[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Moje ABT Mono- motronic na trasie pali 7-8 litra i sprawdziłem to wiele razy . Trzeba sie tylko z bedałem gazu obchodzic ładnie. Kolego musze Ci powiedziec, że kluczowej informacji mi udzieliłeś, (o tym, że w audi 100 nie ma jeża). Juz dawno chodziło mi po głowie usuniecie tego draństwa. Teraz juz wiem czego szukać. <ok>
Z aparatem pomysle.Dziki pisze:nie rozumiem troszeczkę twoich problemów z zapłonem...
jeżeli śmigasz tylko na gazie szukaj aparat od jakiegoś gaźnikowego 1.8 i będziesz miał wyprzedzenie zapłonu podciśnieniowe :-> proste a dobre <ok>
dalej jestem ciekaw ile to wypluje koni
Narazie wszelkie mody silnika sobie darowalem, aktualnie kompletuje klimatronik i bede przygotowywal zaciski 2 tloczkowe z S2 <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do zapłonu to można wrzucić elektroniczny wariator konta wyprzedzenia zapłonu AC TAP-02 http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... tegory=620 .
Można tam sobie zwiększyć kont w zależności od obrotów oraz położenia przepustnicy (tworzy się taką mapę 3D).
Można tam sobie zwiększyć kont w zależności od obrotów oraz położenia przepustnicy (tworzy się taką mapę 3D).
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
karolas123, myślę że powinno działać lecz nie gwarantuję.
W instrukcji pisze że obsługuje czujniki Hallotronowe, co prawda położenia wału... I tak teraz popatrzyłem że w instrukcji na przykładowym oscylogramie jest inny sygnał niż w z aparatu zapłonowego ABT.
Choć w ABT można sobie pokręcić po prostu zapłonem żeby przyspieszyć zapłon.
AC TAP ma tą zaletę że włącza się tylko przy zasilaniu gazem, można sobie ustawić od jakich obrotów ma być przyspieszony zapłon itd.
Tutaj instrukcja od niego: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf
W instrukcji pisze że obsługuje czujniki Hallotronowe, co prawda położenia wału... I tak teraz popatrzyłem że w instrukcji na przykładowym oscylogramie jest inny sygnał niż w z aparatu zapłonowego ABT.
Choć w ABT można sobie pokręcić po prostu zapłonem żeby przyspieszyć zapłon.
AC TAP ma tą zaletę że włącza się tylko przy zasilaniu gazem, można sobie ustawić od jakich obrotów ma być przyspieszony zapłon itd.
Tutaj instrukcja od niego: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf
Powiem szczerze ze myslalem nad tym ale zwatpilem aby to zadzialalo przy ABT. W ABT ustawiamy zaplon na sztywno z tego co mi wiadomo i komputer tego nie rusza. Co innego w ABK gdzie komputer sobie steruje katem wyprzedzenia zaplonu wtedy taki wariator moze wysylac odpowiedni sygnal aby zaplon przestawic...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Musi przestawiać zapłon bo nie dałoby się jechać i strasznie dużo by palił. Nawet czytałem w książce (chyba którejś o naprawach audi 80) że w mono-motronicu jest elektronicznie sterowany zapłon.PI7er pisze:W ABT ustawiamy zaplon na sztywno z tego co mi wiadomo i komputer tego nie rusza.
Zresztą wystarczy podłączyć lampę stroboskopową żeby zobaczyć zmiany konta wyprzedzenia zapłonu.
Komputer silnika nie ma nic do rzeczy bo wcale się z nim to urządzenie nie komunikuje, tylko przesuwa sygnał z czujnika położenia wału tak że komputer silnika nie wie nic o istnieniu tego urządzenia.PI7er pisze:wtedy taki wariator moze wysylac odpowiedni sygnal aby zaplon przestawic...
No tak, przeciez musi jakos sterowac wyprzedzeniem, nocna pora juz mi nie sluzy...
http://www.aeb.it/products/timing-advan ... ttachment2
Jest tam 2.0 na mono wymienione a wariator mozna tu kupic:
http://www.shopgaz.pl/ Wariator wyprzedzenia zapłonu PUMA
AE515N
Edit:
Ten stag co wyzej podawales tez powinien chodzic z tego co wyczytalem...
http://www.aeb.it/products/timing-advan ... ttachment2
Jest tam 2.0 na mono wymienione a wariator mozna tu kupic:
http://www.shopgaz.pl/ Wariator wyprzedzenia zapłonu PUMA
AE515N
Edit:
Ten stag co wyzej podawales tez powinien chodzic z tego co wyczytalem...
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
...PI7er pisze:pokrywe monowtrysku z jakiegos VAGa katowa, blos,
hmm tak myślę czy ta pokrywa montowana na wtrysk nie będzie miejscem gdzie bedzie dochodzić do strzałów, blos nie będzie zamontowany blisko przepustnicy i w tej puszce dość dużo gazu wejdzie... dało mi to do myślenia przez to że coś o wyprzedzeniu zapłonu było w temacie, dodawać nie muszę -opóźniony zapłon + miejsce na gaz między przepustnicą a mikserem (blosem) = BUM :mrgreen:
można dać klapke antywybuchową ale to chyba nawet w zapasie lepiej mieć zamontowane <ok>