Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Tłumiki przelotowe zamiast katalizatorów?

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

[B4 2.8 AAH] Tłumiki przelotowe zamiast katalizatorów?

Post autor: fanatix » 29 sty 2018, 12:39

Muszę pomyśleć nad układem wydechowym. Na dzisiaj jeden kat jest całkowicie wypierdziany i pusty w środku. Wnioskuję to po widocznych spawach w dolnej części. Drugi niby nie ruszany, ale pewności nie ma co jest w środku, bo całość od kolektora do środkowych tłumików zespawana w jedną bryłę przez poprzedniego właściciela... zly_ Chcę to doprowadzić do ładu i wszystko ma być zgodnie z oryginałem skręcane na kryzach i podwieszone do budy jak niżej na schematach załącznika.
Nie ukrywam, że nowe pełne katalizatory to czapka "piniendzy" i poszukałem alternatywy tu i na równoległym forum. Ogólnie polecana jest opcja tłumików przelotowych, nie wiem czy mogę używać nazwy firmy, zaryzykuję - AWG. Mają trzy wersje takich przelotów o zbliżonych wymiarach do ori katów, tj. 60x400.
Pierwsza z łuskami w środku

Obrazek


Druga z jakąś gwiazdką

Obrazek


Trzeci bez szmerów bajerów

Obrazek


Który najlepiej się sprawdzi? Użytkuje ktoś z Was takie rozwiązanie? Co jest w środku takiego tłumika? Wata szklana?
1.6 SB 1,1 Bar & 1.8E DZ Coupe & 2.8 AAH

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 29 sty 2018, 22:02

Wszystko zależy co chcesz osiągnąć. Najmniej rezonansu będzie na dwóch pierwszych puszkach. Jeśli pozostałe tłumiki zostają to tak naprawdę każda z nich zda egzamin. O ile pierwsze dwie będą likwidować rezonans o tyle ostatnia będzie nieco głośniejsza ale to prawie nie wyczuwalnie.

Mocy nie stracisz. To nie układ ciśnieniowy aby katy miały podciśnieniowo działać.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 29 sty 2018, 22:49

Chcę, żeby było cicho tak jak jest teraz. Żadnych basów, świstów, dzwonienia. Pusty kat trochę dzwoni jakby w nim było nasypane pinezek. Może nie słychać tego aż tak, żeby to było uciążliwe, ale jednak taki efekt jest. Nie chciałbym, żeby tak było po wstawieniu tłumików. Reszta układu zostaje po staremu. Ściągnąłem kiedyś tłumik końcowy, zapaliłem i nic się nie zmieniło, ani głośność ani natężenie dźwięku, więc chyba środkowe najbardziej tłumią.
bloku masz jakieś doświadczenia z tymi przelotami? Na pierwszych dwóch nie będzie dławienia? Szczególnie w przypadku tego drugiego.
1.6 SB 1,1 Bar & 1.8E DZ Coupe & 2.8 AAH

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 29 sty 2018, 22:53

Nic bardziej nie dławi jak katalizator. Jeśli zastosujesz jeden ze wspomnianych dwóch to będą spełniać prawie tą samą rolę pod względem akustyki. Przetłoczenie w drugim przelocie ma wyciszyć. Coś tam shamuje ale nie na tyle abyś to odczuł.

Ja obecnie będę wkładał nr1. Tylko po to aby pozbyć się rezonansu bo jakiś mędrzec wywalił kata. No i ja wywalam środkowy ale szukam trochę brzemienia w tej pedalskiej V6tce :D
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

Post autor: Megster » 09 lut 2018, 21:29

Słuchajcie, a czy wydech w AAH rożni się w zależności od tego czy jest to avant, sedan, quattro lub ośka? U siebie mam taki problem, że przy odpaleniu mam odgłos, jakbym gdzieś miał dziurę. Jak już chodzi, to jest trochę głośniej, ale bez jakiejś przesady, natomiast już naprawdę sporo osób starało się znaleźć ewentualną nieszczelność i nie dało rady. Najchętniej bym zrobił cały wydech, ale tak by zostać przy zbliżonym dźwięku. Nie mam jednak kompletnie pomysłu jak i gdzie.
Golf VII Variant 1.4 TSI DSG
Audi 80 Avant 2.8 Quattro

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 09 lut 2018, 21:59

Najczęściej na łączeniach przy Vbandach puszcza choć tego nie widać.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

Post autor: Megster » 09 lut 2018, 22:07

A na tych rysunkach wyżej, to które miejsce?
Golf VII Variant 1.4 TSI DSG
Audi 80 Avant 2.8 Quattro

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 09 lut 2018, 22:10

Pierwszy obrazem pozycja nr3 - takie jakby opaski.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 lut 2018, 23:51

Megster pisze:Słuchajcie, a czy wydech w AAH rożni się w zależności od tego czy jest to avant, sedan, quattro lub ośka?
Przy Quattro wydech będzie trochę inny niż w aucie z przednim napędem.

Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

Post autor: Megster » 10 lut 2018, 09:17

bloku pisze:Pierwszy obrazem pozycja nr3 - takie jakby opaski.
Dzięki. Też na to patrzyliśmy, ale jeśli są tam jakieś nieszczelności, to minimalne. Wymienić jednak chyba nie zaszkodzi.
Golf VII Variant 1.4 TSI DSG
Audi 80 Avant 2.8 Quattro

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 10 lut 2018, 12:52

Megster pisze:Słuchajcie, a czy wydech w AAH rożni się w zależności od tego czy jest to avant, sedan, quattro lub ośka? U siebie mam taki problem, że przy odpaleniu mam odgłos, jakbym gdzieś miał dziurę. Jak już chodzi, to jest trochę głośniej, ale bez jakiejś przesady, natomiast już naprawdę sporo osób starało się znaleźć ewentualną nieszczelność i nie dało rady. Najchętniej bym zrobił cały wydech, ale tak by zostać przy zbliżonym dźwięku. Nie mam jednak kompletnie pomysłu jak i gdzie.
Jak silnik jest zimny to ma chyba opóźniony zapłon a przez to pracuje sporo głośniej. Jak mojego odpalam w chłodniejszy dzień to rechocze jak zły (nie mam katów i rezonuje), postoi chwilę i cichnie w pewnym momencie. Może to własnie ten efekt zauważasz też u siebie. No a druga sprawa to te połączenia - jak się wydech zagrzeje to może "puchną" i się "uszczelniają".

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lut 2018, 16:25

A od kiedy aah sie ustawia zapłon???

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 11 lut 2018, 12:19

Quattro vs ośka całkiem się różni, te same są tylko katy. Potem rury do środkowego są inne (może oprócz lewej pośredniej nr 3- nie mam pewności), sam środkowy inny niż w ośce i końcowy też. A ośka vs avant to inny tylko końcowy.
Najłatwiej zlokalizować nieszczelność z kanału. Najlepiej na zimnym silniku, żeby się przypadkiem nie poparzyć na początkowych partiach wydechu. Jedziesz ręką dookoła i jak gdzieś dmucha to na pewno poczujesz.
1.6 SB 1,1 Bar & 1.8E DZ Coupe & 2.8 AAH

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 11 lut 2018, 15:52

Jarewa pisze:A od kiedy aah sie ustawia zapłon???
Nie chodziło mi o ustawianie zapłonu, tylko o sterowanie zapłonem przez ECU (w zależności od paliwa 95 vs 98, temperatury czy obciążenia).

Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

Post autor: Megster » 11 lut 2018, 19:49

@fanatix jak byłem u mechaniora i auto wisiało na podnośniku, to stwierdził, że na jednym łączeniu jest delikatna nieszczelność. Zatykał i twierdził, że jest, ale ja jakoś nie słyszałem. To zaufany mechanior, więc raczej nie wkręcał.

btw macie jakąś metę na części do wydechu? Np. ww złączki?
Golf VII Variant 1.4 TSI DSG
Audi 80 Avant 2.8 Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga