Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,8 JN] Jakie doladowanie max

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

[1,8 JN] Jakie doladowanie max

Post autor: Fatman94 » 19 maja 2013, 15:51

Witam
Posiadam audi i interesuje mnie jakie maksymalne bezpieczne doladowanie zniosl by moj silnik dodam ze glowice mam splanowana o 1mm. i zalozmy ze zalozylbym kompresor i cisnienie dal na 0,1 bar to poda czas zamykania przepustnicy robiloby sie w dolocie cisnienie i czy jak bym dal zawor DV to przy cisnieniu 0,1bar dzialal by poprawnie dodam ze samochod mialby jezdzic na gazie z mikserem przed kompresorem
Ostatnio zmieniony 20 maja 2013, 12:48 przez Fatman94, łącznie zmieniany 2 razy.

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 20 maja 2013, 12:49

:arrow: zobacz wątek kolegi turbofin...pionierem nie jestes wiec opcja szukaj nie gryzie <czapa>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 maja 2013, 13:06

bez sensu. No ale kto bogatemu zabroni.
Doładowanie 0.1 bara to jest nic. Silnik zniesie to bez problemu.

Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Fatman94 » 20 maja 2013, 13:22

Tylko ze turbofin mial mniejszy stopien sprezania dlatego sie pytam a jak kompresor bedzie pompowal a przepustnica bedzie zamknieta to zawor DV bedzie dziala przy tak niskim doladowaniu?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 maja 2013, 13:28

Fatman94 pisze: a jak kompresor bedzie pompowal a przepustnica bedzie zamknieta to zawor DV bedzie dziala przy tak niskim doladowaniu?
Powinien działać bo jest otwierany podciśnieniem zza przepustnicy a tam możesz mieć nawet przy hamowaniu silnikiem nawet 0,15-0,2 bara więc takie podciśnienie spokojnie go otworzy.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 maja 2013, 13:28

a co ma dv do doładowania? On tylko upuszcza nadmiar przy zamkniętej przepustnicy. Zastanowiłbym się raczej jak zrobić, żeby kompresor non stop nie ładował, czyli musi być jakiś zawór zwrotny, a nie dv. A w dodatku - kompresor zabierze Ci z miejsca jakieś 10-15 koni, ładując 0.1 bara nie uzyskasz tyle nawet.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 maja 2013, 13:37

Właśnie DV przy jeździe na podciśnieniu będzie upuszczał ciśnienie zza sprężarki przed nią, więc nie będzie wytwarzała ciśnienia.
Co do strat mocy to racja, przy takim doładowani praktycznie nic z uzyskanej mocy nie zostanie "na koła". Więc jedynym efektem będzie zwiększone zużycie paliwa.

Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Fatman94 » 20 maja 2013, 13:43

Kolega turbofin jak dal ladowanie na 0,1 bar to juz mial lepsze rezultaty niz bez kompresora wiec jezeli cos dmucha nawet tak male cisnienie to moze powinno byc lepiej.

[ Dodano: 2013-05-20, 13:51 ]
Ale jak dam wieksze cisnienie to silnik dlugo nie pojezdzi wiec teraz pytqnie czy tloki od 1,8T podeszyby do mojej audi?ktos moze probowal cos takiego robic? Tez tloki od 2,2 turbo 10v sa tej samej srednicy moze takie by podeszy pewnie sa mocniejsze od seryjnych 1,8

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 20 maja 2013, 14:13

Fatman94, możesz zapodać tłoki z korbami od 2.2T 10V ale i pewnie więcej trzeba zebrać głowicę. Ogólnie żeby to miało sens i działało, będzie potrzebna kasa, nie wolisz gotowego swapa na rozwojowe 1.8T?

Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Fatman94 » 20 maja 2013, 14:24

na swapa potrzebnych jest wiecej pieniedzy a jak bym zakladal kompresor to tylko bym musial kupic kompresor reszte bym w domu zrobil.Tłoki od 2,2 KU wytrzymalyby bo calu silnik mam taki???

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 maja 2013, 20:55

JN seria ma stpień sprężania 9, nawet jak liznąłeś głowicę 1mm to doładowanie rzędu 0,35 bara nie powinno zabić silnika.
Kombinuj kolego jestem ciekaw ile można wykrzesać z JN-a i ile on wytrzyma :mrgreen:

Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Fatman94 » 21 maja 2013, 21:19

Jak będę robił coś takiego to zapodam jakieś tłoki z korbami od 2,2 10v może są mocniejsze i możliwe że uda się więcej dmuchnąć niż 0,35bara i nie zniszczy silnika.
Ale takie przeróbki to na wakacje planuje robić więcej czasu będę miał ale jak już się wezmę za to to będę zdawał relacje:)
Turbofin- jakie spalanie gazu miałeś przy doładowaniu 0,35??

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 22 maja 2013, 10:33

a nie lepiej dać przepustnice przed kompresor .. i nie trzeba z dv kombinować moje abk jeździło przez 8tyś km z doładowaniem 0,2-0.25 z tym ze abk ma większy stopień sprężania

Fatman94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Fatman94 » 22 maja 2013, 12:53

tylko ze abk ma wtryskiwacze sterowane elektronicznie i dajmy na to jak zjezdzasz na biegu z jakies gory to masz cat off'a a jak ja bym dal przed kompresor przepistnice to by mi go po prostu zalewalo gdybym jechal na benzynie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 maja 2013, 14:02

W JN też powinieneś mieć cut-off. Zresztą nawet jakby nie było to paliwo jest dawkowane na podstawie ilości zasysanego powietrza, jeśli przepustnica będzie zamknięta=mało powietrza=mało benzyny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl