[b4 v6] Zimny silnik podczas ruszania zdusza na 2 sek.....
[b4 v6] Zimny silnik podczas ruszania zdusza na 2 sek.....
Ktoś opisywał ten problem na forum ale rozwiązania nie znalazłem jednoznacznego więc pisze jeszcze raz...
Problem polega na tym że na zimnym silniku po nocy najczęściej wsiadam do auta i jak ruszam to po przejechaniu kilkudziesięciu metrów silnik jak by dusi auto szarpnie ze 2 razy i potem jedzie dalej normalnie. Na początku podejrzewałem coś z ukł paliwowym ale przecież jak by był z tym problem to pokazywał by się częściej nie tylko raz przy ruszaniu na zimnym silniku. Teraz po rozejrzeniu sie na forum jestem skierowany bardziej na naprawę elektroniki. Co może być przyczyną takich problemów ?? Nie jestem chyba z tym problemem pierwszy...
aha i jeszcze przy okazji ustawiania gazu okazało się że jedna sonda lambda jest uwalona bo w ogóle nie pokazuje pomiarów ale to chyba nie jest z tym związane bo jak sonda działała to już ten problem był widoczny...
Problem polega na tym że na zimnym silniku po nocy najczęściej wsiadam do auta i jak ruszam to po przejechaniu kilkudziesięciu metrów silnik jak by dusi auto szarpnie ze 2 razy i potem jedzie dalej normalnie. Na początku podejrzewałem coś z ukł paliwowym ale przecież jak by był z tym problem to pokazywał by się częściej nie tylko raz przy ruszaniu na zimnym silniku. Teraz po rozejrzeniu sie na forum jestem skierowany bardziej na naprawę elektroniki. Co może być przyczyną takich problemów ?? Nie jestem chyba z tym problemem pierwszy...
aha i jeszcze przy okazji ustawiania gazu okazało się że jedna sonda lambda jest uwalona bo w ogóle nie pokazuje pomiarów ale to chyba nie jest z tym związane bo jak sonda działała to już ten problem był widoczny...
Na poczatku podlacz auto pod vaga i sprawdz bledy i odczyty z czujnikow . Swiece i kalbe kiedy wymieniales ? moze ktoras z cewek nie domaga . Posprawdzaj wszystkie polaczenia elektryczne na czujnikach zlaczkach itp. potraktuj je najlepiej jakims kontaktem .
[ Dodano: 2011-10-04, 10:13 ]
Co do sondy to odzialywuje ona na silnik dopiero po rozgrzaniu (dot. benzyny ) nie wiem jak przy gazie .
[ Dodano: 2011-10-04, 10:13 ]
Co do sondy to odzialywuje ona na silnik dopiero po rozgrzaniu (dot. benzyny ) nie wiem jak przy gazie .
kiedyś w ABC właśnie miałem bardzo podobny problem - na pb po dodaniu gazu zaczynał szarpać i się dusić, po jakimś czasie ustepowało. Objaw nasilał się bez żadnych reguł i zasad. Było lepiej a następnego dnia potrafiło sie pogorszyć... i tak w kółko. Wszystkie filtry miałem powymieniane, pompe paliwa, regulator napięcia, świece itp. Szarpanie cały czas wystepowało (z pewnymi przerwami). VAG żadnych błędów nie łapał. Warto dodać, że przy ujemnych temperaturach (zima) problem faktycznie nie funkcjonował, podobnie jak na LPG (odpalany w trybie awaryjnym). Przez 2 lata nikt nie był w stanie nic zdiagnozować , a że nie było to tak mocno uciążliwe to olałem sprawę, a potem sprzedałem samochód i problem sam sie rozwiązał
czesc problem ten dotyczy wiekszosci audic V6 12v , ja z tym nie walczylem bylo tak od dnia zakupu po 1,5 roku sam zalozylem sekwencje lpg i problem wystepuje do dnia dzisiejszego, tak jak kolega pisal o dziwo auto przygasa zazwyczaj w dodatnich temperaturach, zima problem (umnie) wcale nie wystepuje. Moje auto tej czykawki zawsze dostaje 100-200m od startu po nocy i trwa okolo 2-3 sekundy,wyjsciem z tej sytuacji o dziwo jest nie dodawanie gazu i najlepiej wrzucenie luzu. Czujnik temp cieczy dla ecu, hala, pompe , i filtry mialem wymieniane. Wszytsko diagnozowane osobiscie vagiem i miernikiem. Btw. Nawet dziewczyna sie do tego przyzwyczaila. Jedyne co podejrzewam to zmeczone kondensatory ecu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A mój ma odwrotnie, gdy jest zimny pracuje idealnie. A po rozgrzaniu gdy się jedzie na obrotach 1200-1800RPM równo albo lekko przyspiesza to szarpie czasem mocno czasem praktycznie wcale. Na I i II biegu przy tych obrotach i jednostajnej jeździe czasem robi takie kangury że trzeba mocniej trzymać się kierownicy
Gdy jest zimny też silnik cicho pracuje a po nagrzaniu odzywają się popychacze.
Na VAGu błędów, brak sondy pracują, choć muszę się przyjrzeć co pokarzą podczas szarpanie. Czujniki temperatury pokazują wartości w normie, TPS chyba tak samo.
Gdy jest zimny też silnik cicho pracuje a po nagrzaniu odzywają się popychacze.
Na VAGu błędów, brak sondy pracują, choć muszę się przyjrzeć co pokarzą podczas szarpanie. Czujniki temperatury pokazują wartości w normie, TPS chyba tak samo.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków