Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] zastane AAH

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

[B4 2.8 AAH] zastane AAH

Post autor: paquito88 » 29 wrz 2016, 09:32

Witam serdecznie,
Nabyłem właśnie B4 AAH, które stało około roku.
Chcę je doprowadzić do fajnego stanu i nic przy tym za bardzo nie popsuć :) stąd moja obecność tutaj.

Czy ktoś z forumowiczów może podpowiedzieć jak podejść do silnika? "Gdzie go popieścić" podczas próby pierwszego odpalania by nie zaszkodzić?

Jestem nowicjuszem na forum i trochę zielony z mechaniki dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc.

Będę wdzięczny za wszelkie dobre rady.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 wrz 2016, 11:50

Rok to nie tak długo jeśli samochód nie stał w jakimś naprawę wilgotnym miejscu. Dobrze by było zalać zbiornik świeżym paliwem i wymienić olej.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 29 wrz 2016, 12:52

Auto stało na zewnątrz, niczym nie przykryte. Świeże paliwo to podstawa. Wymiana oleju też. A tutaj pojawia się kolejna sprawa, jaki olej????
Jedni mówią półsyntetyk, inni mówią syntetyk. Rzucić monetą czy ktoś podpowie co leje do swojego AAH?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 29 wrz 2016, 15:10

Olej... ja zawsze płukanka i full syntetyk 5w40. Od wielu lat i dalej tak będę robił. Półsyntetyk to półmineral dla mnie.
Nie pałuj na zimnym, delikatnie niech pochodzi do zagrzania na wolnych.
Pomagałem odpalić po postoju długim ABK. Człowiek z radości pogazował i panewkę szlag trafił...