[2.8 b4 AAH] Uszczelka pod głowicą a kompresja
Panowie, przepraszam, zwracam honor, źle was zrozumiałem, pewnie dlatego że ostatnio byłem chory i dziwnie informacje do mnie docierały
Tak, uszczelka dekla od skrzyni korbowej trzeba zdjąć kolektor dolotowy, ale nie to u mnie przecieka a jak przecieka to jest to pikuś w porównaniu do uszczelek pod głowicami...
[ Dodano: 2014-11-20, 17:04 ]
Witam ponownie
Zrobiłem operację dokręcenia głowic i mam wrażenie że odniosło to skutek, co prawda nie umyłem jeszcze silnika i nie byłem pod autem, ale czuję różnicę w jeździ, jakby mniej mułowaty się zrobił.
Przy wyższych obrotach nie kopci tak na niebiesko jak wcześniej, nie śmierdzi cały czas olejem
Natomiast zaobserwowałem coś innego, po zdjęciu pokryw z obu głowic zauważyłem że jedna głowica jest w środku prawie czarna, taka mocno brązowa a druga ma kolor wręcz złoty, podobno może to oznaczać że spaliny się przedostają przez uszczelniacze zaworowe do głowicy ???
Tak, uszczelka dekla od skrzyni korbowej trzeba zdjąć kolektor dolotowy, ale nie to u mnie przecieka a jak przecieka to jest to pikuś w porównaniu do uszczelek pod głowicami...
[ Dodano: 2014-11-20, 17:04 ]
Witam ponownie
Zrobiłem operację dokręcenia głowic i mam wrażenie że odniosło to skutek, co prawda nie umyłem jeszcze silnika i nie byłem pod autem, ale czuję różnicę w jeździ, jakby mniej mułowaty się zrobił.
Przy wyższych obrotach nie kopci tak na niebiesko jak wcześniej, nie śmierdzi cały czas olejem
Natomiast zaobserwowałem coś innego, po zdjęciu pokryw z obu głowic zauważyłem że jedna głowica jest w środku prawie czarna, taka mocno brązowa a druga ma kolor wręcz złoty, podobno może to oznaczać że spaliny się przedostają przez uszczelniacze zaworowe do głowicy ???
Długo to auto masz? Jesteś pewny uszczelek pod głowicą bo czas tu gra na nie korzyść Czyli masz wyciek ale nie wiadomo czy głowice czy np spod dekla.Jeśli ktoś robił to lub tamto na pewno nie dokręcił.Gdy go zdejmiesz to i tak trzeba to zrobić.Przy okazji można klapy sprawdzić skracania dolotu chyba że jesteś pewny że nie latają bo jeśli,to znowu trzeba będzie zdejmować kolektor zanim wpadnie śrubka.Ściągnij sobie"Sam naprawiam Audi A4" z torrentów bo o V6 jest dużo a oprócz tego kolejność przykręcania kolektora oraz Nm są bardzo ważne.Pozdrawiam
miesiac. auto stoi i sobie je ogarniam powoli.
[ Dodano: 2015-10-04, 14:48 ]
no wiec tak leci mi delikatnie olej przez uszczelki pod glowicami . widoac to nie sciagajac kolektora. pytanie czy dokrecenie glowic cos da np przesatnie sie pocic? i jeszcze jedno pytanie klapy skracania dolotu jakie objawy sa jesli powypadaly np?
[ Dodano: 2015-10-04, 14:48 ]
no wiec tak leci mi delikatnie olej przez uszczelki pod glowicami . widoac to nie sciagajac kolektora. pytanie czy dokrecenie glowic cos da np przesatnie sie pocic? i jeszcze jedno pytanie klapy skracania dolotu jakie objawy sa jesli powypadaly np?
Czyli nic o nim wiesz co kto gdzie grzebał. Ja miałem dość duży wyciek po regeneracji kolektora.Przestało lać po dokręceniu.U mnie hmm z początku delikatnie tak jakby dzwoniło/tyrkotało a później metaliczny dźwięk dochodzący z kolektora.Wtedy to jedna goniła a druga prawie spadła.Śrubka z niej latała po kolektorze lecz nie wpadła tam gdzie nie trzeba,nie równa praca silnika.Powiem tak lepiej obie rzeczy zrobić/sprawdzić niż później żałować.Zdjęcie kolektora= dokręcenie głowic.Jeśli tego nie zrobisz podejrzewam że będzie lało dużo więcej.Oczywiście kolektor musi być zdjęty żeby głowice dobrze siadły i tu znów wracamy,lepiej sprawdzić klapy.To taka rada jak ja bym to zrobił teraz na Twoim miejscu.Pozdrawiam
Najlepiej było by dać nową uszczelkę+cienko dobrego silikonu.To co piszesz mogą wywoływać różne usterki.Od podciśnienia,zacinający się siłownik skracania dolotu a nawet źle ustawiony rozrząd po głupotę typu zasyfiały filtr powietrza.Silnik fajny i prosty w obsłudze ale trzeba o niego dbać.Nie zapytałem ale czy masz ją w gazie?
nie ma gazu. najpierw musze skonczyc zawieszenie i hamlce potem silnik. zdejme kolektor i zobacze co sie dzieje pod spodem i wsrodku auto ma przejechane 150 tys wiec nie jest styrane. wszystkie przeglady i naprawy w audi byly robione
Genralnue dymi na bialo- niebiesko jak sie silnik nagrzeje.w oleju wody nie ma i w wodzie nie ma spalin itp. dopiero dymi jak osiagnie wysoka temperature. Co moze byc uszczelka?
Genralnue dymi na bialo- niebiesko jak sie silnik nagrzeje.w oleju wody nie ma i w wodzie nie ma spalin itp. dopiero dymi jak osiagnie wysoka temperature. Co moze byc uszczelka?
Ostatnio zmieniony 18 paź 2015, 18:33 przez qmulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Właśnie jeśli ktoś zdejmował kolektor który wcześniej nigdy nie był zdejmowany to głowice się rozprężają i rozszczelniają a ciśnienie oleju robi dalszą robotę.Jak wiadomo nowa uszczelka siada a kolektor jest takim fundamentem trzymającym obie w ryzach.Dlatego w książce zalecają dokręcenie po demontażu kolektora.Mam ten silnik rozebrany w drobny mak więc mogę Ci coś pstryknąć jeśli coś Cię interesuje.Pozdrawiam