[b4 1.9 AAZ] Modyfikacje - kkk k14 > Garrett t3
słyszałem od FAHMANA (trochima ), że T3 lepiej pompuje niż K24...
[ Dodano: 2009-07-12, 13:45 ]
gdzie kupić nakrętki na kolektor wydechowy -8 szt. ??
byłem w naprawdę DOBRYM sklepie metalowym i nie posiadają takich...
Czy w sklepie z częściami do audiczek mają takie pakiety ??
jest weekend wszystko zamknięte a jutro chcesz od rana kupić co potrzebne i cały dzień rezać nową szuszarQe
[ Dodano: 2009-07-12, 13:45 ]
gdzie kupić nakrętki na kolektor wydechowy -8 szt. ??
byłem w naprawdę DOBRYM sklepie metalowym i nie posiadają takich...
Czy w sklepie z częściami do audiczek mają takie pakiety ??
jest weekend wszystko zamknięte a jutro chcesz od rana kupić co potrzebne i cały dzień rezać nową szuszarQe
zbite gary...
flansza od wydechu jest o 2mm za duża... i nachodzi na zaślepkę WG -> nie da sie założyć TURBINY w sposób PLUG&PLAY...
Do tego co LEPSZE wlot do turbiny ma fi 60mm :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: więc stara rura od filtra (i odmy)nie pasuje bo ma fi 50mm ...
spływ oleju też nie tka oczywista sprawa... pociąłem 3 oryginalne węże... za każdym razem albo problem ze skręceniem łącznika albo łącznik zbyt blisko kolektora co mogło spowodować przytopienie węża-łącznika....
musze dorobić flansze u jakiegos fahmana... dokupić orurowanie do IC i do nowego turbo
projekt na razie odłożony...
[ Dodano: 2009-07-16, 01:24 ]
fotki wczoraj:
śrubeczki od kolektora wydechowego zeszły (WRESZCIE!!!!)
wydech zszedł bez żadnego "ale". Widac profesjonalne zaślepiony EGR <ok>
Turbo + kolektor luzem...
Turbo + kolektor pięknie opryskane odrdzewiaczem...
Kolektor luzem... (nie było łatwo. Nie chciało się odkręcić... podjechałem na wulkanizację ze swoją nasadką żeby odkręcili pistoletem pneumatycznym... tam "pan" powiedział że oni tylko opony robią :shock: :shock: :shock: więc podjechałem do mechanika. Ładny uśmiech + olej na czole poskutkowały i za darmoszke śruby odkręcone)
pierwsza próba dorobienia króćca do spływu oleju...
spływ z wężem - niby OK ale... rurka była zbyt blisko kolektora... obstawaim że takie rozwiązanie wystarczyło by na ~15min jazdy . Póżniej trzebeby dolewać kolejne 4l oleju
dzisiaj:
Inny króciec z "porządnym" wężem olejowym... Nie wiem od czego był ten spływ ale wyprofilowanie rurki pasowało doskonale ponieważ jest pod takim kątem, że odchodzi od kolektora...
z bliska...
Rurki do spływu oleju + FLEX = dużo niepotrzebnych rurek .
TO miał być łącznik do spływu oleju ale słabo to zadziałało .
Za krótkie i zbyt pocięte/rozbebłane
dziś doszlifowałem flanszę od wydechu (fotek brak :roll: ) więc pozostaje mi poszukać rurek "wszelakich".
Trzeba zmienić dolot od filtra do turbo. Przydało by się odprowadzić ODMĘ gdzieś z boku pod silnik albo do butelki...
filtr powietrza ma ø70mm a turbina ø60mm więc dość grubo (poprzednia miała ø50mm)
do tego orurowanie do IC...
Musze sie przejechac do PABIANIC gdzie mają sklepik z WĘŻAMI GUMOWYMI do wszystkiego czyli TANIO i dobiorę co bede chciał
PS pękł mi przewód TURBINA<-->KOLEKTOR SSĄCY o czym zorientowałem się dziś. Tłumaczy to ogromne spalanie (powyżej 10l. ) <czapa> <czapa> <czapa> <czapa>
flansza od wydechu jest o 2mm za duża... i nachodzi na zaślepkę WG -> nie da sie założyć TURBINY w sposób PLUG&PLAY...
Do tego co LEPSZE wlot do turbiny ma fi 60mm :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: więc stara rura od filtra (i odmy)nie pasuje bo ma fi 50mm ...
spływ oleju też nie tka oczywista sprawa... pociąłem 3 oryginalne węże... za każdym razem albo problem ze skręceniem łącznika albo łącznik zbyt blisko kolektora co mogło spowodować przytopienie węża-łącznika....
musze dorobić flansze u jakiegos fahmana... dokupić orurowanie do IC i do nowego turbo
projekt na razie odłożony...
[ Dodano: 2009-07-16, 01:24 ]
fotki wczoraj:
śrubeczki od kolektora wydechowego zeszły (WRESZCIE!!!!)
wydech zszedł bez żadnego "ale". Widac profesjonalne zaślepiony EGR <ok>
Turbo + kolektor luzem...
Turbo + kolektor pięknie opryskane odrdzewiaczem...
Kolektor luzem... (nie było łatwo. Nie chciało się odkręcić... podjechałem na wulkanizację ze swoją nasadką żeby odkręcili pistoletem pneumatycznym... tam "pan" powiedział że oni tylko opony robią :shock: :shock: :shock: więc podjechałem do mechanika. Ładny uśmiech + olej na czole poskutkowały i za darmoszke śruby odkręcone)
pierwsza próba dorobienia króćca do spływu oleju...
spływ z wężem - niby OK ale... rurka była zbyt blisko kolektora... obstawaim że takie rozwiązanie wystarczyło by na ~15min jazdy . Póżniej trzebeby dolewać kolejne 4l oleju
dzisiaj:
Inny króciec z "porządnym" wężem olejowym... Nie wiem od czego był ten spływ ale wyprofilowanie rurki pasowało doskonale ponieważ jest pod takim kątem, że odchodzi od kolektora...
z bliska...
Rurki do spływu oleju + FLEX = dużo niepotrzebnych rurek .
TO miał być łącznik do spływu oleju ale słabo to zadziałało .
Za krótkie i zbyt pocięte/rozbebłane
dziś doszlifowałem flanszę od wydechu (fotek brak :roll: ) więc pozostaje mi poszukać rurek "wszelakich".
Trzeba zmienić dolot od filtra do turbo. Przydało by się odprowadzić ODMĘ gdzieś z boku pod silnik albo do butelki...
filtr powietrza ma ø70mm a turbina ø60mm więc dość grubo (poprzednia miała ø50mm)
do tego orurowanie do IC...
Musze sie przejechac do PABIANIC gdzie mają sklepik z WĘŻAMI GUMOWYMI do wszystkiego czyli TANIO i dobiorę co bede chciał
PS pękł mi przewód TURBINA<-->KOLEKTOR SSĄCY o czym zorientowałem się dziś. Tłumaczy to ogromne spalanie (powyżej 10l. ) <czapa> <czapa> <czapa> <czapa>
mam pakiet części... rurka o fi50mm, fi63mm...
do tego kupiłem w wersji EKO kolanka plastikowe...
Mam nadzieję, że się to nie potopi
jak bede zmieniał turbinę to w końcu założę smIC...
zobaczymy czy sie da to zrobic w wersji "EKO"
Dziś planowane jest podejście 3... Trzymajcie kciuki <ok>
[ Dodano: 2009-07-21, 22:27 ]
policja w łodzi
podejście 3-cie
wąż olejowy podłączony do spływu
STOŻEK - zobaczę jak się to sprawdzi
[ Dodano: 2009-07-22, 22:55 ]
dołożyłem wąż do ODMY "bokiem" do plastikowego "catch tanka" :
do tego kupiłem w wersji EKO kolanka plastikowe...
Mam nadzieję, że się to nie potopi
jak bede zmieniał turbinę to w końcu założę smIC...
zobaczymy czy sie da to zrobic w wersji "EKO"
Dziś planowane jest podejście 3... Trzymajcie kciuki <ok>
[ Dodano: 2009-07-21, 22:27 ]
policja w łodzi
podejście 3-cie
wąż olejowy podłączony do spływu
STOŻEK - zobaczę jak się to sprawdzi
[ Dodano: 2009-07-22, 22:55 ]
dołożyłem wąż do ODMY "bokiem" do plastikowego "catch tanka" :
Dzisiaj dołożyłem dodatkowy MODzik
Jak wiadomo w tym T3 nie ma regulacji WG. Fabrycznie ustawiona jest na 0.65 BAR...
Trochę mało jak na moje potrzeby więc maiłem 2 wyjścia: kupić MBC lub kombinować...
Wybrałem kombinowanie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A mianowicie na przewodzie WG przy turbinie, zamiast MBC, założyłem elektrozawór :shock: :shock:
Dzięki temu, za pomocą przełączniczka w kabinie mam regulacje: 0.65 BAR i MAX BAR (w tym momencie dochodzę do 1.5BAR )
KOSZTY:
MBC: firmy ProPerfekt ~100zł
Kombinowanie: zawór z przesyłką 30zł + rurka z castoramy i opaski ~10zł + kabelki i włącznik ~10zł = ~50 zł i SATYSFAKCJA ze składania <ok>
zawór + kabelek + przełącznik
Miejsce montażu:
Od lewej turbiny:
kkk k14: rozcinamy metalową rurkę i na niej zakładamy zawór (czerwone strzałki)
Garrett T3: zawór zakładamy na czerwoną rurke
Garrett T3 (mój model): zdejmujemy gumową rurke i zamiast niej zakładamy zawór na gumowych wężykach
Nie miałem weny żeby zrobić fotostory ale montaż jest w miarę oczywisty...
Niebawem dodam filmik z jazdy "testowej" z włącznikiem na ON i OFF
Jak wiadomo w tym T3 nie ma regulacji WG. Fabrycznie ustawiona jest na 0.65 BAR...
Trochę mało jak na moje potrzeby więc maiłem 2 wyjścia: kupić MBC lub kombinować...
Wybrałem kombinowanie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A mianowicie na przewodzie WG przy turbinie, zamiast MBC, założyłem elektrozawór :shock: :shock:
Dzięki temu, za pomocą przełączniczka w kabinie mam regulacje: 0.65 BAR i MAX BAR (w tym momencie dochodzę do 1.5BAR )
KOSZTY:
MBC: firmy ProPerfekt ~100zł
Kombinowanie: zawór z przesyłką 30zł + rurka z castoramy i opaski ~10zł + kabelki i włącznik ~10zł = ~50 zł i SATYSFAKCJA ze składania <ok>
zawór + kabelek + przełącznik
Miejsce montażu:
Od lewej turbiny:
kkk k14: rozcinamy metalową rurkę i na niej zakładamy zawór (czerwone strzałki)
Garrett T3: zawór zakładamy na czerwoną rurke
Garrett T3 (mój model): zdejmujemy gumową rurke i zamiast niej zakładamy zawór na gumowych wężykach
Nie miałem weny żeby zrobić fotostory ale montaż jest w miarę oczywisty...
Niebawem dodam filmik z jazdy "testowej" z włącznikiem na ON i OFF