Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,8 JN] Jakie doladowanie max

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Fatman94 » 22 maja 2013, 14:41

no ale w JN jest waga i jak wieksze podcisnienie jest to leci do gory waga a jeseli leci waga do gory to dajew paliwo a tam jest rozdzielacz mechaniczny a poza tym zadnego czujnika zamkniecia przepistnicy nie ma wiec zeby cut off byl musialby mi pompe odciac zeby paliwo wogóle do rozdzielacza nie dochodzilo.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 maja 2013, 15:27

A no prawda JN niema wyłącznika przepustnicy.


Fatman94 pisze:jak wieksze podcisnienie jest to leci do gory waga a jeseli leci waga do gory to dajew paliwo
Silnik nie zaciągnie zbyt dużo powietrza przez zamkniętą przepustnicę, więc jakiegokolwiek rodzaju przepływomierza by nie zastosować to będzie on wskazywać mały przepływ.
Silniki turbo z mieszalnikowymi instalacjami LPG albo na blosie jeżdżą bez cut-off-a.

Jedynie w przypadku gdy przepustnica będzie za kompresorem i zamontujesz blow-offa (a nie zawór DV) to podczas gdy będzie wypuszczał ciśnienie do atmosfery może zalewać bo będzie dawane paliwo do powietrza które nie trafi do silnika.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 22 maja 2013, 18:20

Fatman94 pisze:Jak będę robił coś takiego to zapodam jakieś tłoki z korbami od 2,2 10v może są mocniejsze i możliwe że uda się więcej dmuchnąć niż 0,35bara i nie zniszczy silnika.
Ale takie przeróbki to na wakacje planuje robić więcej czasu będę miał ale jak już się wezmę za to to będę zdawał relacje:)
Turbofin- jakie spalanie gazu miałeś przy doładowaniu 0,35??
Spalanie 10 - 18 l gazu, miałem dwa reduktory gazu także przy delikatnej jeżdzie auto niedużo paliło.

Prędzej Ci tłoki spłyną jak nie masz natrysku niż korby się pogną ;-)

Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Fatman94 » 23 lip 2013, 21:02

Witam
chciałem sie zapytać o takie cos jeżeli włoże kompresor i bede dmuchał dajmy na to 0,6bar to co zrobić z rurkami które są połączone np Kolektor ssący z pokrywą rozrządu i są jeszcze inne mniejsze rurki a na tych rurkach nie ma tam żadnego zaworu zwrotnego tak jak jest na rurce od serwa co sie stanie jak pójdzie tam cisnienie zamiast podcisnienia??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 lip 2013, 22:51

Co do rurek to odmę odłącz i zrób wolną albo podłącz przed kompresor bo zaczniesz dmuchać w skrzynię korbową to ci olej pójdzie wszystkimi uszczelniaczami. Do serwa powinieneś mieć zawór zwrotny na wężu bo praktycznie zawsze był montowany. Ciekawe jak zachowa się podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu na nadciśnieniu.

Tu taka ciekawska: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=38878.0 uturbić silnik w którym przy seryjnej mocy nie wytrzymywały podpory wału korbowego, bo są tam 3 a nie 5 jak we współczesnych silnikach.

Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Fatman94 » 25 lip 2013, 22:22

"Ciekawe jak zachowa się podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu na nadciśnieniu" chyba że dam przepustnice przed kompresor i wtedy bedzie podcisnienie:)
jak podłączyc chłodnice oleju napewno jedna rurka do miski olejowej a druga gdzies gdzie jest cisnienie czyli przy filtrze oleju dobrze mysle?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 lip 2013, 02:14

Jak będziesz miał sprężarkę przed przepustnicą to dobrze jakbyś miał zamontowany jakiś zawór DV aby przy jeździe na podciśnieniu sprężarka nie tłoczyła na darmo powietrza (co odbije się na ilości spalanego paliwa bo to strata energii).

Do chłodnicy oleju potrzebna jest taka podstawka: http://www.re5pect.pl/podstawka-pod-fil ... mocal.html albo jakoś wpiąć aby nie tracić ciśnienia oleju.

Zresztą w JN pewnie niema na natrysku na denka tłoków więc możliwe, że najpierw spłyną tłoki niż olej się nagrzeje.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 27 lip 2013, 12:32

Zawsze możesz zainstalować natryski + pompa oleju od G60 ;-)

Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Fatman94 » 27 lip 2013, 17:47

Witam
Nie chcę zakładać kompresora do JN tylko PG (g60)więc przy ostrzejszej jeździe potrzzebna bedzie chłodnica oleju tylko w co sie wpiąć u mnie w JN w podstawie filtra jest wkęcona śrubka imbusowa może w tam bedzie dobrze nie wiem bede musiał popatrzeć .
Turbofin w co się wpiąłeś zakładając u siebie chłodnice oleju i z jakiego auta ona jest?

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 27 lip 2013, 19:35

Fatman94 pisze:śrubka imbusowa
to miejsce na czujnik temperatury

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 27 lip 2013, 20:20

Fatman94 pisze:Witam
Nie chcę zakładać kompresora do JN tylko PG (g60)więc przy ostrzejszej jeździe potrzzebna bedzie chłodnica oleju tylko w co sie wpiąć u mnie w JN w podstawie filtra jest wkęcona śrubka imbusowa może w tam bedzie dobrze nie wiem bede musiał popatrzeć .
Turbofin w co się wpiąłeś zakładając u siebie chłodnice oleju i z jakiego auta ona jest?
Nic nie wiercisz, nie robisz spływów itp.
Kupujesz chłodniczkę olej np. Mocal-a, węże i podstawkę pod filtr oleju.

Ja mam zamontowany zestaw od Passata Synchro. W skład zestawu wchodzi: chłodniczka oleju Mocal-a 13-sto rzędowa, zakute przewody około 120 cm i podstawka bez termostatu.
Za cały zestaw zapłaciłem 350 zł. Sa kompletne nowe zestawy, ale trzeba zapłacić 2,3 razy drozej. Można kupić podstawkę i dopasować chłodniczkę od innych aut, węże dasz do zakucia na taką dlugość jaką będziesz chciał i masz gotowy zestaw :-D

Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Fatman94 » 30 lip 2013, 19:36

którędy puścilibyście doladowanie w mechanicznym wtrysku?? jak to jest w 2,2t 10v? mogloby cisnienie leciec przez mechaniczny wtrysk?? tzn wywalic filtr powietrza zrobic szczelną obudowe i sprezone powietrze puscic przez przeplywomierz?? dobry to pomysl czy raczej lepiej gdy przez przeplywomierz bedzie zasysane powietrze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl