[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - kolektor wydechowy
:mrgreen: zdjęcia i relacje z takich projektów czytałem jeszcze zanim kupiłem auto - chodziło mi o sugestie, żeby zrobić to za 6 tys <ok>LU_ANGEL pisze:hej kolego poszalej troche po necie, i sam zobaczysz ze Germancy robia takie swapy na poczekaniu, nawet ida dalej i do B2 potrafia upchac 3.6 V8..... Nie zatrzymuj sie na Dieslach, Pb nadal ma dużo do powiedzenia....
a z tymi dieslami, to nie zabardzo łapię - to że jeżdżę starym klekotem nie oznacza że nie wolałbym 2.7biturbo albo nawet AAH zwykłego - poprostu studencki budżet nie pozwala na utrzymanie takiej zabawki:-(
To żaden swap, tylko zwykła przekładkaZayebatsu pisze:zrobi swapa na V6
mało rozwojowy silnik, koszta przekładki przewyższające kupienie gotowego, nie mówiąc już o rzeźbie przy wkładaniu V6 do budy r4.Zayebatsu pisze:i taki silnik stuninguje
Jak już zaczynać robotę to z głową i pchać się w coś rozwojowego a nie topić pieniądze, które prawdopodobnie nie zwrócą się satysfakcją z osiągów.
"SWAP, czyli zamiana silnika na większy" tak sobie zacytuje. Przekładką będziesz mógł nazwać zamiane na taki samPawelG pisze:To żaden swap, tylko zwykła przekładkaZayebatsu pisze:zrobi swapa na V6
Co do osiągów V6 nie będe się wypowiadał bo co innego słyszałem ale możliwe że to były głupoty i ty masz racje :->
A jak już mówisz o robocie z głową to chyba najlepszym przykładem bedzie kolega EDD i jego audi. I chyba take coś będzie najefektywniejsze w skutkach 8-)
istotą swapa jest wstawianie silnika nie występującego fabrycznie w danym modelu, wkładanie silnika seryjnie występującego to przekładka <ok>Zayebatsu pisze:"SWAP, czyli zamiana silnika na większy" tak sobie zacytuje.
tu mądrze prawiszZayebatsu pisze:A jak już mówisz o robocie z głową to chyba najlepszym przykładem bedzie kolega EDD i jego audi. I chyba take coś będzie najefektywniejsze w skutkach
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Panowie,za 6tyś.?Jakie Swapy,jakie kosmosy.Lepiej rozwojowy nie rozwojowy...niech sobie chłopak serie poprawi,albo sprzeda auto dołozy 6tyś i kupi mocniejsze.
Oprócz zakupu silnika do swapu/przekładki(nie będe sie podniecał które słowo jest właściwsze bo to nie forum lingwistyczne ) trzeba w taki silnik pare złotych włozyć,a gdzie zawias,gdzie heble,gdzie sprzęgło/skrzynia których żywot w tego typu autach jest kródki i bolesny.Temat dryfuje...równo a pytanie było o kolektor(+30%mocy <ok> ) i pare innych marzeń.
Apropo V8,założyłem taki temat ale poszedł w kosmos przy okazji awarii serwera forum.
Jeden wniosek wam przekaże:przód jest tak ciężki że auto nadaje się na 400m albo(średnio) Kjs czyli w większości rajdy "wokół trzepaka" na 1ce i 2ce.
Oprócz zakupu silnika do swapu/przekładki(nie będe sie podniecał które słowo jest właściwsze bo to nie forum lingwistyczne ) trzeba w taki silnik pare złotych włozyć,a gdzie zawias,gdzie heble,gdzie sprzęgło/skrzynia których żywot w tego typu autach jest kródki i bolesny.Temat dryfuje...równo a pytanie było o kolektor(+30%mocy <ok> ) i pare innych marzeń.
Apropo V8,założyłem taki temat ale poszedł w kosmos przy okazji awarii serwera forum.
Jeden wniosek wam przekaże:przód jest tak ciężki że auto nadaje się na 400m albo(średnio) Kjs czyli w większości rajdy "wokół trzepaka" na 1ce i 2ce.
luk_OP_Q89, a co ja cały czas próbuję tu przkazać - napisałem dokładnie to samo o czym mówisz <ok>luk_OP_Q89 pisze:Panowie,za 6tyś.?Jakie Swapy,jakie kosmosy.Lepiej rozwojowy nie rozwojowy...niech sobie chłopak serie poprawi,albo sprzeda auto dołozy 6tyś i kupi mocniejsze.
Oprócz zakupu silnika do swapu/przekładki(nie będe sie podniecał które słowo jest właściwsze bo to nie forum lingwistyczne ) trzeba w taki silnik pare złotych włozyć,a gdzie zawias,gdzie heble,gdzie sprzęgło/skrzynia których żywot w tego typu autach jest kródki i bolesny.
to że potem dyskusja przerodziła się w teoretyczną to normalne - 99,9% tematów o swapach i zwiększaniu mocy kończy się na teorii.
Moim zdaniem troche przesadzasz z tym skręceniem się wokół trzepaka, jeździ jedno b2 V8 na KJSach radzi sobie całkiem nieźle, do tego V8 jest krótsze od r5 i blok jest aluminiowy z tego ci się oriętuje przez co cały silnik wcale nie jest taki cięzki jak się może wydawać.luk_OP_Q89 pisze:Apropo V8,założyłem taki temat ale poszedł w kosmos przy okazji awarii serwera forum.
Jeden wniosek wam przekaże:przód jest tak ciężki że auto nadaje się na 400m albo(średnio) Kjs czyli w większości rajdy "wokół trzepaka" na 1ce i 2ce.
Piszesz coś takiego po czym podajesz przykład swapa EDDa który zmienil silnik z 2.3 na 2.2 <ok>Zayebatsu pisze:"SWAP, czyli zamiana silnika na większy" tak sobie zacytuje. Przekładką będziesz mógł nazwać zamiane na taki sam
Popieram To nie pierwszy taki wątek i pewno nie ostatni bo większość osób woli zmienic autko na mocniejsze niż bawić się w swapy itp. Ale podyskutować zawsze można chyba od tego jest forum <ok>PawelG pisze:to że potem dyskusja przerodziła się w teoretyczną to normalne - 99,9% tematów o swapach i zwiększaniu mocy kończy się na teorii.
labek Tak ale jednak EDD wsadził mocniejszy silnik jak sie nie myle. A to że nie dopisałem żę większy lub mocniejszy to już inna bajka i nie do tego wątku 8-)
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Wiem,wiem jezdzi takie b2 nawet widziałem jak jezdzi.A kjs w 90% są "wokół trzepaka" i 3-go biegu na ich trasach raczej nie ma okazji wrzucić(pare takich imprez przejechałem to wiem )zresztą zobacz filmiki na youtube z tym audi właśnie na kjs to zobaczysz jak można rozegrać rajd na 1-2parkingach.labek pisze:luk_OP_Q89 napisał/a:
Apropo V8,założyłem taki temat ale poszedł w kosmos przy okazji awarii serwera forum.
Jeden wniosek wam przekaże:przód jest tak ciężki że auto nadaje się na 400m albo(średnio) Kjs czyli w większości rajdy "wokół trzepaka" na 1ce i 2ce.
Moim zdaniem troche przesadzasz z tym skręceniem się wokół trzepaka, jeździ jedno b2 V8 na KJSach radzi sobie całkiem nieźle, do tego V8 jest krótsze od r5 i blok jest aluminiowy z tego ci się oriętuje przez co cały silnik wcale nie jest taki cięzki jak się może wydawać.
Co do V8 zrobiłem taki kródki test.Zapiołem pod podłóżnice w obrębie komory silnika obciążenie równomiernie i symetrycznie +30-35kg.I auto jest zbyt podsterowne jak na mój gust.A w przypadku swapa było by tych kg.więcej i wyżej,dlatego odpuściłem V8 na dobre.Pomaga obciążenie w bagażniku ale nie będe jezdził z dwoma workami ziemniaków w bagażniku.
labek, myślałem że gdzieś zaginołeś w akcji bo coś cie widać nie było,myślałem może opla kupił czy cuś :lol:
...zresztą niezbyt dobrze opanowanej teorii szczególnie w kwestii podnoszenia mocy...to że potem dyskusja przerodziła się w teoretyczną to normalne - 99,9% tematów o swapach i zwiększaniu mocy kończy się na teorii.
No litwini tez robio cos podobnego http://www.audiklubas.com/forumas/index ... 784.0.htmlLU_ANGEL pisze:hej kolego poszalej troche po necie, i sam zobaczysz ze Germancy robia takie swapy na poczekaniu, nawet ida dalej i do B2 potrafia upchac 3.6 V8..... Nie zatrzymuj sie na Dieslach, Pb nadal ma dużo do powiedzenia....
nawet widzialem ktos sprzedawal takie autko za 5000 lity
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Panowie pozwolę sobie wtrącić, że kolega ma silnik ABK, a jak wiadomo one mają jeden z największych stopni sprężenia. Ja u siebie robiłem kapitalny remont, zrobiłem przelotowy wydech, poprawiony dolot, do tego kolega mi załatwił inny soft, na którym w automacie auto faktycznie lepiej idzie, ostatnio miałem okazje sprawdzić, wyszło 119ps na gtech`u. Więc moje zdanie jest również takie, że w ABK nie ma co za dużo robić, no chyba ze założysz dół z silnika VW 2E (spokojnie do 250ps wytrzymuje), no i wtedy można kombinować, np wzmocnić bebechy głowicy, jakiś ostry wałek itp. Na youtubie widziałem ostatnio filmik jak z ostrym wałkiem i po remoncie z 2E w golfie wyciągnęli 148ps, a myślę, że i na wtryskach jakiś mocniejszych, odprężeniu, itp to i turbo by taki silnik spokojnie zniósł, ale wiadomo kasa....kasa.. i jeszcze raz kasa... pozdrawiam