Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 AAZ] Modyfikacje - kkk k14 > Garrett t3

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 lip 2009, 00:01

a czy kolega próbował na gorąco czy na zimno odkręcać :?: bo z tego co się orientuję to powinno się na gorąco luzować śruby <ok>

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 10 lip 2009, 19:10

starałem się na mocno ciepło...

ale i tak nie miałem zbytnio dojścia do śrub kolektora wydechowego...
bo turbo bez wyjmowanie kolektora nie da sie odkręcić :D ( a przynajmniej z takimi rękoma jak moje :-D )

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 lip 2009, 22:07

a takie preparaty jak WD-40 czy coś podobnego kolega stosuje :?:

proponuję popsikać na ciepłym silniku, udać się na małe <piwo> na kilka minut i powinno dużo lżej iść ;-)

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 11 lip 2009, 08:46

A co myślicie o k24. Bo za trzy tygodnie swapa będę robił.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 12 lip 2009, 02:19

słyszałem od FAHMANA (trochima :-D ), że T3 lepiej pompuje niż K24...

[ Dodano: 2009-07-12, 13:45 ]
gdzie kupić nakrętki na kolektor wydechowy -8 szt. ??

byłem w naprawdę DOBRYM sklepie metalowym i nie posiadają takich...


Czy w sklepie z częściami do audiczek mają takie pakiety ??

jest weekend wszystko zamknięte a jutro chcesz od rana kupić co potrzebne i cały dzień rezać nową szuszarQe :-D

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 12 lip 2009, 19:49

A co myślicie o k24. Bo za trzy tygodnie swapa będę robił.

dobre turbo,zakładaj podkręcaj i lataj :mrgreen:

w golfie robiłem zamianę z T2 na K24 i nie było żadnych problemów

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 16 lip 2009, 09:28

zbite gary...

flansza od wydechu jest o 2mm za duża... i nachodzi na zaślepkę WG -> nie da sie założyć TURBINY w sposób PLUG&PLAY...
Obrazek


Do tego co LEPSZE :-D wlot do turbiny ma fi 60mm :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: więc stara rura od filtra (i odmy)nie pasuje bo ma fi 50mm ...

spływ oleju też nie tka oczywista sprawa... pociąłem 3 oryginalne węże... za każdym razem albo problem ze skręceniem łącznika albo łącznik zbyt blisko kolektora co mogło spowodować przytopienie węża-łącznika....

musze dorobić flansze u jakiegos fahmana... dokupić orurowanie do IC i do nowego turbo :-D

projekt na razie odłożony...

[ Dodano: 2009-07-16, 01:24 ]
fotki wczoraj:
Obrazek
śrubeczki od kolektora wydechowego zeszły (WRESZCIE!!!!)

Obrazek
wydech zszedł bez żadnego "ale". Widac profesjonalne zaślepiony EGR <ok>

Obrazek
Turbo + kolektor luzem...

Obrazek
Turbo + kolektor pięknie opryskane odrdzewiaczem...

Obrazek
Kolektor luzem... (nie było łatwo. Nie chciało się odkręcić... podjechałem na wulkanizację ze swoją nasadką żeby odkręcili pistoletem pneumatycznym... tam "pan" powiedział że oni tylko opony robią :shock: :shock: :shock: więc podjechałem do mechanika. Ładny uśmiech + olej na czole poskutkowały i za darmoszke śruby odkręcone)

Obrazek
pierwsza próba dorobienia króćca do spływu oleju...

Obrazek
spływ z wężem - niby OK ale... rurka była zbyt blisko kolektora... obstawaim że takie rozwiązanie wystarczyło by na ~15min jazdy :-D. Póżniej trzebeby dolewać kolejne 4l oleju :-D

dzisiaj:
Obrazek
Inny króciec z "porządnym" wężem olejowym... Nie wiem od czego był ten spływ ale wyprofilowanie rurki pasowało doskonale ponieważ jest pod takim kątem, że odchodzi od kolektora...

Obrazek
z bliska...

Obrazek
Rurki do spływu oleju + FLEX = dużo niepotrzebnych rurek :-D.

Obrazek
TO miał być łącznik do spływu oleju ale słabo to zadziałało :-D.
Za krótkie i zbyt pocięte/rozbebłane :-D


dziś doszlifowałem flanszę od wydechu (fotek brak :roll: ) więc pozostaje mi poszukać rurek "wszelakich".
Trzeba zmienić dolot od filtra do turbo. Przydało by się odprowadzić ODMĘ gdzieś z boku pod silnik albo do butelki...

filtr powietrza ma &#248;70mm a turbina &#248;60mm więc dość grubo (poprzednia miała &#248;50mm)
do tego orurowanie do IC...

Musze sie przejechac do PABIANIC gdzie mają sklepik z WĘŻAMI GUMOWYMI do wszystkiego :-D czyli TANIO i dobiorę co bede chciał :-D



PS pękł mi przewód TURBINA<-->KOLEKTOR SSĄCY o czym zorientowałem się dziś. Tłumaczy to ogromne spalanie (powyżej 10l. ) <czapa> <czapa> <czapa> <czapa>

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 16 lip 2009, 09:40

No to prace nabierają tempa, dobrze że wakacje i jest czas. Zobaczymy jak się to skończy :mrgreen:

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 21 lip 2009, 12:12

mam pakiet części... rurka o fi50mm, fi63mm...
do tego kupiłem w wersji EKO kolanka plastikowe...
Mam nadzieję, że się to nie potopi :-D


jak bede zmieniał turbinę to w końcu założę smIC...
zobaczymy czy sie da to zrobic w wersji "EKO" :-D

Dziś planowane jest podejście 3... Trzymajcie kciuki :-D <ok>

[ Dodano: 2009-07-21, 22:27 ]


Obrazekpolicja w łodzi :-D
Obrazek podejście 3-cie
Obrazekwąż olejowy podłączony do spływu
ObrazekSTOŻEK - zobaczę jak się to sprawdzi :-D

[ Dodano: 2009-07-22, 22:55 ]
dołożyłem wąż do ODMY "bokiem" do plastikowego "catch tanka" :-D:

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 22 lip 2009, 23:02

jak ci sie to zbiera teraz? Splyw z T3 dobrze polaczyles nie puszcza oleum?;> Daj filma na forum jak to rwie :mrgreen:

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 23 lip 2009, 01:52

Rwie jak już napompuje :D
MAX miałem 1.6BARA... :D
trzeba dawką pokręcić :D i LDA :D

filmik zrobie jutro :D




a do tego dołożyłem taki (wiem wiem nie ori :-x ) obrotek:
<ok> <ok>

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 23 lip 2009, 07:49

Nie za niskie masz obroty, czy to jeszcze nie skalibrowane?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 23 lip 2009, 08:17

za niskie, temu na fimiku tak motorem telepalo, podciagnij do jakis 900 to bedzie ladniej pracowal i rowniej na postoju. A obrotek fajna sprawa, ale wole ori <ok>

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 23 lip 2009, 15:15

mrozoo pisze:za niskie, temu na fimiku tak motorem telepalo, podciagnij do jakis 900 to bedzie ladniej pracowal i rowniej na postoju. A obrotek fajna sprawa, ale wole ori <ok>
E tam 900 <blee>
Ja u siebie mam 1100 i jest miód :P

PS: Fajny wąż ogrodowy <rotfl>

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 18 sie 2009, 14:35

Dzisiaj dołożyłem dodatkowy MODzik :-D

Jak wiadomo w tym T3 nie ma regulacji WG. Fabrycznie ustawiona jest na 0.65 BAR...
Trochę mało jak na moje potrzeby więc maiłem 2 wyjścia: kupić MBC lub kombinować...

Wybrałem kombinowanie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A mianowicie na przewodzie WG przy turbinie, zamiast MBC, założyłem elektrozawór :shock: :shock:
Dzięki temu, za pomocą przełączniczka w kabinie mam regulacje: 0.65 BAR i MAX BAR (w tym momencie dochodzę do 1.5BAR :-P )

KOSZTY:
MBC: firmy ProPerfekt ~100zł
Kombinowanie: zawór z przesyłką 30zł + rurka z castoramy i opaski ~10zł + kabelki i włącznik ~10zł = ~50 zł i SATYSFAKCJA ze składania <ok>

Obrazek zawór + kabelek + przełącznik

Miejsce montażu:
Obrazek Obrazek Obrazek
Od lewej turbiny:
kkk k14: rozcinamy metalową rurkę i na niej zakładamy zawór (czerwone strzałki)
Garrett T3: zawór zakładamy na czerwoną rurke
Garrett T3 (mój model): zdejmujemy gumową rurke i zamiast niej zakładamy zawór na gumowych wężykach


Nie miałem weny żeby zrobić fotostory ale montaż jest w miarę oczywisty...
Niebawem dodam filmik z jazdy "testowej" z włącznikiem na ON i OFF :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl