[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - kolektor wydechowy
[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - kolektor wydechowy
mam pytanie ostsatnio znajomy zaproponował zrobienie do mojej niuni sporotowego kolektora wylotowego dajacego od 15 do 30 % mocy koszt okokol 1-1,5 k wiec co o tym sadzicie czy ktos mial z takim czyms do czynienia pozadro
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 13:28 przez dadek1985, łącznie zmieniany 1 raz.
chłopaki co do kata to juz mam wywalony pozatym to dzis sprawdzałem kompresje to wszedzie mi wyszło okolo 12 czyli gajka wiec ten moj silniczek jeszcze troche pociagnie. mam znajomego który zajmje sie robienie aut na wyscigi i myslalem aby cos zrobic z moja niunka ale chyba nie warto co o tym myslicie
sportowy kolektor dolotowy plus nowe wtryski
koletkor wydechowy 4-2-1
cały układ wydechowy 2,5 cala z kwasówki
oraz układ dolotowy przerobiony specjalnie do mojej niuni
wyczynowy wałek
szcowane koszty okolo 6tys ale moc realna 160 km
oczywiscie plus nowy program na kompa
oczywiscie do tego zawioeszenie ale tego narazie nie licze co o tym myslicie prosze o opinie
czy ktos cos akiego probował
sportowy kolektor dolotowy plus nowe wtryski
koletkor wydechowy 4-2-1
cały układ wydechowy 2,5 cala z kwasówki
oraz układ dolotowy przerobiony specjalnie do mojej niuni
wyczynowy wałek
szcowane koszty okolo 6tys ale moc realna 160 km
oczywiscie plus nowy program na kompa
oczywiscie do tego zawioeszenie ale tego narazie nie licze co o tym myslicie prosze o opinie
czy ktos cos akiego probował
Gucigaga, jak będzie jeżdził z głową to nie spiłuje tłoków ,co z tego że kupi mocniejszy silnik V6 jak na wjazd ma 1000zł w plecy za rozrząd + jeszcze inne wydatki
z resztą V6 nie trzyma fabryki,żaden
ABK to taki VW'ejowy 2E dobrze rozumuje??
jeśli tak to,to co podałeś zrobił many z poniższego linka
więc działaj
z resztą V6 nie trzyma fabryki,żaden
ABK to taki VW'ejowy 2E dobrze rozumuje??
jeśli tak to,to co podałeś zrobił many z poniższego linka
więc działaj
Krzylu, dlatego napisałem wyżej że z AAH będzie jakieś 160km, niech będzie nawet 150. moment seria 250 - niech zostanie 220 - ale napewno w szerszym zakresie niż w wyżyłowanym ABK.
Co z tego że na serwis 1000 na dzień dobry jak potem cieszysz się bezawaryjną jazdą seryjnym autem, któremu nic nie grozi.
A licząc 6 tys na powyższe zmiany z efektem 150-160km to itak zostanie. A gdzie jakieś hamulce przeguby, sprzęgła itd??
modzenie auta to studnia bez dna i chyba nie warto jeśli celuje się w moce jakie są dostępne seryjnie w danym modelu.
mowa oczywiście o wolnossakach, bo turbo to inna bajka, gdzie za 2000-3000 możesz liczyć na przyrosty rzędu 30 bądź więcej km
Co z tego że na serwis 1000 na dzień dobry jak potem cieszysz się bezawaryjną jazdą seryjnym autem, któremu nic nie grozi.
A licząc 6 tys na powyższe zmiany z efektem 150-160km to itak zostanie. A gdzie jakieś hamulce przeguby, sprzęgła itd??
modzenie auta to studnia bez dna i chyba nie warto jeśli celuje się w moce jakie są dostępne seryjnie w danym modelu.
mowa oczywiście o wolnossakach, bo turbo to inna bajka, gdzie za 2000-3000 możesz liczyć na przyrosty rzędu 30 bądź więcej km
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
dadek1985, Fajnie że masz zapał i wchodzisz w temat.Nie chce Cię zniechęcać ale:
1.30% mocy dzięki samemu kolektorowi wydechowemu???Bzdura.
Sam kolektor bez "odetkanego" czy jak kto woli sportowego wydechu nic nie zdziała,bo uzyskane zmniejszenie oporów w ukł.wydechowym dzięki kolektorowi stracisz na seryjnym wydechu.Dobry sportowy wydech to przedewszystkim zlikwidowane "wąskie gardło" wydechu(punkt zależny od budowy określonego typu ukl.wydechowego) oprócz kata najczęściej środkowy tłumik(generalnie tłumiki typu komorowego,przelotowe nie zatykają).Dobrze zrobiony(lecz głośny)wydech:"barany"czyli customowy 4 w 2 w 1 bardzo precyzyjnie zrobiony(gładki od środka jak szkło,długość każdego z kanałów musi być bezwzględnie taka sama)+2,5-3calowy(zależy od pojemności wolnossaka) wydech oparty na jednym przelotowym tłumiku.Sam wydech kompletny to max.7-12%mocy(zależy od typu silnika wolnossącego-czyli od rezerw jakie zostwiła fabryka-czyli od wyżyłowania).
2.Inwestowć w taki wydech warto tylko wtedy jeśli do tego dojdzie dolot...na temat dolotu tyle się napisałem że już po raz kolejny nie zdzierże...szukajka :idea:
3.wydajniejszy wtrysk+pompa paliwa+....???(na czymś to trzeba zestroić)
Tak realnie 15-20%max.mocy przy nakładach min.6tyś zł zakładając że większość zrobisz sam.Bezawaryjność?Zależy w jakim stanie masz silnik.
A teraz najważniejsze:Zestroić wszystko do kupy,bo można mieć przeróbek w aucie z potencjałem na +30%mocy a chodzić będzie na +10%mocy.Prawidłowe zestrojenie to jest sedno każego tuningu bo tuning znaczy strojenie
Jeśli ma to stroić gość który obiecuje +30% na "baranach" w wolnossaku to chce zobaczyć wykres z hamowni :mrgreen:
Dobra rada:Jak masz kase i chcesz mocy to zafunduj sobie bryke z 2.2turbo.
Jak masz lekko ograniczony budżet,kup wolnossaka z większym motorem.
Jak chcesz tylko poprawić autko,nie spodziewaj się cudów.
Pozdrawiam <ok>
1.30% mocy dzięki samemu kolektorowi wydechowemu???Bzdura.
Sam kolektor bez "odetkanego" czy jak kto woli sportowego wydechu nic nie zdziała,bo uzyskane zmniejszenie oporów w ukł.wydechowym dzięki kolektorowi stracisz na seryjnym wydechu.Dobry sportowy wydech to przedewszystkim zlikwidowane "wąskie gardło" wydechu(punkt zależny od budowy określonego typu ukl.wydechowego) oprócz kata najczęściej środkowy tłumik(generalnie tłumiki typu komorowego,przelotowe nie zatykają).Dobrze zrobiony(lecz głośny)wydech:"barany"czyli customowy 4 w 2 w 1 bardzo precyzyjnie zrobiony(gładki od środka jak szkło,długość każdego z kanałów musi być bezwzględnie taka sama)+2,5-3calowy(zależy od pojemności wolnossaka) wydech oparty na jednym przelotowym tłumiku.Sam wydech kompletny to max.7-12%mocy(zależy od typu silnika wolnossącego-czyli od rezerw jakie zostwiła fabryka-czyli od wyżyłowania).
2.Inwestowć w taki wydech warto tylko wtedy jeśli do tego dojdzie dolot...na temat dolotu tyle się napisałem że już po raz kolejny nie zdzierże...szukajka :idea:
3.wydajniejszy wtrysk+pompa paliwa+....???(na czymś to trzeba zestroić)
Tak realnie 15-20%max.mocy przy nakładach min.6tyś zł zakładając że większość zrobisz sam.Bezawaryjność?Zależy w jakim stanie masz silnik.
A teraz najważniejsze:Zestroić wszystko do kupy,bo można mieć przeróbek w aucie z potencjałem na +30%mocy a chodzić będzie na +10%mocy.Prawidłowe zestrojenie to jest sedno każego tuningu bo tuning znaczy strojenie
Jeśli ma to stroić gość który obiecuje +30% na "baranach" w wolnossaku to chce zobaczyć wykres z hamowni :mrgreen:
Dobra rada:Jak masz kase i chcesz mocy to zafunduj sobie bryke z 2.2turbo.
Jak masz lekko ograniczony budżet,kup wolnossaka z większym motorem.
Jak chcesz tylko poprawić autko,nie spodziewaj się cudów.
Pozdrawiam <ok>
z ABK rakiety nie zrobisz, pozatym 160KM też szału nie będzie robić i nie tylko koniki się liczą a też to jak taki samochód jedzie <ok> koledzy mają rację seryjna V6 może objechać bez problemu takie auto nawet jak nie trzyma serii a za kierownicą siedzi laik. Natomiast w takim ABK może będziesz miał te 160KM ale w wąskim zakresie obrotów i to zazwyczaj na górze i dlatego też ciężko Ci będzie jeździć takim autem na codzień-na tor albo OeSy - OK, ale na ulice....
nie wspominając o elementach"napędowych" 8-) :mrgreen:
nie wspominając o elementach"napędowych" 8-) :mrgreen:
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
w życiu na os musisz mieć "mocny dół" bo cie na technicznej trasie(nawroty,kaloryfer,180st.itp.) dobrze zrobione cc sporting objedzieGlenio pisze:albo OeSy - OK
dokładnie,wszyscy zaczynają od motorka a zawieszenie i hamulce?Bez tego nawet 200km i para w gwizdek bo jak auto nie hamuje i "kładzie się" na winklach to nie jedzie...Glenio pisze:z ABK rakiety nie zrobisz, pozatym 160KM też szału nie będzie robić i nie tylko koniki się liczą a też to jak taki samochód jedzie <ok>
160km?Taki wynik kosztował by więcej niż samochód a z silnika został by blok,dół i osprzęt