Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 05 lis 2010, 16:04

nie rozumiem troszeczkę twoich problemów z zapłonem...
jeżeli śmigasz tylko na gazie szukaj aparat od jakiegoś gaźnikowego 1.8 i będziesz miał wyprzedzenie zapłonu podciśnieniowe :-> proste a dobre <ok>
dalej jestem ciekaw ile to wypluje koni :-P

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 lis 2010, 16:49

Moje ABT Mono- motronic na trasie pali 7-8 litra i sprawdziłem to wiele razy ;). Trzeba sie tylko z bedałem gazu obchodzic ładnie. Kolego musze Ci powiedziec, że kluczowej informacji mi udzieliłeś, (o tym, że w audi 100 nie ma jeża). Juz dawno chodziło mi po głowie usuniecie tego draństwa. Teraz juz wiem czego szukać. <ok>

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 05 lis 2010, 22:18

Dziki pisze:nie rozumiem troszeczkę twoich problemów z zapłonem...
jeżeli śmigasz tylko na gazie szukaj aparat od jakiegoś gaźnikowego 1.8 i będziesz miał wyprzedzenie zapłonu podciśnieniowe :-> proste a dobre <ok>
dalej jestem ciekaw ile to wypluje koni :-P
Z aparatem pomysle.

Narazie wszelkie mody silnika sobie darowalem, aktualnie kompletuje klimatronik i bede przygotowywal zaciski 2 tloczkowe z S2 <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lis 2010, 22:54

Co do zapłonu to można wrzucić elektroniczny wariator konta wyprzedzenia zapłonu AC TAP-02 http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... tegory=620 .
Można tam sobie zwiększyć kont w zależności od obrotów oraz położenia przepustnicy (tworzy się taką mapę 3D).

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 lis 2010, 22:59

Jestes pewien, że znajdzie to zastosowanie w samochodzie z mechaniczna kopułka i palcem?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lis 2010, 23:21

karolas123, myślę że powinno działać lecz nie gwarantuję.
W instrukcji pisze że obsługuje czujniki Hallotronowe, co prawda położenia wału... I tak teraz popatrzyłem że w instrukcji na przykładowym oscylogramie jest inny sygnał niż w z aparatu zapłonowego ABT.

Choć w ABT można sobie pokręcić po prostu zapłonem żeby przyspieszyć zapłon.
AC TAP ma tą zaletę że włącza się tylko przy zasilaniu gazem, można sobie ustawić od jakich obrotów ma być przyspieszony zapłon itd.

Tutaj instrukcja od niego: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 05 lis 2010, 23:48

Powiem szczerze ze myslalem nad tym ale zwatpilem aby to zadzialalo przy ABT. W ABT ustawiamy zaplon na sztywno z tego co mi wiadomo i komputer tego nie rusza. Co innego w ABK gdzie komputer sobie steruje katem wyprzedzenia zaplonu wtedy taki wariator moze wysylac odpowiedni sygnal aby zaplon przestawic...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lis 2010, 23:59

PI7er pisze:W ABT ustawiamy zaplon na sztywno z tego co mi wiadomo i komputer tego nie rusza.
Musi przestawiać zapłon bo nie dałoby się jechać i strasznie dużo by palił. Nawet czytałem w książce (chyba którejś o naprawach audi 80) że w mono-motronicu jest elektronicznie sterowany zapłon.
Zresztą wystarczy podłączyć lampę stroboskopową żeby zobaczyć zmiany konta wyprzedzenia zapłonu.
PI7er pisze:wtedy taki wariator moze wysylac odpowiedni sygnal aby zaplon przestawic...
Komputer silnika nie ma nic do rzeczy bo wcale się z nim to urządzenie nie komunikuje, tylko przesuwa sygnał z czujnika położenia wału tak że komputer silnika nie wie nic o istnieniu tego urządzenia.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 06 lis 2010, 00:06

No tak, przeciez musi jakos sterowac wyprzedzeniem, nocna pora juz mi nie sluzy...

http://www.aeb.it/products/timing-advan ... ttachment2

Jest tam 2.0 na mono wymienione a wariator mozna tu kupic:
http://www.shopgaz.pl/ Wariator wyprzedzenia zapłonu PUMA
AE515N

Edit:
Ten stag co wyzej podawales tez powinien chodzic z tego co wyczytalem...

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 13 lis 2010, 15:18

Przesuniecie konta mozna by zrealizowac drobnym mikrokontrolerkiem upodabniajacym sie do swinki. Jesli masz mono motronica to mozna wykorzystac wieniec na kole zamachowym 60-2 a nawet czujnik oryginalny i zrobic regulacje jak sie chce dowolnie np potencjometrem, albo realizowac programowo.

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 17 lis 2010, 20:43

Ciekaw jestem jak to teraz jedzie 8-)

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 18 lis 2010, 00:49

Teraz bez szalu, ma sie wszystko najpierw ulozyc, pozniej bedziemy modowac (mieszac przy dolocie i zaplonie)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 18 lis 2010, 16:55

A co przy dolocie chcesz mieszać ? Stożek czy coś innego ?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 18 lis 2010, 22:13

GerB3 pisze:A co przy dolocie chcesz mieszać ? Stożek czy coś innego ?
Kolektor z C4 Mono, wywalic jeza, monowtrysk z C4, wywalic mikser, wywalic patelnie(filtr), pokrywe monowtrysku z jakiegos VAGa katowa, blos, i na koncu jakas puszka z filtrem jak sie zmiesci a jak nie to stozek.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 18 lis 2010, 22:26

PI7er pisze:pokrywe monowtrysku z jakiegos VAGa katowa, blos,
...
hmm tak myślę czy ta pokrywa montowana na wtrysk nie będzie miejscem gdzie bedzie dochodzić do strzałów, blos nie będzie zamontowany blisko przepustnicy i w tej puszce dość dużo gazu wejdzie... dało mi to do myślenia przez to że coś o wyprzedzeniu zapłonu było w temacie, dodawać nie muszę -opóźniony zapłon + miejsce na gaz między przepustnicą a mikserem (blosem) = BUM :mrgreen:
można dać klapke antywybuchową ale to chyba nawet w zapasie lepiej mieć zamontowane <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl