[B4 ABC Quattro] Stuki podczas jazdy
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
W zasadzie przeguby wewnętrzne częściej generują drgania a zewnętrzne stuki,ale od czasu do czasu trafia się nietypowa usterka.Sprawdz czy półosie napędowe nie mają bicia,może któraś ma.
Zrób jazde próbną,napisz czy po wciśnięciu sprzęgła/wyrzuceniu na luz dalej stuka.
Łożyska mcpersona ok?Dokręcone?
Chłodnica nie ma luzu na mocowaniach?
Zrób jazde próbną,napisz czy po wciśnięciu sprzęgła/wyrzuceniu na luz dalej stuka.
Łożyska mcpersona ok?Dokręcone?
Chłodnica nie ma luzu na mocowaniach?
Ta usterka jest czysto zwiazana z ukladem przeniesienia napedu. Jest to strona lewa, a ona swego czasu a konkretnie w lutym tego roku dostala tak konkretnie, po prostu rozbilem samochod. Wstawiana byla podluznica, a udezenie bylo tak mocne ze wykrzywilo amortyzator. Ale od czasu naprawienia samochodu zrobilem 17tys km, wiec nie sadze zeby to mialo az tak bezposredni wplyw na obecna sytuacje. Stuki nasilaja sie tzn wzrasta ich czestotliwosc wraz ze wzrostem predkosci, czy to rowna droga czy wyboista. Stuka mi nawet na S1 Bielsko->Cieszyn.
Dzis mi mechanik podsunal pomysl (tak jak Ty z reszta) ze moze to byc pol os, wykrzywila sie w niewielkim stopniu po tym dzwonie i dopiero teraz uszkodzila przegub, ale wewnetrzny. Bo zewnetrzny tak jak pisalem wyzej wymianialem jakies niecale 2 tyg temu. Patrzylem teraz za pol osiami mozna wyrwac za 80-160 pln na allegro. Tylko pytanie mam teraz czy podpasuje mi np polos z silnika ABC ale z A4? Nie jestem pewien ale ETKA podaje inny numer czesci niz w A80. Wiec mysle ze nie bedzie pasowal, ale lepiej sie upewnic
Dzis mi mechanik podsunal pomysl (tak jak Ty z reszta) ze moze to byc pol os, wykrzywila sie w niewielkim stopniu po tym dzwonie i dopiero teraz uszkodzila przegub, ale wewnetrzny. Bo zewnetrzny tak jak pisalem wyzej wymianialem jakies niecale 2 tyg temu. Patrzylem teraz za pol osiami mozna wyrwac za 80-160 pln na allegro. Tylko pytanie mam teraz czy podpasuje mi np polos z silnika ABC ale z A4? Nie jestem pewien ale ETKA podaje inny numer czesci niz w A80. Wiec mysle ze nie bedzie pasowal, ale lepiej sie upewnic
Łożyska nowe przy wyminie amorów i chłodnica dokręcona. Na luzie czasami też stuknie. Auto nie miało dzwona za mojej kadencji (przeszłość kolizyjną auta mniej więcej znam-dwa boczne otarcia na drzwiach, sprawdzałem jeszcze ją na geometrii u kolesi z Piastowskiej-m. in. robili geometrię młodemu Kościuszce - jest ok) i wcześniej nie było z tym problemów (nalatane około 38 tys od kwietnia 2008).luk_OP_Q89 pisze: Zrób jazde próbną,napisz czy po wciśnięciu sprzęgła/wyrzuceniu na luz dalej stuka.
Łożyska mcpersona ok?Dokręcone?
Chłodnica nie ma luzu na mocowaniach?
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Panowie zazwyczaj sprawdza się zasada:stuka na skręconych-przegub zewnętrzny,stuka na prostych(pozycja kół) -przegub wewnętrzny.Wewnętrzne potrafią wywoływać też drgania,rezonans w określonym zakresie prędkości.
Krzywą półoś można skontrolować na podnośniku rozpędzić kółeczka + kreda , ale to średnio pecyzyjna metoda.
Zawsze warto usterkę złożoną czy kłopotliwą sprawdzać na rolkach,rozpędzić koła i szukać czy to łożyska,czy co innego.A propo łożysk miałem auta które "wyły,szumiały" jak by padała skrzynia.Okazywało się że mimo braku luzu , oporu czy czegokolwiek na łożysku,na bierzni łożyska była rysa i stąd hałas.
flgmnft, w twoim przypadku myślę że prawdopodobnie trafiona półoś załatwiła przegub wewnętrzny.
[ Dodano: 2009-12-11, 09:47 ]
JPJ, Jeżeli usterka występuje po interwencji-czyli wymianie amorów to wszystko wskazuje na te okolice.Nie przeskakuje sprężyna?Czy sprężyna nie jest pęknięta?Czy stuki występują podczas manewrów,skręcania,czy może hamowania,czy przyspieszania,czy zmiany biegów.Odpowiedz sobie na te pytania,będziesz wiedział w którym momencie występuja dzwieki bedziesz miał podejrzane miejsce,bo w trakcie określonych manewrów na konkretne punkty/podzespoły działaja różne siły.Tak się wykorzytuje jazdę próbną ;-)Jeśli stuka tylko na dziurach może to być winą amorów.
Zaciągnij rękaw i jedynka potem wsteczny,poszrp autem.Posłuchaj pomyśl.
Krzywą półoś można skontrolować na podnośniku rozpędzić kółeczka + kreda , ale to średnio pecyzyjna metoda.
Zawsze warto usterkę złożoną czy kłopotliwą sprawdzać na rolkach,rozpędzić koła i szukać czy to łożyska,czy co innego.A propo łożysk miałem auta które "wyły,szumiały" jak by padała skrzynia.Okazywało się że mimo braku luzu , oporu czy czegokolwiek na łożysku,na bierzni łożyska była rysa i stąd hałas.
flgmnft, w twoim przypadku myślę że prawdopodobnie trafiona półoś załatwiła przegub wewnętrzny.
[ Dodano: 2009-12-11, 09:47 ]
JPJ, Jeżeli usterka występuje po interwencji-czyli wymianie amorów to wszystko wskazuje na te okolice.Nie przeskakuje sprężyna?Czy sprężyna nie jest pęknięta?Czy stuki występują podczas manewrów,skręcania,czy może hamowania,czy przyspieszania,czy zmiany biegów.Odpowiedz sobie na te pytania,będziesz wiedział w którym momencie występuja dzwieki bedziesz miał podejrzane miejsce,bo w trakcie określonych manewrów na konkretne punkty/podzespoły działaja różne siły.Tak się wykorzytuje jazdę próbną ;-)Jeśli stuka tylko na dziurach może to być winą amorów.
Zaciągnij rękaw i jedynka potem wsteczny,poszrp autem.Posłuchaj pomyśl.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2009, 11:36 przez luk_OP_Q89, łącznie zmieniany 1 raz.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
I czy któryś z kolegów wyeliminował problem, bo nikt nie pisze
A mam podobny problem. stuki przy dodawaniu gazu-niezależnie od prędkości.
Jak zdejmę nogę z gazu też tak jest.. wyrzucają na luz też...
pierwszy raz w czerwcu przez dwa dni i przestało teraz od tygodnia... i nie wiem gdzie szukać dalej.
PZDR
A mam podobny problem. stuki przy dodawaniu gazu-niezależnie od prędkości.
Jak zdejmę nogę z gazu też tak jest.. wyrzucają na luz też...
pierwszy raz w czerwcu przez dwa dni i przestało teraz od tygodnia... i nie wiem gdzie szukać dalej.
PZDR
witam dołączam się ponieważ tez miałem podobny problem z tym ze u mnie jeszcze były małe drgania na kierownicy a przyczyna były 4 gumy koszt nie cale 100 zł gumy znajdują się na mocowaniu lawy pod silnikiem do nadwozia
[ Dodano: 2009-12-22, 15:31 ]
http://moto.allegro.pl/item844824731_au ... lyska.html tu macie ta ławę i widać tam 4 gumy z tulejami
[ Dodano: 2009-12-22, 15:31 ]
http://moto.allegro.pl/item844824731_au ... lyska.html tu macie ta ławę i widać tam 4 gumy z tulejami
[ Dodano: 2009-12-22, 15:31 ]
http://moto.allegro.pl/item844824731_au ... lyska.html tu macie ta ławę i widać tam 4 gumy z tulejami
[ Dodano: 2009-12-22, 15:31 ]
http://moto.allegro.pl/item844824731_au ... lyska.html tu macie ta ławę i widać tam 4 gumy z tulejami
najlepiej to wyjąc ta kołyskę na zewnątrz mi to zajęło z 4 godziny trzeba odkręcić wahacze jeden kolektor od silnika chyba wszystko moze4 coś po minąłem ale raczej nie ciężko na pewno nie jest ja dałem rade bez kanału od razu zobacz tez poduszki od skrzyni tylko ja mam automat nie wiem jak jest w manualu
gdy przyspieszałem albo zmieniał się bieg to szarpało i było słychać stuki przy hamowaniu to samo i na koleinach nosiło mi cały przód możesz sprawdzić to przed rozkręceniem albo nawet wykręcić jedna śrubę i zobaczyć jak wygląda guma czy jest cala niema luzów ja tylko daje mój przypadek po wymianie wszystko zniknęło <ok>
[ Dodano: 2009-12-22, 16:19 ]
skręcić dasz rade jeśli masz choć trochę pojęcia o mechanice i garaż bo w tych warunkach przy śniegu i mrozie będzie trudno
[ Dodano: 2009-12-22, 16:19 ]
skręcić dasz rade jeśli masz choć trochę pojęcia o mechanice i garaż bo w tych warunkach przy śniegu i mrozie będzie trudno