Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC Quattro] Stuki podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników V6
rumun90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2010, 18:47
Lokalizacja: Zagórz

Post autor: rumun90 » 02 kwie 2010, 15:59

Witam. posiDAM AUDI B3 I TEZ MAM PROBLEM z tymi stukami. dokładnie to w lewym kole. szczególnie przy hamowaniu w przód i w tył. i skręcaniu w prawo i lewo. wymieniłem przegub zewnetrzny, wewnętrzny zdaje się dobry. czytałem wszystkie posty. wszystko sprawdziłem. jesli ktos będzie miał jeszcze jakies pomysły to prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 02 kwie 2010, 19:35

A może amorek już pada ?

rumun90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2010, 18:47
Lokalizacja: Zagórz

Post autor: rumun90 » 02 kwie 2010, 20:39

Panowie po napisaniu mojego postu jeszcze raz zajrzałem do auta i dokręciłem wszystkie wahacze na max choć były oczywiście dokrecone. okazało sie że jedna tuleja metalowo-gumowa na wahaczu jest wybita i ona robiła tyle hałasu nawet przy skręcaniu.jeszcze trochę jąścisnęlo wiec nie stuka, choć juz bedą do wymiany. proponuje sprawdzić włśnie tą cześć pozostałym którzy borykaja się z tym problemem. nadmienie ze amorki są dobre, spężyny całe, przeguby nowe, łozysko na mcpersonie nowe, jarzmo od hamulca się nie rusza... więc panowie wyżej pownini mieć tą samą usterke.. pozdrawiam

Awatar użytkownika
JPJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 232
Rejestracja: 12 kwie 2008, 11:24

Post autor: JPJ » 05 sie 2010, 21:39

Podbijam temat. Po dwóch miesiącach odpoczynku przepaliłem dzisiaj quattro po czym ponownie zabrałem się za stuki w prawej przedniej stronie zawieszenia. Dźwignąłem przód, zdjąłem koło i potraktowałem elementy zawieszenia duuuuużą brechą. Co się okazało, przy bardzo mocnym nacisku sworzeń wahacza przemieszczał się względnie góra, dół. Próbowałem go jeszcze bardziej ścisnąć, ale dalej lipa. Wyciągnąłem śrubę mocującą i wsadziłem brand new śrubę od BMW E12 (trochę grubszą). Jak ręką odjął !! Zero stuków, zero luzów. Jeździłem po nierównościach, ostrych zakrętach i nic.
Kilka miesięcy nerwów, wymiana przegubów (wewn/zewn), dwukrotne wyjmowanie mcpersa, litry wypitego nerwosolu, a tutaj tyle hałasu przez taką małą śrubę :mrgreen: ...
Ehhh :-)

Pozdrawiam <ok>

kolux007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 23 sty 2009, 00:36

Post autor: kolux007 » 14 lis 2010, 21:30

Odgrzeje kotleta :). Posiada audi jak w temacie. Mi puka z tyłu z lewej strony. Pukanie podobne jak na tych 2 filmach Youtube stronę wcześniej. Na razie przegubów nie wymieniałem. Co ciekawe zauważyłem, że właśnie z lewej strony z tyłu była wymieniana pół oś. Pukanie narasta przy przyspieszaniu lub hamowaniu silnikiem. Jak trzymam na trasie stałą prędkość tak aby nie było obciążeń to nie puka? O co tu może chodzić? Postaram się wrzucić nagranie audio.

[EDIT]

Odgłosy pukania:

http://w221.wrzuta.pl/audio/7I1dNIVaSrR ... on_here_11_

http://w221.wrzuta.pl/audio/8QgrpRtsZ4r ... ion_here_9_

http://w221.wrzuta.pl/audio/7Uu1bmuqXDF ... ion_here_5_

EDIT

Czy to może być powodem luzów podłużny między półosią a przegubem?


ROZWIĄZANIE:

Powodem pukania było łożysko. Posiadało ono znaczne luzy. Nawet duże 1 mm :D. Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
JPJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 232
Rejestracja: 12 kwie 2008, 11:24

Post autor: JPJ » 24 gru 2010, 12:34

Również odświeżę temat. Może komuś się to przydać.
Kilka dni temu problem bardzo mocnych stuków powrócił. Nie czekając dłużej auto zatargałem do quattro serwisu. Wraz z Artkiem i Emciorem wymieniliśmy tuleje, sworznie oraz końcówki drążków. Dalej coś stukało. Sprawdziliśmy sworznie czy przypadkiem nie "spacerują" sobie góra, dół-wszystko sztywne, wszystko mocno siedzi. Byłem na trzepakach-15 minut targania auta nic nie pokazało.

Dzisiaj wymieniłem końcówkę drążka reakcyjnego, który dodatkowo ma tuleje metalowe wchodzące w elementy gumowe (wcześniej jak kupowałem to tych tulejek nie było). Efekt taki, że wszystko ustało. Zero stuków, puków pomimo jazdy po dziurach, torowiskach, ciasnych zakrętach <ok>

P.S.
Dziękuję QS za cierpliwość

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 16 sty 2011, 13:13

kolux007, identyczne tylko o wiele głośniejsze stukanie pojawiło się u mnie w przednim prawym kole (zawieszeniu?) ale pojawia się jedynie podczas hamowania silnikiem zdejmowania nogi z gazu -częstotliwość dźwięku stukania jest zależna od prędkości jazdy- po dodaniu gazu czy przy przyśpieszaniu cicho 0 stuków .
Wizualnie nic nie widać (2 razy się wczoraj zatrzymywałem bo myślałem że zaraz się coś urwie) . Aha dodać mogę że podczas hamowania silnikiem (stukanie) i wciśnięciu lekko hamulca stuki ustają

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl