniem" sprawdze elektronike(sondy) dodatkowo jak doloze przejsciowke na OBD 1 ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lis 2014, 18:38

brontokoparka pisze:p.s. pieterb zabije mnie za polskie znaki
no nie dam rady bo za daleko ale strasznie mnie to wnerwia
brontokoparka pisze: KLIK

Czy powyzszym "urzadzeniem" sprawdze elektronike(sondy) dodatkowo jak doloze przejsciowke na OBD 1 ?
chyba nie

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 17 lis 2014, 18:41

Przy dziadkowym trybie jazdy moje ABC spala po mieście 9,5-11 litrów, a na dojazdy do pracy 27 km w jedną stronę wychodzi ok 7,5 benzyny. Jazda spokojna równomierna do 100 km na godzinę.
Oczywiście przy jeździe dynamicznej to wciągnie i 17 litrów.

brontokoparka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 sie 2013, 08:36
Lokalizacja: POSEN

Post autor: brontokoparka » 17 lis 2014, 21:19

brontokoparka pisze: KLIK

Czy powyzszym "urzadzeniem" sprawdze elektronike(sondy) dodatkowo jak doloze przejsciowke na OBD 1 ?
chyba nie[/quote]

Laptop plus kabel?.

Bo niezbardzo wiem jak sprawdzić sondy.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 lis 2014, 21:41

brontokoparka pisze: Bo niezbardzo wiem jak sprawdzić sondy.
Od biedy możesz sprawdzić zwykłym miernikiem na pomiarze napięcia. Co do kabla chyba jedynie laptop zostaje bo większość tanich skanerów nie łączy się z tak starymi samochodami. I dobrze jakbyś miał system 32bitowy na laptopie.

brontokoparka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 sie 2013, 08:36
Lokalizacja: POSEN

Post autor: brontokoparka » 19 lis 2014, 13:22

Dobrze... Chyba poprostu odrazu pojade na diagnostyke. Nie znam sie na elektryce i obwodach elektornicznych a juz raz prawie chate spalilem taki ze mnie elektryk ;-) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga