Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] zbliżająca się usterka? błąd 514 i 515 intermed

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

[B4 2.6 ABC] zbliżająca się usterka? błąd 514 i 515 intermed

Post autor: TMEA » 19 sie 2016, 12:01

Witam
Od pewnego czasu VAG pokazuje mi coś takiego:
- Camshaft Position Sensor G40 no signal intermittent
- Crankshaft Position Sensor G4 no signal intermittent

Samochód chodzi normalnie tylko na niskich obrotach (jałowych) lekko telepie silnikiem. Dodatkowo ma fabryczny alarm który jak się go odepnie to wywala te same błędy. Więc co może być? padają te czujniki czy może pada mi centralny zamek? da się jakoś ominąć ten fabryczny alarm aby tych czujników nie rozłączało?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 19 sie 2016, 17:09

A odczyt robisz na odpalonym silniku czy na zgaszonym? Bo jak na zgaszonym to może takie błędy pokazywać. A usterka czujnika Halla będzie wywoływać tez ten drugi błąd, czujnika wału. Jak u mnie był uszkodzony czujnik Halla to odpalić mogłem tylko zimny silnik, po lekkim zagrzaniu już nie odpalał. I wywalało od razu ten drugi błąd.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 sie 2016, 19:39

Po odpaleniu można odłączyc halla (G40) i G4 a silnik będzie pracował dalej jakby nigdy nic.
I zgadzam się, gdy padnie hall to też często też pokaże g4 nawet jeśli jest dobry.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 22 sie 2016, 08:16

dziś rano odpaliłem bez problemu samochod, przejechalem z 10km i zgasilem. Po pół godzinie już nie zapalił i VAG wywalił błędy:
- Camshaft Position Sensor G40 no signal
- Crankshaft Position Sensor G4 no signal

czyli całkowity brak sygnału :/

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 sie 2016, 10:30

Sprawdź halla diodą LED albo miernikiem czy zmieniać się będzie napięcie 0-12V na środkowym pinie przy ręcznym pokręcaniu silnika na włączonym zapłonie.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 24 sie 2016, 07:46

oo dzieki za przypomnienie :) robiłem tak w golfie III i nawet mam specjalną diodkę zrobioną pod testowanie tego. Ale mi się wydaje że pompka centralnego mi może coś chrzanić bo kiedyś jak ją zalało to też nie moglem odpalić samochodu. Tylko ie wiem pod które piny jestpodpięty ten halotron. Mam fabryczny centralny zamek z alarmem więc pewnie w pompce to jest gdzieś rozłączane skoro odpiąłem pompkę i nie zapalił. Macie może rozpiskę pinow w tych wszystkich 3 wtyczkach? :)

[ Dodano: 2016-08-24, 07:46 ]
Nowy hall i wszystko chodzi. Stary był z 1995roku :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga