Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Air Ride

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
emanuel33

Post autor: emanuel33 » 05 lis 2014, 14:23

Może ktoś się orientuję jakie to są teraz koszta do Avanta B4 Quattro ?
Cena przód tył, oraz 4 koła nie zależnie. Odp może być na pw. Zawias standardowy, więc nie mam nic.

oskars1434
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33

Post autor: oskars1434 » 05 lis 2014, 21:22

Ja teraz robię do siebie AR i wyliczyłem ok 1500 zł na przewodach plastikowych pneumatycznych a niecałe 2000 na miedzianych 8mm i robię bez gwinta .

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 05 lis 2014, 21:28

No ja chce własnie bez gwintu i to mi odpowiada. 1500zł.
Cena jak z bajki. Masz filmik jak to działa w praktyce ?

oskars1434
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33

Post autor: oskars1434 » 05 lis 2014, 21:58

Nie mam bo dopiero robie ale juz któryś kolega robił bez gwinta w b4 tylko nie wiem czy juz poskładął czy jeszcze nie

[ Dodano: 2014-11-05, 22:00 ]
Próbowałem dziś spreżarkę bo ja zakładam od e39 i bije spokojnie 8 bar do zbiornika 20 l. I większość rzeczy robię sam

[ Dodano: 2014-11-05, 22:10 ]
I naprzykłąd pilot do sterowania kosztuje cos ponad 100 ja zrobiłem sobie sam za niecałe 5 zł z obudowy przełąącznika od gazu od gaźnikowca i wiązki od stag 2w, docelowo będzie obklejony stickerem albo karbonem Obrazek Obrazek.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 06 lis 2014, 06:52

to moze ja napisze swoje trzy grosze, bo irajd mi chodzi po glowie od paru lat i jak tylko mam okazje to rozmawiam z bardziej obeznanymi w temacie...

jezeli nie chcecie robic na gwincie to musicie skrocic sobie kolumne i zaadoptowac jakis krotszy amor, bo jak zrobicie pneumatyke na seryjnej kolumnie, obnizenie bedzie liche jak na ten sprzet, przykladem jest cabrio od kolegi Leniarcik, po opuszczeniu jest wyzej niz cabrio moje i Atlasa na gwincie, kolejna sprawa jest np to ze ten pilot kosztujacy 100pln ma szybki czas reakcji, na tych przyciskach co zrobiles bedziesz mial opoznienie w opuszczaniu, to tylko taki szczegol bo nie kazdy bedzie wystepowal w bitwach powietrznych... jezeli chodzi o wyspe zworowa laczki przewody poduszki kompresory, to kazdy kto kilka lat jezdzil na AR mowi ze warto zainwestowac w te podzespoly, bo nie daj bosze awaria na drodze to naprawde duzo problemow, szczegolnie jak z montazem tego typu zawieszenia idzie w parze ciekawie spasowane kolo w nadkolu... tak wiec, nie przecze ze koszt zbudowania mega prostej zabudowy zawieszenia pneumatycznego moze dojsc do 1500pln i bedzie to jezdzic, ale moze nie obnizac wystarczajaco nisko, oraz moze nie byc tak pewne jak zestaw za 5000pln, tym bardziej ze zrobienie dobrych okuc oscyluje w granicach 1500pln i jest to wydatek wyjsciowy

napisalem to tylko informacyjnie, kazdy ma swoj rozum i kazdy robie auto wg wlasnego uznania, ale argumenty powyzej powduja ze to rozwiazanie jeszcze nie wpadlo do mojego samochodu

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 06 lis 2014, 14:07

1500zł... to ja juz widzę te Wasze ajrajdy...

Sam składałem zestaw do swojej B5 quattro ( swoją drogą pierwszy w Polsce z tyłu na bałwankach, a nie na rękawie ) i taki zestaw dobry ale bez rewelacji wyszedł mnie 3500zł i moja robocizna. Teraz składam do B2 quattro i tu zamierzam mieć dwa kompresory i lepsze zawory także myślę, że zmieszczę się 4-4,5tys zł ale wtedy wiem że mam pewną instalacje, bo znam chłopaszków co robili ajrajda za 2000zł, a potem auta ciągle stały.

Oczywiście nie przeczę że za 1500zł zrobisz całość tzn. okucie wujek Heniu w garażu wystruga, kompresor dam z mercedesa, zbiornik po lpg, zawory od gazu, plastikowe złączki... Ale każdy robi jak uważa.

Poza tym jak wspomniał Kolczat bez przeróbki kolumny na przodzie będzie kicha.

Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Post autor: Viteknt » 06 lis 2014, 17:42

Tak jak koledzy wyzej wspominali , za 1500 to poduszki i zakucie zrobisz ba(!) nawet czasami tyle nie starczy.

Ja teraz przerabiam temat AirRide'u do mojego Cabrio , zalożenie że zmieszcze sie w 3500zł dawno juz przestało istniec :-) Fakt faktem instalacje robie porzadnie żeby za chwile tego nie poprawiać , węze 10/8 , złączki metalowe skręcane , odwadniacze , zawory membranowe itp. I co chwile trzeba cos dokupic itp wiec kwota 4000 tysiace jest juz nawet za mała (dokładnie sie dowiem ile wyjdzie jak uzgodnie koszt zakucia poduszek) . Niestety nie jest to tania zabawa ;-)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 03 lut 2015, 13:18

Witam.
Czy moze mi ktos wyslac na maila rysunki techniczne co trzeba wykonac zeby zrozyc sobie zestaw samemu? Mam kumatego tokarza i slusarza ktorzy bez problemu wykonaja mi podzespoly, ale musze czlowiekowi cos dac zeby wiedzial co i jak robic.
Co od czego zastosowac. Audi 80 avant quattro 2.3 ng. Chce pewny i bezpieczny zestaw sobie zlozyc. Auto duzo lata na to na byc prezent ktory chce sobie sprawic na 30 urodziny <piwo>
Pozdrawiam.

mlody1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 06 mar 2013, 19:45
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mlody1991 » 19 mar 2015, 18:52

Witam.
Jestem w trakcie składanie swojego zawieszenia pneumatycznego, tył już mam ogarnięty wszystko jest miodzio, lecz mam problem z przodem tzn. założyłem wszystko na seryjny amorek.
Tył schodzi bardzo nisko, lecz przód strasznie "pieje" i co teraz z tym zrobić ?
Jakiś krótszy amorek ? od czego można podpasować ?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 20 mar 2015, 07:55

mozesz probowac zakladac amor z astry F, do tego musisz skrocic kolumne do wysokosci wczesniej wspomnianego amorka i wtedy zejdziesz nizej, zwykle skrocenie kolumny o 4cm wystarcza do ladnego polozenia samochodu, albo znalezienie gwintu od KW, ale tu musisz sie troche naszukac

Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Post autor: Viteknt » 20 mar 2015, 09:13

Tak jak mówi Kolczat trzeba sciąć kolumne o minimum 4 cm jak nie więcej i do tego krótsze amory . Jakie masz poduszki na przodzie?

mlody1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 06 mar 2013, 19:45
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mlody1991 » 31 mar 2015, 20:12

Przód poduszki rubena 6. Temat ogarnięty założyłem amorki od astry tak jak kolega mówił :-P kolumna skrócona jakieś 5 cm. Wszystko gra i buczy xd jak na mój pierwszy projekt airride to sądzę że jest elegancko, wszystkie okucia mocowania uszczelnienia robiłem sam :mrgreen: jestem dumny z siebie xd zwłaszcza że udało mi się chodź trochę ogarnąć tokarke

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 31 lip 2015, 19:18

Robiles według jakiś schematów lub rysunków? Pokaż tego air ride swojego <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl