Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Podłączenie czujnika pedału sprzęgła...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

[B4 1.9 1Z] Podłączenie czujnika pedału sprzęgła...

Post autor: M4teusz » 16 cze 2016, 17:58

Mam mały problem z czujnikiem pedału sprzęgła a mianowicie, wciskam sprzęgło i na vagu żadnych zmian, pomyślałem może uszkodzony czujnik- sprawdzony i jednak sprawny. Gdzie dokładnie mają być wpięte oba przewody z czujnika? Zależy mi żeby to rozpracować bo gdy np. jadę na tempomacie i wcisnę sprzęgło co powinno skutkować wyłączeniem tempomatu obroty idą ostro w górę czyli komp nie widzi włączonego sprzęgła.
Pacjent to B4 94r 1Z po przekładce z Boscha na Pierburga komp 16 bit od kostrza.
Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI Pierburg + Wtryski 0.216 + 16 bit + wolna odma + kat out + EGR out

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 16 cze 2016, 20:33

Mogę się mylić, ale powinien to być 17 pin ECU

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 18 cze 2016, 11:43

Ok, czyli jeden przewód pod 17 pin a drugi? mysli_
Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI Pierburg + Wtryski 0.216 + 16 bit + wolna odma + kat out + EGR out

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 18 cze 2016, 18:14

do masy ;)

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 25 cze 2016, 14:00

piwoa80 poszedł punkcik okok

[ Dodano: 2016-06-25, 14:00 ]
Okazało się że czujnik do kompa jest wpięty poprawnie pod 17 pin natomiast drugi przewód czujnika niestety nie ma styku z masą ktoś się orientuje gdzie jest fabrycznie wpięta masa z tego ustrojstwa ? Nie chciałbym pruć wszystkiego po drodze :/
Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI Pierburg + Wtryski 0.216 + 16 bit + wolna odma + kat out + EGR out

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 25 cze 2016, 21:46

Oczko masowe masz po lewej stronie, tuż poniżej słupka A. Wsadzisz głowę pod kierownice to zobaczysz po lewej splot brązowych kabli - o to mi chodzi ;-) Przetnij kabel masowy i doprowadź w tamto miejsce, będzie na pewno szybciej niż szukanie drugiego kabla okok

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 cze 2016, 09:16

Nic tam nie pruj bezradny_ Żaróweczka z kabelkiem w zupełnosci wystarzcy do sprawdzenia . Ten czujnik w audi, nie jest podłaczony do masy !!!! ...jeden kabelek do tego czujnika ,to zasilanie plusem po zapłonie ,a drugi idzie do 17 pinu kompa .Na vagu widac jak działa ,pedały w spoczynku, nie ma zasialania plusem pinu 17 ,na vagu 000,wcisniete sprzegło idzie plus na pin 17 ty i mamu 100 ,wcisniety hamulec mamy 111 ...i tak to wyglada jak działa prawidłowo ...masa czyli minus na czujnikach ,to tylko w VW i jak ktoś ma kompa z VW to powinien mieć przerobione własnie na zasialnie czujników sprzęgła i hamulca "masą" ,przy kompach z AUDI nic tam nie trzeba przerabiać ...acha zasilanie tego czujnika idzie z bezpiecznika z nakladką ''motor" w skrzynce podszybia ...ten sam bezpiecznik zasila n108 ,n75 ,n18 , przepływomierz i przekazniki podgrzewacza płynu ...wiec jego przepalenie jest od zwykle od razu zauważalne ...silnik co prawda odpala ,ale od razu słychać że w czasie jazdy chodzi twardo,bo nie działa n108 , nie działa przepływomierz i n75 ,czyli auto muł ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 26 cze 2016, 12:06

I wszystko stało się jasne, miernik i idę poszperać w kabelkach. ;-) Podziękowania dla Muniora, za niezliczoną liczbę cennych porad piwoa80
Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI Pierburg + Wtryski 0.216 + 16 bit + wolna odma + kat out + EGR out

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 26 cze 2016, 18:01

Faktycznie, źle spojrzałem na schemat.

Przepraszam za wprowadzenie w błąd M4teusz piwoa80 Na szczęście pogotowie 1Z w roli MUNIOR-a zawsze na posterunku okok

Obrazek
Nr 185

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 26 cze 2016, 20:36

Wszystko sprawdzone i co najlepsze wszystko jest poprawnie podłączone, do Pinu 17 napięcie dochodzi i znika w zależności czy sprzęgło wciśnięte czy nie, niestety komp tego nie widzi w ogóle bezradny_ na vagu same zera czy pedał wciśnięty czy też nie. Reakcja na pedał hamulca w kompie jest...
Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI Pierburg + Wtryski 0.216 + 16 bit + wolna odma + kat out + EGR out

LukeThePear
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 29 lis 2020, 21:58
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 1.9 1Z] Podłączenie czujnika pedału sprzęgła...

Post autor: LukeThePear » 19 maja 2021, 11:17

Cześć,
Chciałbym odświeżyć temat i prosić Was o opis/zdjęcie/schemat podłączenia wszystkich trzech czujników, które można znaleźć przy dźwigniach sprzęgła i hamulca, czyli F, F36 i F47. Chodzi mi zarówno o kolory kabli jak i numery pinów do komputera (lub innych wtyczek).
Silnik to 1.9 TDI 1Z na Pierburgu z kompem 16 bit (BD) - czyli tak jak u kolegi M4teusza. Któryś z poprzednich właścicieli robił zmianę automata na manual i coś jest namieszane w instalacji. VAG mi wskazuje, że sprzęgło jest cały czas wciśnięte, a to niestety uniemożliwia mi uruchomienie tempomatu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga