Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Zanik mocy przy stałej prędkości

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

[B4 2.8 AAH] Zanik mocy przy stałej prędkości

Post autor: Jozeph32 » 15 maja 2017, 19:22

Witam panowie mam dziwny problem u siebie ponieważ jadąc ze stałą prędkością około 150/160 po przejechaniu odcinka około 10km zaczyna mi dusić silnik tak jak by wypadały zapłony i nie dostawał paliwa (bez różnicy LPG czy benzyna) ale po naciśnięciu sprzęgła zejściu silnika do obrotów jałowych wszystko powraca do normy można kolejne 10km przejechać normalnie i tak za każdym razem no i jeszcze jeden problem po przestawieniu łopatek w kolektorze dolotowym nie mogę naciskać gazu tak aby druga część przepustnicy się otwierała nie na maksa bo tak samo dusi mi silnik ale po naciśnięciu gazu do końca jedzie ogniem tylko jak lekko go ujmę od razu znowu zaczyna dusić silnik może ktoś coś pomoże żebym wiedział od czego zacząć

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 15 maja 2017, 19:52

Do sprawdzenia podciśnienie i gruszka od skracania dolotu (prawdopodobnie klinuje się ośka przekazująca przestawienie.

Co do zanikania mocy warto sprawdzić pompę paliwa oraz sam układ paliwowy czy gdzieś nie łapie powietrza (pęcherzyki w listwie paliwowej będą powodować przerywanie albo szarpnięcia).

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 15 maja 2017, 20:23

Podciśnienie ogarnięte wszystkie przewody nowe od razu o tym samym pomyślałem gruszka lekko pracuje i na postoju normalnie przestawia bez żadnych zacięć itp. układ paliwowy tutaj raczej nie szukał bym problemu bo to samo dzieje się też na lpg obstawiał bym raczej właśnie kolektor albo samą przepustnicę za tydzień mam długi weekend coś będę grzebał ale zastanawia mnie jeszcze czy problem może stwarzać akumulator ciśnienia bo chyba jest nie sprawny?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 maja 2017, 20:51

Jozeph32 pisze:czy problem może stwarzać akumulator ciśnienia bo chyba jest nie sprawny?
Prędzej problemy z podciśnienie to będzie wina zmęczonych przewodów podciśnieniowych, zaworu jednostronnego czy złego ich podpięcia.

Gaz masz zwykły czy sekwencyjny? Jeśli sekwencja to dobrze by było podejrzeć co się dzieje z czasami wtrysków gdy to nastąpi czy nawet obejrzeć pracę sond to by wyeliminowało problem z paliwem.

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 15 maja 2017, 21:11

Podciśnienie jest dobrze podłączone bo sprawdzałem przewody wszystkie nowe gaz sekwancja niestety pod kompa będę mógł podpiąć w wakacje teraz zbieram informacje żeby mieć punkt zaczepienia jak będę miał urlop to się wezmę dokładnie za wszystko bo jak na razie autko tłucze tylko kilometry od świąt 8 tysi ta przepustnica mnie jeszcze tylko zastanawia po po przestawieniu łopatek w kolektorze nie mogę trzymać gazu powyżej połowy bo go dusi ale przed przestawieniem łopatek mogę robić z gazem co chcę

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 16 maja 2017, 18:40

Czyli jak ręcznie przestawiles lopatki, to jest gorzej?
Jeżeli tak to szukaj nieszczelnego podciśnienia,
Uwalonej cewki elektrozaworu,
Braku napięcia z ECU itp.
Ogólnie niedziałającego skracania dolotu.

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 18 maja 2017, 10:04

Sprawa raczej wyjaśniona Gruszka normalnie pracuje ale po zdjęciu wężyka od podciśnienia auto przyśpiesza bez zmian dzisiaj jeszcze podłącze gruszke na krótko zobaczę czy gorzej będzie jechać dołem ale pewnie kolektor do zrzucenia. Tylko czy w środku mogło się coś rozlecieć? W starej kiedyś rozbierałem bo blaszki były luźne ale nie pamiętam już dokładnie budowy

Dodaje filmik obrazujący problem gaz wciśnięty na 3/4 i po chwili słychać jak wciskamy go do końca

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 maja 2017, 11:44

Jeszcze przypomniałem sobie na forum że byli właściciele AAH którym moc wróciła po zmianie stukowców.

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 25 cze 2017, 17:20

A czujnik położenia przepustnicy też może stwarzać takie problemy?

[ Dodano: 2017-06-25, 17:20 ]
Problem rozwiązany najprawdopodobniej przyczyną tego wszystkiego był nie dokręcony kolektor dolotowy i brak jednej śrubki przy nim oraz dysze od gazu które były zamontowane nie powiem jak zly_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl