[2.8 b4 AAH] Uszczelka pod głowicą a kompresja
[2.8 b4 AAH] Uszczelka pod głowicą a kompresja
Witam
Panowie, mierzyłem ostatnio kompresję na cylindrach i mam takie pytanie.
Z tyłu z głowic ucieka mi olej (spod uszczelki, nie dekla bo dekiel uszczelniłem) aż cieknie po skrzyni biegów aż katalizatory są zaoliwione, na 4 pierwszych cylindrach wyszło po 14,5 bara a w ostatnich 2 tam gdzie właśnie mam największy wyciek oleju wyszło mi po prawie 14 bar no tak z 13,8 bara i pytanie czy jest to spowodowane uszczelką pod głowicą? Płynu mi nie ubywa, olej nie dostaje się do płynu itd.
Możliwe jest też że przez uszkodzoną uszczelkę będzie dostawał się olej do komory spalania ?
Bo nawet dwie świece ostanie są zaolejone na gwincie, odma sucha.
Proszę o info bo nie wiem czy warto ściągać głowice.
Panowie, mierzyłem ostatnio kompresję na cylindrach i mam takie pytanie.
Z tyłu z głowic ucieka mi olej (spod uszczelki, nie dekla bo dekiel uszczelniłem) aż cieknie po skrzyni biegów aż katalizatory są zaoliwione, na 4 pierwszych cylindrach wyszło po 14,5 bara a w ostatnich 2 tam gdzie właśnie mam największy wyciek oleju wyszło mi po prawie 14 bar no tak z 13,8 bara i pytanie czy jest to spowodowane uszczelką pod głowicą? Płynu mi nie ubywa, olej nie dostaje się do płynu itd.
Możliwe jest też że przez uszkodzoną uszczelkę będzie dostawał się olej do komory spalania ?
Bo nawet dwie świece ostanie są zaolejone na gwincie, odma sucha.
Proszę o info bo nie wiem czy warto ściągać głowice.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2014, 19:19 przez viper370, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć Może się dostawać poprzez uszczelkę jak i uszczelniacze zaworowe lub nawet pierścienie cylindrów.Skoro masz 2 bary na dwóch ostatnich to uszczelki są przedmuchane innej nie widzę opcji choć różne cuda się zdarzają.Mnie wyciek pojawił się po zdjęciu kolektora https://audi80.pl/aah-naprawa-klap-k ... t76105.htm Lepiej je zmienić zanim nie porobią się wżery i z głowic zrobi się kołyska.Tak czy siak radziłbym splanować jeśli jest taka możliwość,zmienić uszczelniacze zaworowe i przynajmniej uszczelki wałków rozrządu.Pozdrawiam
W sumie to ja się pomyliłem ale dziś to chyba mam taki dzień.To nie jest źle.Ściągnij sobie książkę Sam naprawiam Audi A4 b5 najpierw i przeczytaj te tematy co Ci podesłałem.Ściągałeś kolektor ssący,co było robione? Mnie podobny wyciek pojawił się po jego zdjęciu.Tunele olejowe znajdują się blisko krawędzi głowic i przepuszczają hmm mnie się rozszczelnił.Ja do ciągłem o 90 stopni śruby na głowicach odczekałem dzień.Wyciek ustąpił a silnik jest suchy jak na razie.Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Panowie, ja rozumiem, ale leje mi się spod uszczelki i zastanawiam się czy ta kompresja może byś spowodowana właśnie tym i czy może się dostawać olej do komory spalania przez tą uszczelkę ?
Wcześniej zanim uszczelka zaczęła przepuszczać olej kompresja była równa na wszystkich cylindrach, około rok temu.
Wcześniej zanim uszczelka zaczęła przepuszczać olej kompresja była równa na wszystkich cylindrach, około rok temu.
Masz tylko dwa wyjścia.Zwalić głowice i nowe uszczelki.Albo zrobić jak ja skoro jesteś pewien że to z pod nich ulatuje olej.Dociągnąć głowice według zasad dokręcania/kolejności tylko o 90 stopni.Mogę się założyć że śruby te które trzymają zewnętrznie będą słabiej trzymać.Ja tak zrobiłem,później będziesz się martwił świecami i kompresją.Po tym rezaniu może ustąpi wyciek,świece będą suche i kompresja będzie git.Albo zrób pierwszą opcje,hmm miałem podobny dylemat i Cię rozumiem.Pozdrawiam
Może lepiej zwalić głowice i zrobić to dobrze poza tym wkurza mnie smród spalonego oleju z wydechu więc pewnie i uszczelniacze zaworowe skamieniałe
Ile Cię wyniosło zrobienie głowic i co dokładnie z nimi zrobiłeś ?
Co do dociągania to by nie był głupi pomysł bo zimno się robi a nie mam garażu i właściwie wszystko robię "pod chmurką" i gdyby było cieplej i dłużej widno to bym to zrobił bo instrukcje mam itd ale też zastanawiam się czy przy dokręcaniu śruby nie strzelą w końcu ma to swoje lata i prawdopodobnie oryginały siedzą na bloku
Ile Cię wyniosło zrobienie głowic i co dokładnie z nimi zrobiłeś ?
Co do dociągania to by nie był głupi pomysł bo zimno się robi a nie mam garażu i właściwie wszystko robię "pod chmurką" i gdyby było cieplej i dłużej widno to bym to zrobił bo instrukcje mam itd ale też zastanawiam się czy przy dokręcaniu śruby nie strzelą w końcu ma to swoje lata i prawdopodobnie oryginały siedzą na bloku
Właśnie,sam się zastanawiałem jak Ty.Dylematy,uszczelniacze, a może strzeli szpilka albo ktoś powie tak się nie robi itd.Prawda jest taka również że koszt ma duże znaczenie.Bo może od razu zmienić to i tamto.Dobrze że umiesz sam sobie coś zrobić jak ja.Może bym spróbował popuścić ssący kolektor zdjął osłony i spróbował dociągnąć według kolejności.To samo jest z ssącym 5 potem 10 i dwa razy 20 Nm według kolejności.Wszystko zależne co z tym autem masz zamiar zrobić w przyszłości.Mieć czy nie mieć.viper370 pisze: dokręcaniu śruby nie strzelą w końcu ma to swoje lata i prawdopodobnie oryginały siedzą na bloku
Jeśli mieć to ja postanowiłem że jeśli dalej by było coś nie tak śruby, uszczelki głowicy,uszczelniacze,osłon oraz wałków Elring,oraz splanowałbym obie głowice przy okazji dotarcie zaworów.Jedno jest pewne że do 10 000 tyś km dociągnął bym je tak jak wyżej pisałem.Bo jeśli niespodziankę zrobiło mi samo ściągnięcie kolektora to w przyszłości nie chciałbym mieć tak jak np Ty.Szkoda że nie masz dachu po tą robotę.Pozdrawiamviper370 pisze:Ile Cię wyniosło zrobienie głowic i co dokładnie z nimi zrobiłeś ?
A tak na marginesie spod dekla Ci nie cieknie tego między głowicami?
Pytałem czy ściągałeś kolektor.Żeby tę uszczelkę wymienić trzeba go zdemontować.Więc stało się Ci tak jak mnie.Rozszczelniły się uszczelki na głowicach choć jest to nieprawdopodobne.Niestety prawdziwe.Mając suchy silnik zrobił mi się nie mały wyciek właśnie z tyłu jak Tobie.Mnie akurat lało między i spływało na lewą stronę po skrzyni.Przejechałem tylko 25 km żeby sprawdzić czy klapy działają.Auto poszło w odstawkę. Wniknąłem w książkę i znalazłem to co pisałem więc po przemyśleniach dociągłem.Na razie wszystko wróciło do normy.Pytanie czy długo tak jeździsz? Pozdrawiam
Przynajmniej pół roku już tak jeżdżę, kolektor ściągałem z czystej ciekawości całkiem niedawno czyli dawno po wycieku.
Może dokręcenie głowic by nie było złym pomysłem bo ten silnik był wkładany w 2 lata temu i był zdejmowany kolektor dolotowy więc może głowice się ruszyły przy tym wszystkim ???
Bo przecież uchwyty są na głowicach do wkładania silnika.
A jakie miałeś śruby na głowicach bo ja mam te gwiazdki wypukłe i nie wiem jaki to rozmiar może być żeby kupić klucz.
Czy ten kolektor też trzeba dokręcić z odpowiednimi siłami ?
Sorka, ale już się pogubiłem i nie wiem o jaką uszczelkę Ci chodzi
"Pytałem czy ściągałeś kolektor.Żeby tę uszczelkę wymienić trzeba go zdemontować."
Do wymiany uszczelki pod deklem nie trzeba zdejmować kolektora.
Po wymianie uszczelki pod deklami jest suchusieńko.
Właśnie leje mi się z tyłu pod głowicami a z tego co widziałem to bardzo blisko są kanały olejowe końca głowicy.
Może dokręcenie głowic by nie było złym pomysłem bo ten silnik był wkładany w 2 lata temu i był zdejmowany kolektor dolotowy więc może głowice się ruszyły przy tym wszystkim ???
Bo przecież uchwyty są na głowicach do wkładania silnika.
A jakie miałeś śruby na głowicach bo ja mam te gwiazdki wypukłe i nie wiem jaki to rozmiar może być żeby kupić klucz.
Czy ten kolektor też trzeba dokręcić z odpowiednimi siłami ?
Sorka, ale już się pogubiłem i nie wiem o jaką uszczelkę Ci chodzi
"Pytałem czy ściągałeś kolektor.Żeby tę uszczelkę wymienić trzeba go zdemontować."
Do wymiany uszczelki pod deklem nie trzeba zdejmować kolektora.
Po wymianie uszczelki pod deklami jest suchusieńko.
Właśnie leje mi się z tyłu pod głowicami a z tego co widziałem to bardzo blisko są kanały olejowe końca głowicy.
To długo jeździsz oby nie za późno.Wszystko o tym silniku jest jest w książce Sam.... do A4 b5.W jakiej kolejności i z jakimi siłami.Zresztą pisałem o tym i u Ciebie. Ja mam te do wewnątrz,poszukaj na forum na pewno coś znajdziesz.Pewnie nie zrozumieliśmy się ale żeby wymienić spod dekla który też lubi przepuszczać trzeba zdjąć kolektor ssący.Pozdrawiam
Zdjęcie dekla:
Zdjęcie dekla:
Serio nie trzeba zdejmować ja to robiłem bez zdejmowania, nie wiem jak jest w 2.6 ale w 2.8 nie ma takiej potrzeby, gdzieś miałem nawet zdjęcia jak to robiłem, jak znajdę to wkleję, o ile znajdę...
[ Dodano: 2014-10-10, 13:16 ]
No niestety nie mam zdjęcia, gdzieś mi wcięło, ale specjalnie jak będę robił głowicę co najpierw zdejmę dekle żeby pokazać że można bez zdejmowania najpierw dolotu
[ Dodano: 2014-10-10, 13:16 ]
No niestety nie mam zdjęcia, gdzieś mi wcięło, ale specjalnie jak będę robił głowicę co najpierw zdejmę dekle żeby pokazać że można bez zdejmowania najpierw dolotu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów