Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Ciekawostka - jak działa turbina i intercooler ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 24 lut 2008, 18:16

Tak...ale słyszałeś o wydajności wtryskiwaczy? Dopier... u siebie w Esce 2 bary nie zmieniając wtrysków...

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 24 lut 2008, 18:23

ale nei musisz mi tego tłumaczyć , siedze w tym temacie i tak do 300 ps wtryski S2 stykają , potem wtryski od RS2 do 450 a powyżej to wtryski od prosiaka bodajże pomarańczowe a niebieskie sa od Rsa ( kolory mogłem pomylić, nie jestem ich pewien)

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 24 lut 2008, 19:03

czepiasz się detali kolego przecież dołożenie powietrza automatycznie i samoistnie dolewa się paliwo
samoistnie to ECU moze próbować zwiększyć dawke paliwa poprzez wydłużenie czasu wtrysku na wskutek sygnału lambdy o ubogiej mieszance-w wypadku kiedy wtryski nie beda miały dostatecznej wydajności nie podadza wystarczającej ilości paliwa i zrobi sie ubog.
Ale Ty DRED napewno wiedziałeś to pisząc o samoistnym zwiększaniu sie dawki.Ja chchiałem zwrócić uwage na to że mogą poprostu nie mieć wystarczającej wydajności :-?
należało by jeszcze wspomnieś o mapsnsorze i przepływce ale to inna bajka...

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 14 mar 2008, 23:12

Czy da sie założyć turbosprężarke do silnika 2.0 ABT jeśli tak to jaką i ile by to mniej więcej kosztowało :?:

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 14 mar 2008, 23:45

Kazda :P ale wiaze sie to z kosztami takimi jak odprezenie silnika lub jego zakucie ( chyba ze chcesz miec max 0.4 bara ) kolektory,IC, weze olejowe, i inne miny ktore wyjda podczas robienia... hmm przy dobrych wiatrach kolo 6-8 tysiakow ( bez kucia silnika ) pewnie <ok> i wydasz od groma siana zeby miec 120 koni... jeszcze przypuszczam ze nie bedziesz tego robil sam skoro o to pytasz wiec dolicz koszty robocizny.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 mar 2008, 23:51

temat zbyt szeroki, żeby go w jednym temacie opisać, polecam literaturę:


1. "Projektowanie głowic silników trakcyjnych", W. Matzke
2. "Doładowanie tłokowych silników spalinowych", J. Wajand
3. "Układy dolotowe silników", Cz. Kordziński
4. "Układy wylotowe silników", Cz. Kordziński
5. "Systemy spalania szybkoobrotowych silników spalinowych", A. Kowalewicz
6. "Samochodowe niekonwencjonalne systemy zapłonowe" A. Karkoszka
7. "Zwiększanie osiągów silników do samochodów i motocykli" Cz. Kordziński
8. "Tłokowe silniki spalinowe". tom I i II, K. Niewiarowski

Od siebie daje książke Maximum Boost

http://www.sendspace.com/file/bs5le6

http://rapidshare.de/files/38786833/Max ... t.rar.html

ludzie sie doktoryzują na tych tematach, nie starajcie się na siłę tego tlumaczyć, bo przez skróty myślowe można się minąć z prawdą (vide stosunek 14.7/1 AFR itp)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl