Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI 1Z] Uszkodzony ABS

ODPOWIEDZ
denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

[B4 1,9 TDI 1Z] Uszkodzony ABS

Post autor: denis44 » 30 lip 2009, 22:42

Mam problem z ABSem. Początkowo po wjechaniu na jakąś dziurę włączała się kontrolka ABS a on sam przestawał działać, teraz nie działa praktycznie już od startu. VAG mówi coś takiego:
3 Faults Found:
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
35-10 - - - Intermittent
00285 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00290 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-00 - Please Register/Activate

Czyli jak rozumiem lewy czujnik z przodu zdycha, tak? One sę wkręcane, wciskane czy jak mocowane? Czy ktoś miał taki przypadek, czy możliwe że czujnik się zasyfił czy raczej się nastawiać na szukanie nowego?
Gdzie szukać jakiegoś złącza które mogło się poluzować?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 30 lip 2009, 23:55

Calkiem możliwe że jest jak piszesz-często się zdarza że po dużym zabrudzeniu czujnik nie czyta z koła ciężko go się wyjmuje i należy to delikatnie robić aby nie zepsuć <ok>


a reszta kodów to aktualizacje oprogramowania :mrgreen:

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 31 lip 2009, 00:04

Tak jak kolega shellah napisał- wyjmij czujnik i porządnie go wyczyść. Czujniki są wciskane i faktycznie ciężko się je wyjmuje. Później wciśnij go do końca a następnie wyciągnij 1mm (chyba poprawne ustawienie). Przy okazji możesz wyczyścić wszystkie czujniki :mrgreen:
Śpiesz się powoli... Zawsze zdążysz się spóźnić :)

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 31 lip 2009, 18:08

kolego wyczysc czujniki wszystkie szczotka druciana z brudu bo VAG czesto pokazuje ze uszkodzony jest czujnik kola a tak naprawde moze byc to inny czujnik kola a w najgorszym przypadku caly modul ABS
-kupię kierownicę Audi S-line od A3 bądz A4

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 01 sie 2009, 16:53

Czym wyciągacie te czujniki? macie na to jakiś patent?:)
Bo ten mój ani drgnie gdy się z nim siłuje:/

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 01 sie 2009, 20:04

ja wyciągałem takim kluczem zaciskowym coś a'la francuz.
Tylko wcześniej owinąłem czujnik gumą ;-)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 07 sie 2009, 19:09

no i tak po wymianie lewego czujnika z przodu pojawiło się teraz:
1 Fault Found:
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
35-10 - - - Intermittent

Wyjąłem czujnik, przeczyściłem ale nie wiele to dało. Po zapalaniu silnika kontrolka gaśnie, ale po kilkuset metrach się zapala (wcześniej cały czas świeciła). Gdzie jest komputer ABS ( z tego co widziałem kable wchodzą chyba do kokpitu gdzieś pod akumulatorem???
Czy można jakoś sprawdzić czujnik, np. oscyloskopem? Wie ktoś jak on działa? czy zwiera sygnał gdy napotka metal czy jak?

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 07 sie 2009, 21:17

kolego ja ci od razu mowilem zebys najpierw zbadal modul ABS bo to one glownie padaja a bajki na temat czujników uszkodzonych mozna miedzy ksiazki wlozyc
-kupię kierownicę Audi S-line od A3 bądz A4

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 07 sie 2009, 22:04

a jak go zbadać ? Do ABSu jest osobny komputer czy jak, bo czujniki nie idą do tego modułu koło pompy hamulcowej.

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: romulus697 » 07 sie 2009, 22:59

Komputer abs jest pod tylną kanapą a sprawdzić można podstawiając drugi.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 07 sie 2009, 23:11

no nic przeczyszcze dwa pozostałe i jak nic nie da chyba bede szukał podmianki:/

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 sie 2009, 08:31

Problem jest z tylnym lewym czujnikiem, wyczysc zębatke zeby było widac ładnie zabki na piascie od ABS-u i dosuń czujnik na około 1mm. Zeby sprawdzic czy dziaął czujnik podepnij sie pod wtyczke od tego czujnika miernikiem, ustaw pomiar na napiecie stałe do 1V i obracaj kołem, powinno sie pojawiac napiecie około 0,5V jezeli jest nizsze to dosuń czujnik jezeli nie pomoze to czujnik do wymiany.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 08 sie 2009, 15:19

a jednak bajki o uszkodzonych czujnikach czasem są prawdziwe:>
Podłączyłem drugi komp i nic się zmieniło, co zmotywowało mnie do ponownego odkręcenia koła....
Niestety nie wziąłem na weekend oscyloskopu więc musiałem radzić sobie zwykłym prostym multimetrem..... Za jego pomocą potwierdziłem sobie że padnięty jest lewy tylni czujnik. Czyściłem go, bawiłem się nim i nic. A o oto czym różni się on od pozostałych:
- po załączeniu zapłonu gdy którykolwiek czujnik jest wypięty na przewodach od kompa utrzymuje się u mnie napięcie koło 4,7V, natomiast po wpięciu któregokolwiek czujnika napięcie to spada poniżej 0,2V, na uszkodzonym czujniku nic się nie zmienia
- gdy włączę na multimetrze pomiar częstotliwości i jestem nadal wpięty równolegle do wtyczki, to na dobrych czujnikach kręcąc ręką kołem jestem w stanie uzyskać częstotliwość do 100Hz, na uszkodzonym cisza...

Wydaje mi się że to dobry sposób żeby sprawdzić sobie czujniki prostym multimetrem, nie odkręcając nawet koła, i nie wyjmując czujnika - co zwłaszcza z przodu jest nie lada wyczynem ( ja jeden uwaliłem...).

Czujnik wymieniony, ABS działa jak dawniej:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga